Piko sau Roco?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Locomotivele engleze nu au felinare fixe,deci modelele faera felinare sunt corecte.
Este interesant cu cuplele engleze,sunt chiar mai gigantice ca cele europene.. :evil:
 
divizia,

Legat de montarea luminilor la locomotive treburile sunt ceva, ceva mai complicate.
Daca circuitul electronic nu pune mari probleme ca material documentar pus de Mircea exista estetica da.

Nu poti infige niste leduri in botul sau tenderul unei locomotive asa ca sa fie.
Am pus niste fotografii cu locomotive englezesti cu si fara lumini.

Englezii au niste felinare deosebite decat europenii.
Asa cum "ma dadeam" cu parerea luminile unei locomotive depind de multi factori si daca te uiti pe poze ai sa iti dai seama singur ca modul de dispunere este functie de rangul trenului, ruta pe care merge daca este in circulatie pe linie falsa sau nu si probabil inca un milion de conditii.

Vorbeam de estetica.
Trebuia cautata o modalitate de a face sau a cumpara (Wainart) exact lampile, felinarele, de care ai nevoie si abia dupa aceea gasita modalitatea de montat lumini.
Mie personal nu-mi place ce ai facut dar asta poate fi o interpretare subiectiva.

Inainte sa dai gauri, sa tai sau sa montezi lumini sau sa faci alte imbunatatiri ale materialului rulant cauta sa te documentezi cat mai bine chiar daca asta o sa intarzie mai mult, nepermis de mult dupa unii, demararea lucrarilor in sine.

Spoor!
 
Se mai poate face ceva la ele? Mai precis merita investitia, pentru ca eu oricum nu ma mai bag ca mi-am dat seama ca nu ma pricep si pe deasupra am mai stricat si un decodor. Asta e, la migaleala am doua maini pe stanga. Acum intreb daca merita locomotivele o investitie pentru a fi aduse pe linia de plutire in conditiile in care mie personal mi se par niste locomotive slabe. Ce parere aveti? Si cam cat ar costa sa mi le reconditioneze cineva astfel incat sa ajunga copia celor din realitate?

Ps. astept un sfat din partea dvs legat de noua acizitie, locomotiva si vagoane. Am postat niste link-uri mai sus. Ajutati-ma ca sa nu mai fac si alte prostii. Merci. Printre altele am acizitionat si o gara Burgstein de la Piko si am vazut ca mai sunt disponibile si o magazie, cladire anexa si peron. Cred ca o sa le iau pe toate ca imi place mai mult acest tip de modelism decat la locomotive.
 
Probabil Cristi Savin (Braila) te-ar putea ajuta la refacerea carcaselor gaurite.
Regulile de functionare pentru lumini sunt multe si marunte, dar parerea mea de nespecialist este ca, in cazul modelelor feroviare, ele ar putea fi "reduse" la una singura de baza, cum ar fi mers inainte / mers inapoi (aprins/stins sau alb/rosu) :fluierat:
 
k,merci. In legatura cu locomotiva si vagoanele alese de mine (am pus link mai sus) ce puteti sa-mi spuneti? E in regula daca iau aceasta garnitura sau puteti sa ma indrumati catre alte combinatii de loco si vagoane?
 
SantaFeFan a spus:
Este interesant cu cuplele engleze,sunt chiar mai gigantice ca cele europene.. :evil:
Sunt cuple de tip vechi HORNBY . BACHMANN foloseste cuple mai mici , nu stiu ce standard sunt , dar aveam ceva asemanator la TT in anii '70 .... Daca consulti catalogul HORNBY , modelele mai noi au deja cuple NEM362 :mrgreen:
@divizia ... pacat de locomotivele acelea :( .
In ceea ce priveste cele din link-uri , dupa umila mea parere nu se cam potrivesc , dar poate cei care se pricep mai bine o sa-ti raspunda mai detaliat . Este interesant ca dupa locomotive ep 2 acum vrei ceva ep5 .... ar fi bine intai sa-ti cristalizezi ideile , fa-ti un plan si pe urma goleste portofelul 8) 8) 8) . Altfel :mask: :mask:
 
Le-am cristalizat, imi plac toate locomotivele si vagoanele frumoase.
Dintre atatia useri cu experienta nu ma poate ajuta nimeni cu niste sfaturi, link-uri catre 1-2 garnituri de trenuri?
 
divizia a spus:
Le-am cristalizat, imi plac toate locomotivele si vagoanele frumoase.
Dintre atatia useri cu experienta nu ma poate ajuta nimeni cu niste sfaturi, link-uri catre 1-2 garnituri de trenuri?

Pai daca intri la colectii tematice o sa gasesti ce cauti iar daca intri pe siturile producatorilor o sa gasesti acolo seturi de vagoane iar la unele indicatii legate de locomotiva sau locomotivele ce le tracteaza sau le-au tractat.
 
divizia a spus:
si sa o cuplez (una din ele) cu 2 vagoane din acest model
http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=r45518

Care din cele doua locomotive se preteaza mai bine la aceste vagoane?
http://www.roco.co.at/index.php?id=129&Anfangsposition=0&artikelnummer=53461
Ce zici de asta ?
De ce nu cauti un start set cu o loco BR215-218 ?
 
E frumoasa locomotiva, o stiu si o caut. Cat despre start setla BR 218 are niste vagoane care nu sunt pe gustul meu (asta la 600 ron). Dar la 1100 ron unde sunt doua garnituri BR 218 vine cu doua vagoane etajate superbe. Acum ce sa fac? Ca doar nu sunt nebun sa dau atatia bani pe un BR cu 2 vagoane. Mai caut, dar poate mai veniti si cu alte idei.
 
LA acest vagon http://www.roco.co.at/index.php?id=19&Anfangsposition=153&artikelnummer=45519
stiti cumva daca are perii colectoare pentru iluminat? Am vazut ca are un semn care-ti spune ca exista un kit pentru iluminare. Sau in acel kit se afla si periile? O alta intrebare ar fi daca sa cumpar si acel kit de iluminare sau sa-l fac home made cu placute, fire, leduri, etc?
 
Asta am vazut si eu. Dar periile sunt in acest kit sau sunt deja pe vagon? Ca daca sunt deja pe vagon alta este viata si e mai usor de facut home made
 
de regula, vagoanele PIKO, ROCO, TILLIG nu vin cu lumini montate, deci nici sistemul de colectare a curentului nu e montat, acesta se livreaza cu kitul de lumina. Exceptiile de la cele afirmate mai sus, se observa usor la pret, vagonul sare de 250 ron :oops:
rally
 
Am intilnit multe vagoane Roco care aveau montat sistemul de colectare curent de la roti , dar numai la vagoanele 1.87 de 303 mm si la vagoanele de calatori pe 2 osii din seria 44825 cu roti cu spite , izolate pe ambele parti :!:

Nu am vazut montat sistemul din fabrica la niciun vagon din seria 1:100 de 26 cm sau 1:93 de 28 cm
 
Multumesc. Acum am o alta nelamurire legata de aceasta locomotiva
http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=3&child_id=2&id=50007
In descrierea ei scrie ca apartine epocii 5. Nu mai inteleg nimic, ce legatura are o aburoasa cu epoca 5, epoca care din cate am inteles eu incepe din 1990. In clipa asta am impresia ca tot ce am citit pana acum despre locomotive s-a naruit total.
 
Acesta este modelul o
unei locomotive functionale, restaurata, care circula cu trenuri speciale chiar si in zilele noastre.Inmatricularea corespunde epocii V.

desigur , aceasta locomotiva a avut alta inmatriculare in epoca III sau IV
 
Credeam ca-i mai simplu. Si-am vrut sa fac liceul feroviar si sa ma fac mecanic de locomotiva :D si-am ajuns economist cu trenulete in cap. :p
Trebuie sa le dau si eu de cap pana la urma, dar ca in orice domeniu trebuie timp. Initial am plecat de la ideea "sa am si eu un trenulet in casa" si-am ajuns sa ma doara capul. Da-mi place :D
 
Azi am reusit sa achizitionez prima locomotiva europeana, un BR 212 Roco professional. Superba. Si la un pret de invidiat 100 euro cu tot cu decodor, Lentz parca. Ma rog, cu decodor.
Am postat din doua motive:
- sa ma laud :D
- si ca sa precizez ca merge perfect cu statia Hornby. Poate comanda aceleasi functii pe care le poate comanda si statia Roco.