Rail Away Romania - Trenuri romanesti din anii `90

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Dragi pasiona?i FeRoviaRi ?i nu numai,

V?? invit cu drag s?? viziona?i câteva secven?e FeRoviaRe din anii 1996-1997 din reportajul Rail Away Romania. Film??rile nu îmi apar?in, dar consider c?? era frumos din partea mea s?? v?? expun ?i dumneavoastr?? ceea ce am v??zut. Pe aceast?? cale, multe mul?umiri realizatorului reportajului, precum ?i colec?iei de filme Rail Away cu cele 25 de episoade.

Realizatorii ne propun o c??l??torie pe ruta Bucure?ti ââ??â?? Ploie?ti ââ??â?? Bra?ov ââ??â?? Vatra Dornei. Unghiurile de filmare difer?? de la caz la caz, dovad?? a unei sim? regizorial specialist. Ace?tia ne plimb?? cu locomotiva pe Valea Prahovei pe tronsonul Predeal ââ??â?? Bra?ov, ne arat?? cum trenurile intrau în Bucure?ti de pe Pasarela Basarab (ast??zi d??râmat??), peroanele g??rii, cl??direa ei ?i trenurile ve?nic neastâmp??rate.

Locomotivele clasice ?i vagoanele de un albastru str??in fa??? de ce vedem acum pe calea noastr?? ferat?? româneasc?? b??nuiesc c?? vor reu?i s?? scormoneasc?? niscaiva amintiri. De exemplu, ceea ce m-a surprins a fost EA-ul cu 3 faruri centrale, dar ?i EA-ul clasic cu aproape 10 vagoane etajate intrând în Gara Sinaia.

Cabview-ul pe care ni-l prezint?? are ca loca?ie cabina unei locomotive electrice clasice cu graduator. Sala ma?inilor, tunelurile în b??taia luminii farului central, precum ?i ââ???žcelebraââ?? filmare cu oglinda locomotivei în care se reflect?? ââ???ž?arpeleââ??, deja ridic?? p??rul de pe trupurile noastre avide, poate, de un CFR cum era atunci. Vitezometrul Hassler tic??ia a?a cum tic??ia pe vremuri, fie la viteze de 20-30 la or?? ?i pân?? de aproape 140 km/h. ???ži c?? tot vorbim de vitez??, poate v?? aduce?i aminte de indicatoarele ââ???žVNââ??, care acum sunt înlocuite de ââ???žVSââ??-urile atât de mici ast??zi.

G??rile care apar filmate aici sunt Bucure?ti Nord, Ploie?ti Vest, Sinaia, Bra?ov ?i Vatra Dornei B??i. Vehiculele feroviare înregistrate se num??r?? de la superbele locomotive electrice cu pantografe simetrice (EA1-925) la atât de muncitoarele locomotive diesel-hidraulice, precum ?i la diferite utilaje surprinse pe Valea Prahovei.

Reportajul se încheie cu câteva cadre minunate de lâng?? Vatra Dornei, unde râul Bistri?a curge de-a lungul liniei 502. La fel, prezen?a trenurilor cu vagoanele albastre (din care unul sau dou?? erau de po?t??), fie ele Intercity Sibiu ââ??â?? Constan?a, Rapidul Bucure?ti ââ??â?? Oradea, Constan?a ââ??â?? Bra?ov sau Acceleratul Ia?i ââ??â?? Timi?oara Nord, m?? intrig?? s?? trimite?i acest film mai departe c??tre to?i pasiona?ii ?i pân?? la mai-marii CFR-ului. Poate, vreodat??, or s?? verse ?i ei o lacrim?? pentru c?? au dat voie distrugerea unui sistem de transport frunta? în Europa!

Vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=m61VUa8xu7Y
 
"the railway network is fairly extensive than expensive, for that reason the train is popular" -- ce vremuri....
mi-ar fi placut ca muzica de fundal sa fie la un nivel mai mic, sa se auda mai bine sunetele scoase de tren, mai ales la viteza - nu le-am mai auzit de mult...