Salut,
in primul rand :
BOGDAN I a spus:
Daca tot a fost facuta oficiala una din schitele mele de diorame vezi ca CJ din cate stiu eu are si un necesar de sine aproximativ cu ce sine sunt pe desen.
PS. Iar mi-ai luat-o inainte
:evil: :|
ma scuzi colegu', dar este una din schitele "noastre"
, eu asa stiu.
victorian a spus:
Intai, nu inteleg de ce a trebuit sa lasi linia "una" a garii terminata in linie moarta, apoi sa ramifici linia doi la capatul dinspre stanga al garii ca sa intri in zona de industrie. N-ar fi mai simplu sa continui pur si simplu linia una a garii pana la intrarea in zona de industrie?
Victorian, linia 1 a fost gandita ca si linie de stationare pentru un automotor, vine in gara, opreste, pleaca inapoi.
victorian a spus:
Apoi, am senzatia ca acel macaz intre liniile doi si trei chiar in dreptul garii o sa-ti cam creeze mari probleme. E exact locul unde ar trebui sa stationeze trenurile lungi, iar la tine exact zona aia e "fragmentata" suplimentar de prezenta acelui macaz.
Diorama este una de rulat trenuri, nu de stationat, gara este de tranzit (exeptand evident prezenta unui automotor la linia 1) acel macaz are doar rolul de a duce trenuri in zona industriala, nimic mai mult, in realitate se gasesc astfel de situatii, chiar si la CFR, iar trenurile stationeaza pe macaz sau macaze fara probleme.
Totusi o modificare buna ar putea fi mutarea macazelor de trecere de pe un fir pe altul intre macazul de la linia 1 si poduri, bineinteles macazul de la linia 1 transformandu-se intr-un dkw.
victorian a spus:
De fapt, cu referire la trenurile lungi, cel mai lung parcurs perfect rectiliniu este cel paralel cu muchea din spate, care acum este ...fix in pix, in spatele garii. Stau si ma intreb daca n-ar fi mai interesant sa intorci gara invers, ca sa ai liniile alea, cele mai lungi si mai drepte in zona garii si nu doar intr-o zona de parada?
Nu se prea poate intoarce gara deoarece zona din spate contine un pod lung, vezi zona marcata cu galben.
Acum cateva detalii generale legate de aceasta schita:
ea a fost gandita pentru trenuri scurte de 2-3 vagoane calatori sau 4-5 marfa. A fost facuta pentru un client care a dorit, la fel ca toti cei incepatori, toata Romania pe 3m patrati, si industrii, si viaducte, si triaje, etc. Avand in vedere trenurile scurte, sub zona industriala este proiectat un triaj, chiar daca pe schita apar doar 2 linii, in total acolo ar fi 4 linii. A fost gandita o automatizare astfel incat garniturile sa se opreasca acolo pe rand si sa se schimbe.
Personal recomand lui Florin sa proiecteze o alta diorama pe nevoile lui, asta a fost gandita ca si diorama de prezentare, targuri, expozitii, etc.
Deci da, poate vine Victorian cu un plan mai bun pentru tine.
Acum legat de ultimele discutii,
nu ca ar fi important, primul modul foto, cel putin primul prezentat a fost cel al lui Paul Coste, totusi, de ce nu reveniti la subiect, chiar nu vad rostul discutiei pe aceasta tema.
care e primul, care e mai verde, care mai lung, etc, important este cine face si cine prezinta celorlalti nu neaparat cine a inventat pruna.