Material rulant K.Bay.Sts.B. (H0)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Sal
Urmand de sfatul dat de Drg, am cautat un PTL 2/2 in culorile KBSB. Am gasit asa ceva la Trix dat este scos din fabricatie iar la mag de pe net nu am gasit la nimeni din cele pe care le stiu eu.
Asa ca m-am apucat sa echipez BR-ul 64 Roco pe care il posed cu un decodor mai performant. Am un Esu 3.5 cu sunet dar cred ca am reusit sa ard ceva la el pt ca desi are in el sunete specifice BR64, la difuzor nu ajunge nimic (difuzorul l-am verifivat, functioneaza). Am incercat sa instalez acest decodor in lacasul special dar, surpriza, nu incape cu 4mm. Drept pt care am apelat la un Esu 3.0 care este bineinteles mai mic si care a incaput fara probleme in locul sau.
Bun, montez si generatorul dar problema, pe F1 nu facea nimic. Banuind problema (s-au mai lovit si alti de ea si au povestit pe forum) am adaugat un pic de cositor pe capatul generatorului si alte cateva retusuri (generatorul este cel recomandat de producator) si acum totul este ok.
Nu m-am putut abtine si am montat repede cateva linii si am scos-o la probe.


Aveam de gand sa pun in acest BR64 generator de sunet dat ma las pagubas pt ca nici decodorul nu are loc (cel putin acest Esu) iar de difuzor nu mai vorbi. Mai analizam, mai studiem, etc.
Bafta
 
Salutare B74MRV,

In primul rand, vreau sa te felicit pentru faptul ca ai in colectie vagoane bavareze din epoca I-a. Din cate am vazut, putina lume este interesata de epocile "mici" ale modelismului feroviar, marea majoritate a modelistilor preferand epocile de la III in sus.

Apoi, inteleg dilema ta cu privire la ce locomotiva ar trebui sa traga vagoanele prezentate. Din pacate intr-adevar Trix are o politica destul de interesanta de scoatere a modelelor sale, asa ca pe moment nu mai reusesti sa prinzi o "Glaskasten" in culori bavareze.


La rugamintea ta adaug aici niste mici precizari in legatura cu aceast locomotiva:
"Glaskasten" = "Cutia de sticla" a fost dezvoltata la inceputul secolului al XX-lea (incepand din 1906) in Bavaria special pentru trenuri de pasageri pe distante de scurt parcurs. Denumirea ei bavareza era Ptl2/2, adica
P= trenuri de Persoane, t = tender, l = de trafic Local, 2 osii dintre care 2 motoare.

Prin modul de realizare al locomotivei (cazan de capacitate mica si alimentare automata cu carbune) aceasta locomotiva permitea un cost de exploatare redus si consumuri reduse de carbune, fiind deseori utilizata cu un singur om la bord. De asemenea, cabina complet inchisa era foarte utila mecanicului in conditiile vremii aspre din timpul iernii din muntii Bavariei.

Au fost niste locomotive foarte reusite, cu un cost de intretinere mic. Un numar de 29 de exemplare au functionat in principal in landul Bavaria (care la momentul respectiv era inca o tara distincta).

Au fost construite in doua variante constructive: primele 10 erau cu osie suplimentara, restul pana la 32 erau fara osie suplimentara.

Pe langa cele bavareze, un numar de 3 exemplare (din cele fara osie suplimentara) au fost exportate si in Prusia, deci le poti gasi si cu inmatriculare prusaca.

Dupa primul razboi mondial, au mai ramas 22 de exemplare care au fost inmatriculate la DRG cu numere cuprinse intre 98.301 - 98.322.

Cum am precizat si mai sus, au existat doua variante constructive, cu si fara osie suplimentara (blindwelle). Dintre cele ajunse la DRG locomotivele cu numerele 98.301-98.309 erau cele cu osie suplimentara, iar restul de la 98.310 pana la 98.322 erau fara.

Locomotiva cu numarul 98.304 a ramas dupa cel de-al doilea razboi mondial in Austria, unde a primit inmatriculare austriaca: BBO 688.01, de aceea vei putea gasi modelul acestei locomotive si cu inmatriculare austriaca. A fost insa de scurta durata, locomotiva respectiva fiind radiata in 1959.

Dupa cel de-al doilea razboi mondial locomotiva respectiva a inceput sa fie utilizata in special pentru manevra sau chiar trafic usor de marfuri pe distante locale, deci in epoca a III-a poate fi ocazional intalnita in fruntea unui marfar cu cateva vagoane.

In momentul de fata mai exista inca exemplare ale acestei locomotive functionale in colectiile unor muzee feroviare din Bavaria, deci poate in egala masura sa tracteze un tren nostalgic in epoca a VI-a!

Am vazut ca DRG iti propunea in mod foarte pertinent mai sus ca locomotiva care ar urma sa traga vagoanele tale sa fie ori Glaskasten-ul, ori "Micul Mallet" BBII. Pe cel din urma poti sa-l vezi aici:

http://www.thesignalbox.co.uk/index_new.php?pg=3&p_cat_id=134&p_sub_cat=134&prod_id=7936

Pacat ca te-ai trezit tarziu, la firma asta inca il mai aveau pana acum cateva luni.

Spre lauda sa, Trix este unul dintre putinii producatori germani care are in mod constant atentie pentru modelele epocii I-a, o preocupare pe care o avea de pe vremea cand firma se chema Trix-Mangold. Din acest motiv, intrucat eu sunt pasionat numai de epocile "mici" I si II, am in colectie mai multe locomotive Minitrix, inclusiv "Glaskasten" si micul Mallet BBII.

Din pacate, locomotiva DXI nu este scoasa si la N, este numai la HO. Regret nespus, e un model de locomotiva deosebit de interesant.

Glaskasten in culorile bavareze se poate gasi pe eBay, insa fiindca a fost scos de curand, are preturi destul de apropiate de cele cu care era in magazine, adica "bate" spre 178 de euro. Vezi:

http://cgi.ebay.de/TRIX-INTERNATIONAL-H0-Nr-22410-Bay-Dampflok-PtL-2-2_W0QQitemZ270394765946QQcmdZViewItemQQptZDE_Modellbau_Modelleisenbahnen?hash=item3ef4c8b27a&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50


http://cgi.ebay.de/GP035-Trix-H0-22410-Dampflok-PtL-2-2-4531-K-Bay-N_W0QQitemZ290317990630QQcmdZViewItemQQptZDE_Modellbau_Modelleisenbahnen?hash=item43984cfae6&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

Totusi, la o diferenta de pret atat de mica nu te sfatuiesc sa te orientezi spre produse second hand care nu stii ce probleme au, orienteaza-te spre produse NOI chiar daca sunt cumparate pe eBay.
 
victorian a spus:
Apoi, inteleg dilema ta cu privire la ce locomotiva ar trebui sa traga vagoanele prezentate. Din pacate intr-adevar Trix are o politica destul de interesanta de scoatere a modelelor sale,

@Dorin ,nu numai Trix......de ce crezi ca Märklin/Trix a esuat jalnic pe piata americana cu modelele sale .Au scos vagoane pentru care nu erau locomotive iar pentru locomotive care erau bune pe piata nu aveau vagoane destule .Locomotive super :BigBoy ,Mikado ,Alco PA (B Unit lipseste iarasi.....)
Eu nu am inteles niciodata politica aceasta : cumperi un set de vagoane si dupa locomotiva astepti ani de zile.....sau cumperi o loco si vagoane trebuie sa cauti pe altundeva .... :roll:
 
Servus Rudi,

:D

Cred ca iti este evident ca spusesem "interesanta" cu ghilimele, stiind bine ca de cand Trix Mangold a fost cumparata de Märklin, ultimii sunt cei care fac "jocurile" dupa considerente numai de ei stiute. Iata ca se adevereste ce ne anuntai de mult.

Macar de un lucru imi pare bine: Märklin au mostenit de la Mangold modelele si implicit interesul pentru modele epoca I-a, astfel incat ocazional mai apar cateva modele super-interesante precum acea locomotiva bavareza B VI. Din pacate, aia este, din nou, numai la H0!
 
Intrucat am fost rugat de prietenul B74MRV sa-mi extind prezentarea locomotivelor bavareze si cu referire la celalalt produs Trix epoca I-a actualmente disponibil (vezi:
http://liliputhobby.ro/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,816/category_id,6/manufacturer_id,18/option,com_virtuemart/Itemid,26/)

revin cu urmatoarele precizari:

Locomotiva din clasa D XI a fost inmatriculata la K Bay Sts B ca Ptl 3/4. Asta inseamna:
P= persoane, t = tender, l= linii locale, 3 osii motoare din 4.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6c/Bayer._XI.jpg
http://de.wikipedia.org/wiki/Bayerische_D_XI

A fost un tip de locomotiva destinat in special trenurilor locale care mergeau prin zonele montane si impadurite ale Bavariei, dezvoltat de firma Krauss-Maffei München prin imbunatatirea locomotivei D X. Primele exemplare ale locomotivei DXI au fost dezvoltate special pentru linia Reichenhall-Berchtesgaden, deschisa incepand din 1888.

Inmatricularea acestor locomotive la K Bay Sts B a inceput cu numarul
1991 (produsa in 1895, devenita BR 98.411 la DRG) si s-a terminat cu numarul
2787 (produsa in 1914, devenita BR 98.588). Mai precis, au fost produse dupa cum urmeaza:

139 exemplare pentru K Bay Sts B intre 1895-1912.
8 exemplare pentru LAG (O asociatie a liniilor locale) in 1900
3 exemplare pentru Süddeutsche elektrische Lokalbahnen AG in 1904, ulterior luate de LAG
3 exemplare pentru Pfalzbahn cu oarecari modificari, unde au fost denumite T 4.II
5 exemplare pentru K Bay Sts B in 1914.

147 de exemplare (cele K Bay Sts B + Pfalzbahn) au fost preluate la DRG fiind inmatriculate ca "Baureihe 98.4-5"

Toate locomotivele au fost radiate intre 1950-1955, cea mai "longeviva" fiind radiata in anul 1960 la Nürnberg, care este astazi pastrata ca monument in Ingolstadt.

Patru exemplare au ramas la sfarsitul razboiului in Austria, fiind inmatriculate OBB 791.01-04. Toate radiate in 1959.

Doua exemplare (98.501, 98.511) au ramas dupa razboi in Cehoslovacia, unde au fost inmatriculate CSD 311.601 -311.602, radiate in 1945.

Un model extrem de reusit, cu o tenta "retro" -sa nu uitam ca este o locomotiva produsa incepand din 1895- si care se potriveste de minune liniilor locale montane bavareze din epoca I-a si a II-a. In lunga ei "cariera" desigur ca a tras toate felurile de vagoane pentru trafic local de pasageri pe distante scurte, deci in mod sigur nu vei gresi punand-o sa traga vagoanele tale!

Numai bine!
 
Salut Dorin
Multumesc mult de informatii si pe aceasta cale ii invit pe toti cei care, asemeni lui Drg si Dorin, mai poseda cunostinte si ne pot da link-uri spre poze cu asemenea garnituri, sa vina aici cu posibilele completari.
Domnilor, multumesc.
Bafta
 
Sal
Cu putina inspiratie si mult noroc, in completarea setul meu bavarez a sosit si vagonul de posta astfel ca in acest moment garnitura este completa.

Cred ca imaginile vorbesc de la sine. Super realizat, jumatate vagon de posta, jumatate vagon de clasa II, geamurile la partea de posta care imita grilajele, pregatit de iluminare, este o garmnitura care iti incanta privirea.
Si ca privirea sa imi fie in continuu incantata, am decis sa sacrific un corp de biblioteca in favoarea lor. Drept urmare, s-au scos cartile, s-au montat 2 neoane si asa arata rezultatul:

Bafta
 
Sal
Si ca aceasta garnitura sa fie completa pana la capat, la sfatul catorva colegi formulisti, am achizitionat D XI de la Trix:


Foarte frumoasa, in culorile tipice K.Bay.Sts.B, avand codul 22042 Trix, tractiune pe toate rotile, 3 faruri in directia de mers pe baza de bec care prin intermediul prismelor dau o lumina palida, foarte realista (cred eu).
Carcasa este din plastic impreuna cu toate accesoriile exterioare, avand pe interior 4 lest-uri, unul mai mare in cazan, 2 in bazinele de apa si unul peste motor.

Ansamblul de biele este confectionat din fier vopsit negru, foarte fin detaliat, o adevarata incantare sa il privesti. Frana este din plastic fiind asa cum se vede doar pe osi 1 si 2.
Accesoriile de montat sunt destul de putine, furtunele fiind bine detaliate.
Roti din fier vopsit verde, cu contragreutati cu exceptia ultimei osii:

Tampoane rigide, fara arc si o multime de conducte care o face destul de dificil de manuit. DXI (dixi) poseda o interfata NEM cu 6 pini care a primit un decodor Uhlenbrock cu compensarede sarcina, cu care nu se intelege prea bine, avand o problema cu aprisul farurilor (de aceea am poze doar cu lumina pe fata, cea din spare nevoind cu nici un chip sa se aprinda).
Ce nu imi place:
- perdeaua de la cabina este total nerealista, trebuie sa fac ceva cu ea;
- este zgomotoasa, fata de Roco mi se pare foarte zgomotoasa la viteza mare;
- gradul de detaliere este nerealistla la jonctiune dintre conducte si cabina, acestea terminandu-se brusc in fata cabinei;
- faptul ca nu se aprin farurile instant ma imbolnaveste dar se spera ca sa va remedia.
Fata de cele povestite de alti despre Trix, ma asteptam la mai mult.
Bafta
 
Asta e o semi-reusita TRIX.
Intr-adevar, perdeaua aia strica tot.
Datorita componentelor metalice din transmisie, la Trix uneori se obtine mai putina silentiozitate decat la Roco, unde ponderea e plastic. Si Brawa sau FLM au in rulaj mici bazz-bazz-uri.Asa ca, per ansamblu, probleme relativ minore.
Sa stii ca si la ESU poti intalni intarzierea aprinderii luminilor, se poarta si la alte case...
Spor la colectionat vechituri noi!
 
imi place camionul ala rosu cu remorca, ne poti spune mai multe despre piesa si cv poze ?
 
@obiwan
2 imagini cu modelul Roskopf si altele asemeni gasesti in link-ul urmator
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2932
 
Sal Obi
Asa cun spune si DRG, este un Mercedes model produs de Roskopf din seria Nostalgie, scara 1:87, achizitionat de la un coleg formulist. Setul are si cateva accesori de montat dar nu stiu unde vin (doar pe aripa fata stanga este o gaura):


@DRG, setul de 6 este superd. Se mai poate achizitiona asa ceva?
Bafta
 
Salut B74MRV,

Sa-ti traiasca locomotiva bavareza, si la mai mare!

Chestia cu luminile care se aprind mai tarziu cam asa este...daca e o lumina cu festila si nu una electrica pare normal sa se aprinda mai tarziu.

Eu am numai doua locomotive moderne Fleischmann unde iluminatul este cu leduri; la astea intotdeauna se aprinde mai intai lumina si apoi porneste motorul (eu functionez pe analog).

In rest, la mine pe analog, toate au beculete si deci cu cat ii dai "bice" mai mult locomotivei, cu atat ai si farurile mai tare aprinse. Poate putin deranjant pentru altii, dar eu prefer sa-mi urmaresc locomotivele evoluand pe diorama ziua, pe lumina! :D

In privinta perdelei, am o locomotiva Fleischmann Gtl 4/4 care are o perdea identica la marchiza, realizata tot din plastic, numai ca la mine fiind scara N este mult mai mica si nu se vede asa deranjant. Daca vrei, poti incerca s-o dai jos de tot, insa atunci va trebui sa vopsesti in negru mat acareturile din cabina, sa nu sara in ochi. Ca varianta, poti incerca sa vopsesti perdeaua, insa fii atent sa utilizezi o vopsea mata suflata cu aerograful. O vopsea lucioasa ar strica si mai mult aspectul!
 
Sal
Pana sa gasesc pe cineva dispus sa imi vopseasca perdelele de la Dixi (DXI), va prezint ultimele achizitii:

BR 86, epoca II, fabricatie Fleischmann, lumini bidirectionale bazate pe un decodor cu 6 pini, lumini pe baza de bec care lumineaza intr-un mod forte realist, aceasta loko nou intrata in colectia mea este prima de la acest producator si sunt super incantat de achizitie. Fata de alti producatori si contramanivela este o componenta in miscare ceea ce este ceva nou pt colectia mea. Momentan loko contine un decodor ESU care este destul de mare, acesta ocupand toata partea de jos a cabinei, dar bate vant de schimbare :|
Carcasa din plastic cu sasiu din metal, nepregatita pt generator de fum, motor in 5 poli fara volanta, are un mers liniar chiar si in treapta 1 :aplauze: .
Transmisie pe roti dintate din plastic pana la osia 4 si prin biele la celelalte roti care sunt integral metalice, aceasta are un mers nezgomotos cam pana la treapta 40 unde incepe sa se auda motorul.
Liminile mi se par foarte realiste si nu intentionez sa le schimb, asa ca altceva nu am ce sa ii reprosez producatorului.
Imi place acest model, imi place rau!
Bafta
 
precizam un BR 86 FLM?
Aia da firma! Stiu sa lucreze cu becurile, poate le dau planurile si la Roco, daca fac parte din acelasi modelleisenbahn.

oricine si orice-ar spune, Fleischmann sunt artisti la aburi, desi nu au foarte larga gama de negroteie, au schepsis . Trebuie sa pui modelul in evidentza cu poze mai clare, e un specimen deosebit. Trage tare, sa umpli remiza de 50 de locuri! ;-)
 
Corect Obi, s-a rectificat. Cat despre poze, aparatul meu a sucombat subit asa ca ma folosesc de unul mai vechi.
De tras, trag cat pot mai ales ca ma uit la tine si la Doru si imi fac ochi ca la melc la ce piese aveti in depou.
Spor