Orient-Express

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Vali, ma intereseaza si pe mine foarte mult cartea asta, o sa vorbesc in zilele urmatoare cu doamna Alice Popescu de la editura ASAB si-ti comunic si tie! Daca apare, am sa o iau doua exemplare, unul si pentru tine, si vedem cum facem... ti-l trimit prin posta sau il tin pana vii incoace!
 
nu, in nici un caz!

exista cel putin 5 dispuneri diferite, domuri si nisiparnite lipsa, etc...

@ Dorin, acea carte ma intereseaza si pe mine extrem de mult... Florin, pe unde esti?
 
Tot e vorba de Orient Express, iata si ce mers avea in 1956:

Se observa ca de la Strasbourg avea vagoane pentru Londra iar Orasul Stalin pentru cine nu stie e Brasov :D
 
Srazvi, azi e o zi mare: dupa cinci ani de forumuri diferite, azi obtin si eu o informatie mai mult decat utila de la tine! :D

multumesc.
 
@ Horia: :D

Nu mai stiu daca s-a postat deja link-ul asta aici, oricum sunt cateva poze interesante, care merita (re)vazute:

http://trains-worldexpresses.com/200/200.htm
 
@victorian

aici nu cumva zaresc si primul LDE care zace acum la Dej?
http://trains-worldexpresses.com/200/207-18m.JPG
 
Exact, poza respectiva are explicatia: "Express 201 Bucharest - Budapest, successor of the Arlberg-Orient-Express, with the Romanian 2-8-4 type 142.076 after arrival at Brasov (the old "Staatsbahnhof" Kronstadt), where the Henschel-Sulzer prewar twin diesel (in the background) took over, a rare photo from 1961 (Arnold Muell)

Deci, in 1961, Expresul Bucuresti-Budapesta era tractat pe teritoriul Transilvaniei de un "monstru" din seria 142, iar segmentul Brasov-Ploiesti (sau poate chiar Brasov-Bucuresti, poate cineva sa ne spuna?) cel mai dificil din tara, era asigurat de locomotiva Diesel Sulzer, un exemplar unic, care ar merita mai multa atentie!
 
Programul pe anul 2009.

Paris - Istanbul
pe 31 august soseste la Sinaia la ora 08:20-- pleca spre Bucuresti la ora 10:55

Soseste la Bucuresti la ora 13:56

marti 1 septembrie pleca de la Bucuresti la ora 09:00

Istanbul - Venetia
sambata 5 septembrie soseste la Bucuresti la ora 13:49
duminica 6 septembrie pleaca spre Sinaia la ora 10:30 , soseste la ora 12:35

pleaca de la Sinaia la ora 17:00

Spor la pozat si filmat!
 
Cu o ora intarziere a ajuns trenul Orient-Express cu 15 vagoane la Sinaia.
Deci va sosi si in Bucuresti cu intarziere.
 
Salutare
Azi am reusit sa ajung in Gara de Nord si sa surprind Orient express ul , cu poze cred ca o sa revin in seara sau in cursul zilei de maine
 
Ms mihaim
pe peron nu am avut acces in totalitate , am putut intra pe la capatul trenului unde erau locomotivele si am putut inainta doar pana la primul vagon , am avut si ceta prob cu un politai am coborat de peronul liniei 13 si m am apropiat de tren si ma trezesc cu nenea politaiu in spatele meu , am vazut ca in sinaia nu a fost pazit trenul ca in bucuresti
 
Pozar de servici, BogdanI. Vremea nu a fost grozava, asa ca pozele sunt cum sunt.

in Timisu de Jos :





Sinaia:







 
1 septembrie 2009 --- Orient Express în România

C??l??toream la sfâr?itul lui aprilie 2008 cu o ram?? electric?? de la Suceava Burdujeni la Vama, iar un panou din acel tren amintea de Orient Express. Iat?? c?? începutul toamnei m-a g??sit la Bucure?ti ?i am v??zut ?i fotografiat, pentru prima dat?? în via?a mea, Orient Express. Un tren cu o tradi?ie de 126 de ani, un tren care circul?? mii de kilometri contra a mii de Euro...


Orient Express, garat pe linia 14 in Bucuresti




A sosit în România pe 30 august prin Punctul de Trecere a Frontierei Curtici, din jude?ul Arad, orele 23.30. A poposit la Sinaia pe 31 august, unde cei aproape 100 de c??l??tori au vizitat Castelul Pele? ?i M??n??stirea Sinaia. Urm??toarea oprire avea s?? fie în Gara de Nord, la ora 14 ?i câteva minute. Pasagerii au f??cut un tur al Bucure?tiului ?i au înnoptat la Hotel Hilton. Ca un fapt divers, fiecare dintre participan?ii turului intercontinental a ales s?? pl??teasc?? între 6.000 ?i 7.500 de Euro.

15 vagoane, 2 locomotive, 100 de pasageri




O tabela de calatorie mai speciala




A ajuns de 120 ori pe t??râmul României, acesta circulând înc?? din 5 iunie 1883. Trenul a unit Parisul cu Istanbulul ?i trece prin ?apte ???ri ?i prin ora?ele Nancy, Strasbourg, München, Viena, Budapesta, Szeged, Timi?oara, Bucure?ti, Giurgiu, Smârdan, parcurcând peste 2.600 km. în perioada celui de-al Doilea R??zboi Mondial, 1939 - 1945, Orient Express a încetat s?? mai circule.


'The train against which all other luxury trains are measured' - Vanity Fair, April 2009


Afis cu Orient Express intr-o rama electrica z6100, Suceava - Campulung Moldovenesc




Fiecare compartiment este dotat cu un corp de toalet?? dotat cu ap?? rece ?i cald??. în timp ce pasagerii servesc masa în vagoanele restaurant, personalul trenului transform?? compartimentul de dormit într-un living. Buc??tarii de origine francez?? preg??tesc mese gurmande ?i de pe masa pasagerilor nu lipsesc preparate culinare ca escalop de foie-gras (32 de euro por?ia), caviar Baccari (220 de euro de 75 de grame) ?i caviar beluga (390 de euro/50 de euro). înaintea fiec??rui mic-dejun, prânz sau cin??, un ?ef de vagon preia confirmarea particip??rii la mas?? ?i ofer?? un meniu cu preparate extra pe care distin?ii c??l??torii doresc s?? guste.


Vedere a ultimelor 3 vagoane a Orientului Express




în cadrul vagonului Lalique, se afl?? un spa?iu rezervat acelora care doresc s??-?i exprime dragostea pentru perechea sa, d??ruindu-i un cadou ââ???žvalorosââ??. Colec?ia de accesorii care poate fi achizi?ionat?? din Catalogul ââ???žVenice Simplon-Orient-Expressââ??.


Branza frantuzeasca in... burduf de Orient Express




Cele 15 vagoane au fost construite în timpul anilor 20ââ??â??-30ââ??â??, cheltuindu-se peste 16 milioane de dolari. Trenul a trecut prin multe evenimente, ?i anume: înz??peziri, atacuri în timpul celui de-al Doilea R??zboi Mondial, a servit ca vagon de transport pentru diverse personalit???i europene ?i a inspirat filmul de lung-metraj ââ???žMurder on the Orient Expressââ??.


întrucât am fost prezent ?i la fa?a locului, cât ?i pe site-ul oficial al trenului, www.orient-express.com, doresc s?? redau câteva informa?ii despre fiecare vagon în parte ?i fotografiile aferente.


3309 ââ??â?? Sleeping Car
Acest vagon-cu?et?? este cel mai vechi din seria de vagoane ale trenului Orient Express ?i a fost construit în 1926 în Belgia. A circulat exclusiv în componen?a ââ???žhotelului de cinci steleââ??, iar în 1929 a fost blocat timp de 10 de zile de ninsorile abundente. Trenul a fost surprins la aproximativ 100 de km de Istanbul, iar c??l??torii au supravie?uit mul?umit?? ajutorului acordat de localnici.


No. 3309




Vagonul 61 87 06-70 309 - 6




No. 3309




Detaliu sigla producatorului




No. 3309, detaliu caseta tehnica




No. 3309, vagon din anii 30 pe boghiuri de 160 km/h




3473 - Sleeping Car
Vagonul a fost construit în 1929, în Marea Britanie, la Birmingham. Interiorul a fost gândit de Morison ?i a fost decorat cu ghirlande ?i flori. Vehiculul feroviar ?i-a început serviciul în cadrul trenului ce lega Parisul de Riviera, ââ???žTrain Bleuââ??.

No. 3473






Cuseta No. 3473




Osie monobloc, capabila de viteze europene




No. 3473




3552 ââ??â?? Sleeping Car
A fost construit în Fran?a ?i decorat de c??tre Nelson cu o delicate?e aparte. în anii 30 ai secolului trecut, a mers pe ruta Express-ului ââ???žPyrénées-C??´te dââ??â??Argentââ??. în timpul r??zboiului, a fost ad??postit la Lourdes ?i apoi a func?ionat ca hotel. Cu?eta a circulat pe traseul express-ului ââ???žCosta Vascaââ??.


Fum la Cuseta No. 3552




No. 3552




61 87 06-70 552-1




Venice Simplon - Orient Express




3482 - Sleeping Car
Construit în 1929 ?i decorat de Maple într-un stil geometric abstract numit ââ???žTrapezeââ??. La fel ca ?i 3473, a debutat în a transporta c??l??tori pe ruta trenului ââ???žTrain Bleuââ??, ca mai apoi s?? circule ?i pe itinerariul trenului ââ???žRome Expressââ??. în timpul r??zboiului, vagonul a servit drept hotel în Lyon.

No. 3482




61 87 06-70 482-1




No. 3482




3544 ââ??â?? Sleeping Car
Designul acestui vagon-cu?et?? a fost gândit de c??tre René Prou ?i a fost construit în Fran?a. A func?ionat pe rutele Express-urilor ââ???žPyrénées-C??´te dââ??â??Argent Expressââ?? ?i ââ???žTrain Bleuââ??. A sta?ionat în timpul crizei la St. Denis, Paris, ca mai apoi s?? circule între Paris ?i Marseilles în trenul ââ???žRome Expressââ??. în 1946 a fost trimis la Amsterdam pentru a face parte din componen?a Trenului Regal Danez. Cu doi ani mai târziu a circulat pe ruta trenului ââ???žTrain Bleuââ??, ca mai apoi s?? intre în componen?a Trenului ââ???žOrient Expressââ??.


No. 3544




61 87 06-70 544 - 8




Voiture Lits No. 3544




Burduf de lux




3915 ââ??â?? Sleeping Car


Vagonul nr. 3915




Sageata albastra vs. Orient Express




61 87 06-70 915-0




No. 3915




Service Car No. 3915




4110 ââ??â?? Dining Car
ââ???žEtoile du Nordââ?? a fost construit în 1926 la Smethwick de c??tre Birmingham Railway and Carriage and Wagon Co. ?i este considerat a fi cel mai frumos vagon din Europa. A c??l??torit între Paris ?i Amsterdam, la fel ca ?i vagonul-restaurant 4095. De asemenea, a circulat ?i în Spania, între 1961 ?i 1970 pe distan?a Cadiz ?i Sevilia.

No. 4110




61 87 08-70 110-6




No. 4110




4141 ââ??â?? Dining Car
ââ???žLalique Pullmanââ?? a v??zut lumina zilei în 1929 ?i a circulat ca vagon de clasa I. A circulat în zona Coastei de Azur, între Paris ?i Calais. Restaurat la Bremen, dup?? 1981 a f??cut parte din trenul Venice Simplon ââ??â?? Orient-Express.

No. 4141




61 87 09-70 141-0




No. 4141




Decor exterior vagon No. 4141

\


4095 ââ??â?? Dining Car
Denumit ?i ââ???žVoiture Chinoiseââ??, a fost construit în 1927 în Birmingham. A circulat între Paris ?i Amsterdam, via Bruxelles, c??l??torind astfel pe o distan??? de 560 km.

Vagon restaurant No. 4095




61 87 08-70 095-9




No. 4095






3674 ââ??â?? Bar Car
Vagon bar-restaurant construit în 1931, acesta a circulat în Vestul Europei între Spania ?i Fran?a.


Bar Car No. 3674




No. 3674




61 87 09-70 674-0




No. 3674




3912 ââ??â?? Sleeping Car

No. 3912




Spre Istanbul...




No. 3912 produs in Belgia, pentru transport de calatori in lux




61 87 06-70 912-7




No. 3912




3525 ââ??â?? Sleeping Car
Acest vagon de dormit a fost construit în Fran?a ?i a fost decorat de c??tre René Prou. A c??l??torit pe ruta trenului express ââ???žPyrénées C??´te dââ??â??Argentââ??, Paris ââ??â?? Biarritz. A func?ionat în rutele trenurilor ââ???žTrain Bleuââ?? ?i ââ???žRome Expressââ??, ca mai apoi s?? sta?ioneze în timpul r??zboiului la Lourdes.

No. 3525




61 87 06-70 525-7




No. 3525




3555 ââ??â?? Sleeping Car
A circulat în componen?a trenurilor ââ???žPyrénées-C??´te dââ??â??Argent Expressââ?? în anii 1930, ââ???žCosta Vasta Expressââ??, ââ???žOrient Expressââ?? între 1949 ?i 1961, ââ???žNord Expressââ?? între 1961 ?i 1969, ââ???žSud Expressââ?? între 1969 ?i 1971. în timpul r??zboiului a func?ionat ca hotel în Lyon.

Vagon de lux francez No. 3555




Detaliu cuseta No. 3555




61 87 06-70 555-4




No. 3555




3483 ââ??â?? Sleeping Car
Construit în Birmingham în 1929, a fost decorat de c??tre Morison ?i a fost decorat cu ghivece de flori. ???ži-a ââ???žtr??itââ?? tinere?ea în cadrul trenurilor ââ???žTrain Bleuââ??, ââ???žRome Expressââ?? ?i ââ???žNord Expressââ??. Pân?? în 1948, când a fost integrat în componen?a trenului ââ???žOrient Expressââ??, a circulat pe rute ca Paris ââ??â?? Roma sau Biarritz ââ??â?? Brig.

No. 3483




61 87 06-70 483-9




No. 3483




3539 ââ??â?? Sleeping Car
Construit în Fran?a, are un design asem??n??tor vagonului 3525. A circulat timp de un an în componen?a trenului ââ???žTrain Bleuââ??, ca mai apoi s?? circule ?i în Express-ul ââ???žPyrénées C??´te dââ??â??Argentââ??. Din cauza crizei de atunci, a sta?ionat pân?? în 1936, când ?i-a reluat ââ???žvia?a de cu?et??ââ?? în cadrul trenului ââ???žRome Expressââ??. A fost în grija US Army Transportation Corps între 1945 ?i 1947.

No. 3539




61 87 06-70 539-8




No. 3539




Interior de lux




Trenul ââ???žOrient Expressââ?? a plecat din Gara Bucure?ti Nord pe 1 septembrie 2009, ora 9 ?i 5 minute, îndreptându-se spre Giurgiu cu locomotivele GM 65-1395-6 ?i 63-1326-6. Mi s-au p??rut interesante luminile de avertizare plasate la sfâr?itul trenului, care se pot în vedea în fotografiile de mai jos. Destina?ia final?? va fi Istanbul, unde c??l??torii din Europa, America ?i Australia vor avea s?? ajung?? în Asia, cu ajutorul unui tren intercontinental, cu ajutorul unui tren care transform?? visele câtorva oameni în realitate, vise legate de vizitarea Turciei, României, Austriei, Ungariei, Bulgariei, Germaniei ?iââ??Â? locul de plecare, Fran?a.

Locomotiva GM 65-1395-6




Locomotiva GM 63-1326-6




Orient Express se pregateste de plecare spre Istanbul




Spre Istanbul, verde pentru Orient Express




Si s-a dus...




în realizarea acestui blog, am folosit câteva informa?ii de pe site-ul oficial de internet al trenului, www.orient-express.com .

Si ne revedem la anulââ??Â?

 
Sulzer1150 a spus:
Iata niste poze calde cu Orient Expressul de azi :

in Timisu de Jos :





Din pacate dimineata vremea n-a fost deloc buna, prin urmare pozele nu sunt dintre cele mai reusite.

Cu garnitura garata nu insist sa pun poze intrucat va fi pozata si raspozata de toata lumea, asa cum am facut si eu ultimii ani.

Foarte frumoase pozele, George! Dar cum ai reu?it s?? fii în atâtea locuri? Ai mers cu locomotiva?