Producatori: preturi si... preturi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Este o zicala care spune cam asa:
"Ciinele moare de drum lung si prostul de grija altuia"
Oare or fi atita tembeli in lumea asta care colectioneaza HAG, WABU, Marklin, Piko, Brawa, Fleishmann, Liliput, etc., fara sa ii consulte pe marii specialisti in ale marketigului, modelismului si managementului care isi dau cu parerea pe acest forum?
Pina la urama vorbim de niste modele si este bine sa cumparam ceea ce ne place si de atitaia bani de citi avem, iar cind altcineva isi cumpara un model care noua nu ne este pe place sau este prea scump pentru buzunarele noaste, este bine sa nu ratam ocazia de a ne abtine de la comentarii.
Si mai este o zicala:
"De citi bani, atita peste"
Adrian
 
buna Adrian,

cu toata bunavointa, cred ca ai ratat o ocazie de a face altceva cand ai scris acest mesaj... :D

din participantii la discutie faceau parte importatorul HAG in Romania, un colectionar care are cel putin cateva din toate aceste modele, o persoana care cunoaste atat proprietarii WABU cat si HAG si oameni din conducerea celor mai multe firme metionate mai sus, asa ca nu vad ce este superflu in discutie, in afara mesajului tau... insa poate ca ne lamuresti, sau poate ca trebuie sa ne mutam pe DSO la sectiunea "Ausland" ca sa nu te mai deranjam aici... :twisted:
 
buna Dorel,

cuvantul "tembel" nu imi apartine, provine din colectia verbala a lui Adrian... :D

HAG am si eu, o Ae3/6 II pe scara N... insa asta nu schimba cele de mai sus si "tembelia" setului cu Ae6/6 in camuflaj, de exemplu...
 
Ma scuzati ca m-am bagat ca musca in lapte, ca mi-a scapat c din Fleischmann si ca nu am diacritice (sau mai bine zis nu stiu sa le folosesc).
In cee ce priveste restul, cred ca cee ce am spus este adevarat, in sensul ca fiecare este liber sa-si aleaga modelele pe care doreste sa le achizitioneze, indiferent de parerea "specialistilor".
Si ca dovada, sunt unul din "tembelii" care a comandat setul de camuflaj Ae 6/6 la care se facea referire anterior. Imi cer scuze ca nu v-am consultat in prealabil!
Adrian
 
Si daca este sa fim mai catolici de cit Papa ar trebui sa scriem cu totii cu diacritice si apoi sa ne bagam in sema ca Marklin se scrie de fapt Märklin.
Adrian
 
Domnilor, discutia a deraiat putin, ca sa ma exprim asa. Exista o vorba: Prost e cine da, nu cine cere. Cat timp o sa existe cerere, o sa fie si oferta. Fiecare cumpara in functie de buget. Acest topic cred ca se vroia ca un indrumar pentru cei care vor sa faca achizitii trenulistice, sa afle care sunt mai bune, mai frumoase, raport calitate/pret maxim. Nu are rost sa aratam cu degetul spre firma X sau Y ce preturi mari sau mici are, trebuie decat sa-i ajutam pe cei mai putin informati in domeniu sa faca o alegere corecta in functie de bugetul care il au. Si eu mi-as lua Mercedes dar merg cu Logan ca atat imi permit deocamdata.
Pe Adrian l-am cunoscut personal la Bv si mi-a facut o impresie buna, cred ca ce a scris mai sus a fost putin cam dur spus, poate intr-un moment de ratacire, el reusind sa aduca Marklin in Romania la un pret acceptabil(comparativ cu ce este in Germania).
Consider si eu ca preturile pentru ''Batranul continent'' sunt mai mari, la aceeasi calitate, ca cele pentru America de Nord, dar astept ca si importatorii din Romania sa aduca modele americane de calitate profi si nu numai hobby, ca sa avem si noi de unde alege si face comparatie.
Si ca sa-l citez pe Sandy: Pace si multa bere !!
 
buna,

cu berea sunt de acord ;)

@dadrian, in Germania s-a introdus in anul 1999 "scrierea noua" in care se recomanda inlocuirea Umlaut-urilor cu litere, ü = ue, ä= ae, etc, numele firmei sus-citate se poate scrie fie Märklin fie Maerklin (pronuntat "merclin"), insa nu Marklin (pronuntat "marclin") ceea-ce suna altfel si inseamna altceva... daca va vine asa de greu sa credeti sunt convins ca firma respectiva va va raspunde cu placere sau o simpla privire in Duden (dictionar) ar ajunge

:D

cred ca pana acum din discutia asta s-a desprins un singur lucru, preturile (mari) sunt legate mai mult de cerere ca de oferta... scurt exemplu: in 2008 GFN prezinta o Rh2016 RTS pe N, limitata la 300 de exemplare, la pretul de lista (UVP) de 218 Euro, modelul echivalent nelimitat (2016 OeBB) costand 156, dupa ce costase la lansare 144... vanzari proaste, proteste, locomotivele "limitate" stau si acum prin magazine... rezultat, dupa tulburarile pietei, "urmasa" de anul acesta (2016 StLB) iese la... 175 Euro! :D
 
Pai din vorbele lui Adrian cam asa am inteles :elita cumpara Märklin sau HAG .....iar oamenii de rand (cu mai putin bani ) cumpara modele "ieftine" .Uite ,eu nu vad asa treaba :Nu sunt de acord sa arunc banii pe fereastra pentru modele de conceptie veche sau fanteziste la niste preturi fanteziste .Cine vrea asa ....este liber sa o faca !!!
Nici nu vreau sa-mi fac socoteala cati bani am aruncat la afacerea cu Märklin (Locomotive ,vagoane, gramada de C-Gleis ,componente digitale etc). Nu m-am uitat la bani cand am cumparat totul atunci.....
Pentru mine este asa : la modelismul american Märklin nu imi ofera nimic ......iar daca as face ceva european as alege altceva (din alte motive ).
Si inca ceva :Oare de ce toate firmele acestea mari au trecut prin atatea probleme ????
 
...pentru ca managementul incaseaza bani si gandeste aiurea? :D

de ce Michael Pluta (lichidatorul judiciar al Maerklin) a inceput treaba prin a da afara fara intarziere pe cei sase manageri ai firmei? :D
 
la inceputul aniilor ??´90, am vazut 2 Ae6/6 expuse in vitrina unui magazin de modelism feroviar. Ok, dar de ce costa unul 2000ATS, iar celalaltul 5000? Pentru ca modelul ieftin a fost de la Roco, iar cel scump de la Hag. Desi imi plac modelele elvetiene, daca ar fi cumparat, precis nu modelul Hag. Optic, nu am observat diferenta de 3000ATS intre cele doua modele.
Asa o comparatie a fost in sectorul H0e modelul Mh.6. Mai demult de la Ferro Train, complet din alama (Messing, nu?), la un pret de mai mult de 1200ââ??Â?, iar modelul de la Roco costa "numai" 220ââ??Â?. Chiar daca locomotiva Ferro Train ar fi cu mult mai detaliata (nu stiu daca este cazul), totusi ar cumpara de la Roco.
Pt. mine modelismul are limite.

PS. Sint citeva firme producatoare (nu asiatice!), care au dovedit ca un model bun (technic si optic) nu trebuie sa costa o avere!
 
Bonsoir Chefinspektor,

Cunosc modelul Ae6/6 de la Roco. Este foarte bine realizat. Serios.

Diferenta de 3000 de silingi era data de urmatoarele diferente:

1. Materialul din care sunt facute. La ROCO predomina plasticul iar la HAG unicul plastic este prezent numai la geamuri.
2. Marca. Pentru a putea scrie SWISS MADE pe HAG trebuie ca produsul sa fie realizat integral in CH. Aceasta inseamna costuri enorme. Elvetienii spre deosebire de chinezi, indieni nu iau la micul dejun un picior in gura, la pranz un cap in gura iar la cina un spitz in dos;;;;;
3. Tirajul. Roco face o locomotiva in mii de exemplare, deci costurile fixe se impart la o cifra mult mai mare.

Cam atat.

Mon ami, trebuia sa le iei in mana atunci cand ai facut comparatia, nu mai aveai dubii.

Cu Prietenie

Septi
 
Acesti elvetieni sunt cam caposi.....vind tehnologie de acum 30 de ani la preturi de 2009 :roll: .Aici este problema....
Doar carcasa de metal nu inseamna ca trebuie modelul sa fie asa scump ....dar in fine : ei cer pretul si il iau bucuros de la cei care sunt dispusi sa plateasca .... :D
 
...insa asta nu schimba nimic in proportiile celor doua modele, Ae6/6 Roco este mai bine "nimerita" ca cea HAG...

uite-te cu atentie la proportiile grilelor aeratoarelor, la trafo de pe acoperis, la geamurile de colt si la parbrize - vorbesc de proportii, nu de detalii care au evoluat pe locomotiva reala cu timpul (stergatoare initial sus, apoi jos, manere, etc...)

cu toate acestea, constructia de metal 100% Swiss Made de la HAG sufera mai putin de diferitele crize ca Roco... nu au dat faliment nici o data pana acum si cercul de clienti ramane cel putin constant :D
 
Americanule

Nu numai carcasa este de metal, ci si sasiul si boghiurile iar blocul motor este impreuna cu bogiul. Numai roti dintate.

Or fi elvetienii caposi, si or vinde ei tehnologie de acum 30 de ani dar ceea ce fac este super durabil si extrem de bine realizat.

Un exemplu ar fi ceasul Omega care a mers pe luna in 1969 si in continuare este considerat unul dintre cele mai bune ceasuri mecanice din lume. Aici folosesc tehnologie de 40 de ani;;;;;;

Poate stie ei ce stie de is asa caposi.....

Cu pritenie maxima

Septi
 
Americanule (BACHMANN )...stiu ca si restul este din metal....nu-mi spui nimic nou :D
dar parca vorbim de locomotive ....nu de ceasuri .
 
da' ceasurile rusesti Slava ce au? trecea si tancul peste ele si mergeau mai departe (insa nu mai era mana care sa le poarte) si aici vorbim de tehnologia germana a anilor 1930! ;)

hai sa comparam ce e comparabil... HAG vinde ca WABU cu "Made in Switzerland" si tocmai de aceea vinde... despre calitatile reale ale modelelor - ca modele, nu ca piese de colectie - hai sa ne uitam putin ce zic fratii pe forumurile elvetiene :D
 
Horia

Crede-ma ca nu sunt tipul de snob. Cine ma cunoaste sper ca ma aproba.

Si eu ziceam ??¨cei mai cu figurantii astia de la HAG??¨ . Apoi mi-am dat seama ca preturile lor nu sunt atat de nesimtite ( sunt cu 20% peste Maerklin).

Pasul urmator a fost sa tin una in mana si sa vad cum merge. Apoi mi-am soptit in barba ??¨Mai fraiere, lucrezi din facultate (1991) , ai ce hali , familia este O.K. faci cancer la carici si mori ca un caine fara sa fi avut un Hag al tau???¨

Asa am ajuns sa am HAG

De ce oare nu apar postari facute de colegi care au deja Hag si nu sunt multumiti?

Gud nait

Septi