Salut,
asa cum ti s-a spus la incputul topicului, locomotiva ta vine din jurul anului 1900 ceea ce este un avantaj daca doresti sa faci o garnitura corecta. Pana la primul razboi mondial trenurile din Lumea Noua aveau compuneri mici, in special regionalele de calatori fiind foarte aproape de ceea ce vedem azi pe liniile noastre
Interminabilele transcontinentale aveau sa urmeze insa nu tractate de usoarele dar robustele ämerican"4-4-0....
Un tren obisnuit de calatori avea o compunere relativ simpla:
O masina, un postal (uneori vagoane mixte posta/calatori) de constructie caroserie lemn, apoi doua vagoane de calatori. De cele mai multe ori...un singur vagon de calatori.
Ce as face eu in locul tau:
1 . tren de marfa, treaba e mult mai simpla. Vagoane diverse, caroserii de lemn, maxim 40', nu foarte multe. Nu m-as stresa neaparat sa fie B@O ca la marfa erau amestecate bine. Eu mi-am luat niste "cattle car" (vagoane de transport vite) de 36', mi-am cumparat vacile de la WS, le-am ingramadit in vagon si a iesit ceva de efect....cred eu...
Doua vagoane de vite (sa zicem Bachmann HO 18504) , un box car (vagon bucunuri generale) si la sfarsit musai un caboose cu cupola (constructie de lemn ca la 1900 inca nu erau cele metalice moderne), si ai o garnitura completa si de efect. Vacile le gasesti la Noch...maro si negre
2. garnitura de calatori:
1 vagon posta, sa zicem Bachmann 13505, un vagon calatori, sa zicem Bachmann 13405 si .. atat. merge si un Hevyweight care aparusera la vremea respectiva, sa zicem un Bachmann 13708 in locul pasagerului.
Astfel de garnturi, mici, erau 80% din traficul acelor vremuri. Eu ti-am recomandat vagoane ünlettered, adica fara inscriptii. Daca gasesti unele cu Baltimore and Ohio, e dezirabil, daca nu, cred ca se poate sa-ti comanzi in Romania decaluri si sa ti le personalizezi cum vrei tu.
Lancaster, Oxford & Southern Railroad 4-4-0 (construita 1885), undeva in Puddle Duck Creek sud de Lancaster County. (National Park Service)
Pennsylvania/Reading in Lebanon Pa. pre-1900...
sursa pozelor: Old Images of American Railroad.
Eu ti-am dat doar ideea de garnitura. Cum in Romania nu exista magazine si cele din afara au si ele stocuri limitate, secretul e sa pazesti bine internetul si sa comanzi cand gasesti ce vrei. Ca sansa sa le gasesti toate intr-un magazin....
Eu te pot ajuta cu partea de documentare dar "vanatoarea" in magazine iti revine.
Daca esti hotarat sa mergi mai departe pe calea aceasta trebuie sa te pun in tema. In Romania nu vei gasi nimic (sa nu fiu rautacios, aproape nimic) la tema, deci pregateste-te ca tot ceea ce cumperi sa vina de afara. Sunt putini cei pasionati de trenurile nord americane si o sa gasesti greu cu cine sa mai "schimbi o vorba". De obicei discutiile se limiteaza la considerente estetice. Dar, frumusetea e in ochii privitorului si important e sa-ti faca tie plecare.