o gara facuta manual

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
M 62

Intr-adevar statia poate fi de 121 ani, dar cladirea garii, cred ca nu are mai mult de 40-50 de ani. Am vizitat-o de mai multe ori in perioada 2003-2007 si dupa compartimentare, antreu, inaltimea, incaperilor, arhitectura exterioara, nu-i dau o vechime mai mare de ceea ce am scris mai sus. Mai concret, cred ca a fost construita unde in anii '70. Este o cladire multifunctionala, care are si autogara.
Victorian sau Horia Radulescu, care se ocupa de arhitectura, ar putea eventual sa confirme si poate sa infirme ceea ce am scris. Dar promit ca dau acum 2-3 telefoane si voi sti mai exact cand a fost facuta cladirea garii.
 
Am dat cele 2-3 telefoane si am noi si noi detalii.

Am luat legatura cu un prieten de-al meu din Radauti, arhitectul Juravle.

Mi-a spus urmatoarele:

In Radauti in interbelic erau 5 gari, si acum se mai poarta denumiri gen "gara mica", "gara de sus" "gara de la bariera".

Cladirea pe care ai postat-o a fost modernizata in 1971-1975, practic a fost demolata cladirea veche si construita gara actuala. Si detaliile copertienei de la peron arata faptul a fost construit in anii 70-80. Nu sunt lucraturile acelea frumoase din fonta care le gasesti la vechile gari imperiale (Radauti, la sf. sec XIX a facut parte din vechiul imperiu)

Acum amicul meu, cauta o monografie a Radautiului editata prin '80 si va publica pe forum mult mai multe detalii, decat am putut scrie eu.

E.

Later edit

Tot amicul meu, mi-a spus ca Mocanita de la Moldovita circula saptamanal.
 
multumesc pt informatii,am mai invatat ceva.astept restul de informatii
 
Mul?umesc ?i eu pentru informa?ii. Poate ar fi mai interesant de modelat o variant?? mai veche a cl??dirii sta?iei.
 
Salutare tuturor,

Subscriu parerii colegului Misha referitor la arhitectura discutabila a cladirii respective! Totusi, dupa cum spune si LDH, asta nu este la urma urmelor un motiv sa nu fie modelata pe o diorama. Pana la urma este o cladire reala, chiar daca si eu as fi preferat o varianta mai veche sau altceva, spre exemplu gara din Vatra Dornei Bai! ;-)

Cateva imagini istorice din Radauti, inclusiv niste imagini cu gara, din pacate mici si insignifiante se pot vedea aici:
http://www.eradauti.ro/index.php?option=com_zoom&Itemid=94&catid=4

http://www.eradauti.ro/images/zoom/GVLPCG/viewsize/marked_radauti_gara_mica.jpg

(paginile 1, 6, 9); vezi si imaginea cu mocanita de la pagina 17!

As fi interesat si eu de o varianta mai veche a cladirii statiei, asa cum arata acum este in mod evident refacuta la inceputul deceniului 8 al secolului trecut.
 
misha,

Cam dur raspunsul tau la observatia mea.

Peste asta trec ca nu ma deranjeaza.

Nu intru in polemica dar fii concis in exprimare si, mai ales, consecvent
misha a spus:
Construc?ia este de o valoare îndoielnic?? atât istoric??, cât ?i arhitectural??

misha a spus:
Nu vorbeam doar de valoare arhitectural?? ...

Spoor la alegere!
 
Dap...
Scuze de ton - diminea??? proast??! :D
Am editat!
un pic off-topic: Fabrica de Spirtoase de aici mai exist??? Asta este o cl??dire despre care pot spune c?? îmi place! Nu am timp acum sa studiez toate imaginile dar e promi???tor saitul.
 
Daca bine am retinut, parca am vazut fabrica de spirt pe drumul de iesire spre Dornesti, la aproximativ 500 de bariera de pe drumul care duce la Suceava
 
Oricum, foarte interesant?? calea ferat?? de pe bulevard în R??d??u?i. Am întrebat ?i eu despre fabric?? pe un fotograf (sper localnic) de pe Panoramio... cel mai u?or mijloc de c??l??torie, deocamdat??...
 
Da, era fascinanta calea aia ferata din oras.... asta tin minte si eu de acolo din Radauti, si am fost acum mai bine de 40 de ani. E singurul lucru pe care-l tin minte!

Oricum, atmosfera, judecand dupa pozele din 1965, era interesanta in oras. Uita-te de exemplu la cladirea asta:

http://www.eradauti.ro/images/zoom/GVLPCG/viewsize/Orasul-Vechi,16_ian.1965.jpg
Un exemplu de "fachwerk" potrivit si intr-un burg german!
 
Da, genial??! ?i mie mi se pare de excep?ie atmosfera surprins?? de seria de imagini... Par f??cute de aceeasi mân??. D-asta m?? gândisem c?? ar fi mai bine de abordat o tem?? / epoc?? pu?in mai îndep??rtat?? în trecut decât socialismul glorios care începuse s?? demoleze tot ?i care a dat o cl??dire de sta?ie ca aceea... Gloria ora?ului nu a fost atunci.
 
OFF Topic ?i totu?i destul de aproape. (cred)

Zona R??d??u?iului trebuie descoperit?? din mai multe puncte de vedere.
R??d??u?i un ora? frumos cu o istorie veche. A fost unul dintre importantele a?ez??ri evreie?ti din Romania interbelic??. ???ži acum exist?? sinagoga.
Mai este plin de cl??diri care îmbin?? arhitectura imperiala cu cea româneasc??. (vezi cl??direa b??ncii de stat din 1965, actual sediul Erste Bank-BCR R??d??u?i)
Se afla la grani?a a dou?? imperii, cel austriac ?i cel rus. La 5 km de R??d??u?i spre Suceava în B??deu?i este total alta arhitectura. Tot la B??deu?i-Mili???u?i, sunt cele mai mari putini cu varz?? murata care le-am v??zut o data. înalte de 3 m cu un diametru de vre-o 4 metri pline cu varz??.
La 5 km spre Sucevi?a este satul Marginea cu ceramica neagr?? specific?? de Marginea ?i cu casele ???r??ne?ti foarte frumoase, cu o ap?? a acoperi?ului pân?? la p??mânt în direc?ia vântului.
Mergând spre vest continu?? calea ferat?? spre Vicovu, Putna, Nisipitu, Ulma de unde în interbelic continua pe teritoriul actual al Ucrainei. Ast??zi în zon??, iarna localnicii (hu?ulii) dau bine?e la ur?i.
La Brodina era pân?? în ani '80 o întreag?? încreng??tur?? de CFF. Pe un pod din Brodina, pe drumul c??tre Izvoarele Sucevei se vede înc?? în asfalt ?i p??mânt ?ina de la moc??ni???.
Pe urm?? mergând spre sud-sud-vest dai de Moldovi?a unde era punctul de plecare a sistemului CFF Argelu.
Spre nord est de R??d??u?i se afla Dorne?ti, unde calea ferat?? este înc??lecat?? cu ecartamentul larg ucrainean. Se mai pot vedea ma?ini ucrainene pe teritoriul nostru.
E o zon?? a ???rii pe care o recomand cu c??ldur?? s?? o prinde?i într-un concediu.

Sa nu uit??m de mân??stiri, ?i de ciorba r??d??u?ean??.

E.