Portul Constanta

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.031
2.557
Ia?i
LOCATION
Iași
Cateva imagini din portul Constanta. Aprilie 2023..

Silozurile "Anghel Saligny" situate in danele 17-18.







Zona feroviara din portul Constanta.















Portal tunel Palas

 
Silozurile vechi nu mai sint folosite de au facut remizele alea de locomotive acolo?
si vad caramizi lipsa intr-o cladire acolo linga silozuri?
 
De pe pagina facebook CFR Infrastructura Constanta:
"
Constan?a, 2 mai 2023
A fost semnat contractul de atribuire „Reabilitarea ?i electrificarea liniei CF 816 Palas – Port A, consolidare tunel km. 224+670 – 225+160 pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constan?a – expertiz? ?i DALI“
Câ?tig?torul licita?iei publicate pe platforma SEAP a fost desemnat SC ISPCF SA.
Valoarea contractului este de:
• 449.000,00 lei f?r? TVA
• 534.310.00 lei cu TVA
Societatea câ?tig?toare are termen 45 de zile de la emiterea de c?tre SRCF Constan?a a ordinului de începere a prest?rii serviciului.
Expertiza Tehnic? ?i ?ntocmirea DALI se vor realiza ?n vederea reabilit?rii ?i eventual electrific?rii liniei cf 816 Palas - Port A, precum ?i a consolid?rii tunelului existent ?ntre km. 224+670 ?i 225+160.
Solu?iile tehnice prezentate de c?tre achizitorul prezentului Caiet de Sarcini vor avea ?n vedere urm?toarele aspecte:
a. Proiectarea ?i execu?ia BLA (Bloc de linie automat), LC (Linie continu?) ?i protec?ie a instala?iilor din cale ?i vecin?tate pentru distan?a Palas PC1 – Port A (linia 816).
b. Necesitatea reproiect?rii ?i execu?iei lucr?rilor pentru instala?iie CCS-T (Comand? ?i Control Semnalizare Terestr?), LC ?i protec?ie a instala?iilor din cale ?i vecin?tate pentru instala?ia de centralizare electronic? din sta?ia Palas PC1, ?i modificarea software-ului actual pentru asigurarea func?ion?rii corespunz?toare;
c. Corelarea cu proiectul „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constan?a” aflat ?n stadiul de Studiu Fezabilitate, conform c?ruia:
d. Necesitatea modific?rii variantelor software aferente instala?iei de centralizare electronice din sta?ia Palas PC1, privind:
e. Introducerea noilor elemente de instala?ii de electrificare în supravegherea SCADA existent?, cu modificarea corespunz?toare a software-ului.
f. Elementele CCS-T, LC nou introduse (macazuri, circuite de cale, semnale) ?n instala?ie de centralizare aferent? sta?iei Palas PC1, acestea trebuie s? fie de acela?i tip cu cele existente.
Info background
Tunelul Palas sau Carol I cum era denumit la inaugurare, în 1907, acum cunoscut de mul?i drept Saligny, a fost primul tunel feroviar urban din România.
Inaugurat în anul 1900, tunelul a primit ini?ial numele „Carol I”, în cinstea Regelui Carol I al României ?i a fost tranzitat timp de aproape un secol.
Construc?ia tunelului a durat cinci ani, în perioada 1895-1900, lucr?rile fiind realizate dup? planurile inginerului Anghel Saligny.
Tunelul a fost închis în 1992, ca urmare a inunda?iilor din vara acelui an, care au provocat numeroase pagube, dar ?i din cauza degrad?rii c?ptu?elii construc?iei ?i a colmat?rii ?an?urilor de scurgere.
Intrarea se face dinspre Gara CFR Constan?a, iar tunelul are o în?l?ime de 6 metri ?i o l??ime de 10. În interior poate fi remontat? o singur? linie de cale ferat?. Construc?ia traverseaz? dou? cartiere, un bulevard cu ?ase benzi, trece pe lâng? spitalul CFR ?i ajunge chiar în Portul Constan?a.
Tunelul subtraverseaz? calea ferat? dubl? 813 Constan?a–Mangalia, DN 39 Constan?a –Mangalia, str?zi ?i diverse conducte de termoficare, gaze, canalizare, alimentare cu ap? de pe teritoriul Municipiului Constan?a.
Valentin Costea, consilier CFR Infrastructur?: „Am demarat lucrarea de reabilitare ?i electrificare a acestei linii, ?i consolidarea tunelului. Am identificat avantaje ?i în ceea ce prive?te operatorii de exploatare portuar?, prin reducerea timpilor de intrare ?i scoatere a vagoanelor de la desc?rcare."
Odat? cu reabilitarea Tunelului Saligny, se va reface leg?tura între triajele de la periferia ora?ului ?i principala zon? de transport a cerealelor din Portul Constan?a, iar CFR câ?tig? înc? 12 kilometri de cale ferat?.
Tunelul Palas este inclus în categoria lucr?rilor de art? din Patrimoniul Na?ional, prin solu?ia arhitectonic? a portalelor ?i prin cea inginereasc? a sec?iunii transversale, respectiv c?ptu?eal? integral? din zid?rie de piatr? de talie.
Plecând de la necesitatea asigur?rii unui al doilea acces feroviar în Portul Constan?a Nord (sta?iile Constan?a Port Zona A, Constan?a Port Zona B ?i Constan?a Port Mol V), Sucursala Regionala C.F. Constan?a a demarat în semestrul 2 din 2022, achizi?ia lucr?rii Reabilitarea ?i electrificarea liniei cf 816 Palas-Port A, consolidare tunel km.224+670/225+160 pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constan?a – expertiz? ?i DALI.
Finan?area se asigur? de la bugetul de stat."