Roco BR 042 - Phoenix Edition

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Aceast? minunat? epopee despre BR042 Phoenix mi-ar fi fost FOARTE util? atunci când am întâmpinat probleme la montarea generatorului de fum în BR41 nr.art.62316
41.gif

Felicit?ri pentru toate aceste ample ac?iuni ?i pentru succesul acestora!
113.gif
 
  • Like
Reac?ii: anvo5555
Multumesc mult !
Mi-a tot stat in gand locomotiva asta si am avut de mai multe ori intentia de a o transforma in "donatoare" de piese pentru alte locomotive, dar nu m-a lasat inima. Dupa ce m-am gandit destul de mult, am decis sa o pastrez pentru a-mi aduce aminte ce inseamna sa nu fii atent cand dai o comanda si nu esti atent la toate detaliile (am mai spus asta si anterior). Lasand la o parte timpul si banii investiti in ea, ma bucur de experienta castigata.Printre altele, e prima locomotiva cu aburi careia ii desfac si pun la loc ambielajul (am avut noroc de una care are bielele prinse cu suruburi).
Oricum, cu toata colectia mea moderna, voi mai achizitiona macar un BR 41,42 - imi place tare mult modelul asta, aproape la fel de mult ca BR01/001.
A-propos, imi cer scuze pentru dezastrul de pe masa de lucru(vezi imagini). E foarte mica si sunt destule pe ea si fara sa lucrez la o locomotiva. :)
 
Ultima editare:
Si la mine pe masa este la fel, daca lucrezi nu ai timp de curatenie, ordine, etc, acesta este atributul oamenilor fara preocupare. Hai sa ne gandim ca cel mai mult conteaza cum a iesit ,,Coloana infinitului" nu daca maestrul Brancusi a mai dat si el cu matura din cand in cand prin atelier sau daca pe masa lui era un dezastru. Daca pui totul in ordine vei face cateva sute de genoflexiuni de la masa la dulap. Pai asta e rostul lucrului ? Daca ai o mana ocupata cu piesa la care lucrezi si te concentrezi la ceva sa iasa bine, cealalta mana se duce singura dupa unealta. Mai rau este cand unealta e letconul si acesta era ,,gata de lucru". Dar dupa cateva incercari te obisnuiesti si cu asta.

,,Fir intins" - treaba este excelenta !
 
... cer scuze pentru dezastrul de pe masa de lucru(vezi imagini). E foarte mica si sunt destule pe ea si fara sa lucrez la o locomotiva. :)
Si la mine pe masa este la fel, daca lucrezi nu ai timp de curatenie, ordine, etc, acesta este atributul oamenilor fara preocupare.
Ohooo, mai cunoa?tem
4.gif

A?a c?, vorba unei celebre melodii, "Don't Worry, Be Happy" - valabil pentru toat? lumea
113.gif
 
Dupa cum am mentionat anterior povestea se apropie de final.. readucerea la viata, adica
A sosit sasiul de schimb, cu angrenajul complet si intr-o stare excelenta (pare nou). Vorba "socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ" nu e chiar degeaba. Motorul de pe angrenajul vechi nu se aseza cum trebuie pe sasiu, din motive de forma. A trebuit sa cotrobai prin cutia cu piese, unde mai erau cateva motoare de Roco (noi). Pus melci pe motor, legate firele care pe unde isi are locul si pornita masinaria - Succes ! Cu ocazia asta am schimbat si interfata pentru decodor cu una de la ESU, pe care o aveam chiar pe masa de lucru, cu fire legate si tot ce ii trebuie (ramasa de la prima digitalizare la E19 DRG). Interfata PLUX16 metamorfozata din mufa MTC21si o sora geamana creata in seara asta isi vor gasi foarte curand locul in doua locomotive care stau la rand.
Probele de functionare (deocamdata la viteza mica si foarte mica) au fost facute cu un decodor Doehler &Haass Plux16 si un Zimo MX600P12. Cu ambele merge foarte bine , chiar cu setarile din fabrica, totusi ii voi face reglajele de rigoare. Pentru moment a ramas cu decodorul D&H. Mi-a mancat sufletul locomotiva asta, dar am reusit sa o aduc in starea in care voiam - acum este practic noua (motor nou, angrenaj nou, etc)
Cateva imagini mai jos (cate am apucat sa fac pe graba, in timpul lucrarii)




 
Daca tot am deschis topicul asta si am povestit pataniile locomotivei BR 042, voi continua aici povestea... surorii ei, "aparute" de curand in colectie. Am folosit ghilimele dat fiind faptul ca am pornit de la ideea achizitionarii unor piese de schimb pentru locomotiva renascuta si am sfarsit prin a face probele unei surori (poate sa fie si geamana) pe care am (re)adus-o la viata cu un pic de rabdare si cafea (la tutun am renuntat cu niste timp in urma). O licitatie cu noroc si niste piese de schimb noi cu si mai mult noroc si cam asta a fost - operatia de digitalizare a decurs fara nici un fel probleme de data asta. Nu am mai montat led-uri, am lasat locomotiva cu becurile din fabrica - parte din realism incerc sa obtin prin diferente in anumite detalii si imi e foarte la indemana sa ma folosesc de lumini. Deocamdata zumzaie fericita cu un ESU Lokpilot4, dar voi cumpara pentru ea si pentru sora-sa cate un ToM sau un Zimo. In configuratia actuala ruleaza foarte lin la viteza mica si pana acum nu a facut probleme de contact pe sine.

Cateva imagini mai jos (cu scuzele obisnuite pentru dezastrul de pe masa de lucru)- in plan apropiat locomotiva deja in colectie, in plan indepartat, "sora geamana" (cu numar de inmatriculare diferit).
@GFN - asta a fost o operatie de asamblare si digitalizare a unei "vechituri" :) :) :) - dar sunt tare mandru de rezultat :)
4A851C0F-0EAD-4B9D-8F6B-3BFAC2FE7447.jpeg
65C04816-4640-4FB6-9DF5-A33DCC226A56.jpeg
F3C96C11-49DC-4B0D-9F08-43686C983C4E.jpeg

EBD460D7-6383-4AB5-ADE0-7ED19CC16BF9.jpeg

49BFD220-E03B-4642-97FE-5D26B17A8E25.jpeg
 
Ultima editare: