catalin
Well-Known Member
Ai luat informatia rupta din context si e partial adevarat ce ai scris.
Cazanul Brotan este din otel, nu traditional din cupru, insa nu asta e principala lui caracteristica (nici macar faptul ca tevile de fierbere erau din otel nu din cupru). In Statele Unite si la unele administratii europene s-au realizat cazane clasice din otel (cu tevi de fierbere din otel) fara sa fie probleme in exploatare. Nu cuprul face diferenta.
Caracteristica unui cazan Brotan este prezenta deasupra cutiei de foc si asupra tevilor orizontale din cazan a unui al doilea cazan paralel cu orizontala si faptul ca intreaga cutie de foc era imbracata pe lateral cu tevi fierbatoare. Prima caracteristica dadea un aspect deosebit din punct de vedere estetic acestor masini. Aratau ca avand doua cazane suprapuse...
Cazanul lui 324 este varianta Brotan-Defner, care presupune un cilindru de abur deasupra focarului si sectiunea care era desupra tevilor de fierbere este inglobata in cazanul orizontal, astfel incat locomotiva nu mai are acel aer caraghios. Se pastreaza tevile de fierbere care "imbraca" cutia de foc si cazanul de abur postat deasupra cutiei de foc in care se colecta aburul venit de la aceste tevi.
Lipsa cuprului a fost doar cauza. Trebuia gasita o solutie constructiva care sa permita transfer de caldura in aceleasi conditii si la o caldare de otel, ca si la caldarea cu cupru. De aici si imbracarea cutiei de foc in tevi si colectarea aburului la un cazan separat. Pentru a folosi fiecare farama de caldura degajata. S-a realizat astfel o mai buna folosire, cu pana la 20% a caldurii degajate de focar, in conditiile in care nu se folosea cupru.
Cazanul Brotan este din otel, nu traditional din cupru, insa nu asta e principala lui caracteristica (nici macar faptul ca tevile de fierbere erau din otel nu din cupru). In Statele Unite si la unele administratii europene s-au realizat cazane clasice din otel (cu tevi de fierbere din otel) fara sa fie probleme in exploatare. Nu cuprul face diferenta.
Caracteristica unui cazan Brotan este prezenta deasupra cutiei de foc si asupra tevilor orizontale din cazan a unui al doilea cazan paralel cu orizontala si faptul ca intreaga cutie de foc era imbracata pe lateral cu tevi fierbatoare. Prima caracteristica dadea un aspect deosebit din punct de vedere estetic acestor masini. Aratau ca avand doua cazane suprapuse...
Cazanul lui 324 este varianta Brotan-Defner, care presupune un cilindru de abur deasupra focarului si sectiunea care era desupra tevilor de fierbere este inglobata in cazanul orizontal, astfel incat locomotiva nu mai are acel aer caraghios. Se pastreaza tevile de fierbere care "imbraca" cutia de foc si cazanul de abur postat deasupra cutiei de foc in care se colecta aburul venit de la aceste tevi.
Lipsa cuprului a fost doar cauza. Trebuia gasita o solutie constructiva care sa permita transfer de caldura in aceleasi conditii si la o caldare de otel, ca si la caldarea cu cupru. De aici si imbracarea cutiei de foc in tevi si colectarea aburului la un cazan separat. Pentru a folosi fiecare farama de caldura degajata. S-a realizat astfel o mai buna folosire, cu pana la 20% a caldurii degajate de focar, in conditiile in care nu se folosea cupru.