Separare galvanic??

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
:) respect maxim pt cei care fac asta ...(chiar daca sunt doar 2 in lume...:p))

@prognozis ceeace ai folosit la macheta ta nu sunt relee... sunt contacte magnetice no. oricum nu inteleg cum functioneaza la tine automatizarea. (...) edit by ForumAdmin
 
@navigator

Inseamna ca am inteles eu gresit... Scuze!

@prognozis ceeace ai folosit la macheta ta nu sunt relee... sunt contacte magnetice no. oricum nu inteleg cum functioneaza la tine automatizarea. (...)

@bogdan

Sunt relee reed. Se mai numesc si contacte magnetice...
Referitor la (...), poate esti mai explicit!


Mai e putin si spui ca e un trucaj :D

Iata filmuletul automatizarii 3b!
 
ceva de genul asta ....

nu vad unde ai tu bistabil-ul in schema ta si de asta zic ca nu inteleg cum functioneaza ...:)
respect,
bogdan

later edit

sau releele tale sunt cu retinere (ceea ce ar creste considerabil costul "dispozitivului"
 
@ bogdan_g
Incerc s? prezint cât mai structurat ceea ce am de gând s? fac.

Pasul I. Reamintirea principiilor de baz? ale BLA, a circuitelor logice digitale(porti logice, bistabili, MUX etc.). ??n paralel cu asta, aprovizionarea cu scule Â?i piese noi, când m-am l?sat de electronic?, acum câ?živa ani, am renun?žat în mare parte Â?i la accesorii :(
Pasul II. Realizarea unui BLA simplu, pe 4 sectoare, prezen?ža garniturilor fiind semnalat? de celebrele relee Reed. Nu am folosit înc? aÂ?a ceva, va fi o bun? posibilitate de a le studia caracteristicile. Deci 4 sectoare, 4 semafoare cu 3 leduri, 4 sau 8 relee, ceva triggere Smith si o mân? de por?ži logice CD 4011 Â?i alte asemenea.
Pasul III. Apar primele macazuri! Studiul acestora Â?i integrarea lor în circuitul de comand?. Stidierea posibilit??žii de a li se ataÂ?a niÂ?te senzori care s? recunoasc? pozi?žia, ab?tut? sau direct?. Introducerea în semafoare a galbenului intermitent.
Pasul IV. Realizarea sectoarelor izolate de linie. Studiul posibilit??žii de a construi surse de tensiune variabil? comandate digital pentru 8 trepte de vitez?(3 biti)

Cam asta ar fi pt. început, o descriere foarte sumar?. Dac? vi se pare c? fabulez pe undeva, v? rog s? m? aten?žiona?ži din timp :lol: Spor în toate!
 
:) pai ... spor la treaba. dupa prezentare inteleg ca nu o sa ai nici cea mai mica problema. recomandarea mea este sa faci totul analog (adica sa eviti pe cat posibil integratele ... desi daca vrei semafor 'principiu de semafor' este putin probabil). de relee ... o sa ai nevoie de mai multe si iti recomand unele mai sanatoare adica peste 3A (eu am folosit cu rezultate exceptionale tyco 12V 8A care au costat 6 lei bucata). despre bistabil cu 'set-restet' contacte NO ... poti face (flip-flop ...:) cei care stiu ...stiu) cu 2 relee, unu cu o poarta unu cu doua; recomand deasemenea sa nu tai linia (deschizi circuitul) in zona de oprire (asa cum am vazut ca a facut prognozis) asta implicand oprirea trenului numai acolo si pt todeauna ...:); despre asa zisele relee reed (corect contact magnetic ...adica jumatate de releu reed) nu ai ce sa studiezi la ei ... decat poate dimensiunea si soun asta pt ca eu avem in debara cateva dar care din nefericire trebuie montate in aliniament cu sina (asa cum a facut dealtfel prognozis) le vand cu 2 lei bucata ... deoarece am gasit cu 3,5 lei unele muult mai mici care la h0 intra intre traverse ... si nu se vor vedea dupa acoperirea cu nisip (terasament);
despre macaze ... in functie de circuitul unde ai aplicat tensiune stii si directia pune un led pe abatuta sa nu te incurci (eu am pierdut juma' de noapte din cauza asta)apropo .. ce macaze folosesti?; despre stv digitale ... interesanta idee daca ajungi la rezultate te rog spune-mi si mie. eu am rezolvat problema asta cu varistoare (construite de mine) cu 4 trepte, montate in circuit inainte de fiecare releu de inversare. fiecare bloc de linie este bine sa fie controlat independent (asta daca vei avea un layout ceva mai complicat ...adica 3-4 linii intr-una singura ...gara, poduri, etc)

pastram legatura.

respect,
bogdan
 
Semnificatiile culorilor pentru semnalizarea CFR cu 2 trepte de viteza ar fi in mare:
Verde - liber,semnalul urmator e liber;
Galben - liber, semnalul urmator ordona orpirea;
Rosu - opreste fara a depasi semnalul;

Galben clipitor - liber, semnalul urmator indica liber cu viteza redusa;

Verde Galben - liber cu viteza redusa;
Galben Galben - liber cu viteza redusa, semnalul urmator ordona oprirea.
 
bogdan_g

recomand deasemenea sa nu tai linia (deschizi circuitul) in zona de oprire (asa cum am vazut ca a facut prognozis) asta implicand oprirea trenului numai acolo si pt todeauna ...Smile

Rostul separarii liniilor a fost dictat de viziunea mea in modul in care am hotarat sa rulez mai multe trenuri pe acelasi circuit. Concomitent cu iluminarea in continuare a vagoanelor remorcate chiar daca locomotiva sta pe loc. A fost solutia gasita de mine. As fi foarte bucuros sa vad si alte solutii care sa imi ofere sansa de a imbunatati performantele dioramei mele fara sa-mi mai bat capul cu descoperirea lor si fara sa mai fac o mie de teste... Ca sa nu mai vorbim de faptul ca un tren trebuie sa ramana pe loc in timp ce altul va pleca ... pe acelasi circuit!
 
@prognozis intradevar ai dreptate cu lunimile ...(eu nu lucrez in acest moment decat cu aparatul de masura ... si la asta nu ma gandisem) am ceva insa in cap si pentru lumini insa nu vreau sa ma pronunt decat in momentul in care am sa stiu exact cum stau lucrurile... cat despre
Ca sa nu mai vorbim de faptul ca un tren trebuie sa ramana pe loc in timp ce altul va pleca ... pe acelasi circuit!
acest lucru nu este posibil decat intr-un sistem digital !!!
 
@prognosis
Nu era mai simpl? integrarea unei surse tampon, niÂ?te baterii mici din brichetele cu LED? Pentru c? aÂ?a se întâmpl? Â?i în realitate, vagoanele au acumulatori. Din câte Â?tiu, iluminarea este dat? de generatoarele vagoanelor, iar la oprire, intr? pe rol acumulatorii înc?rca?ži în timpul mersului.

??n ceea ce m? priveÂ?te, vreau s? aplic tensiuni separate pe fiecare sector în parte. Inclusiv pe liniile secundare din sta?žie, între 2 macazuri.

@bogdan_g
Pt. comanda semnalelor Â?i macazurilor am s? încerca s? folosesc por?ži logice Â?i eventual optocuploare. Releele am s? le pun doar unde e neaparat? nevoie. unul sigur va fi lâng? un semnal, din motive estetice. ??mi place ?ž?c?nitul releului aflat la semnalul unde se întâlnesc 2 sectoare de linii. Cel mai frumos se aude la trecerea de la galben la verde, când trenul e deja departe :lol:
Pt. comanda circuitului de comand? vreau s? folosesc o surs? de la un calculator vechi. Are avantajul unei aliment?ri diferen?žiale. Ce zice?ži, merge?
 
bogdan_g a spus:
... cat despre
Ca sa nu mai vorbim de faptul ca un tren trebuie sa ramana pe loc in timp ce altul va pleca ... pe acelasi circuit!
acest lucru nu este posibil decat intr-un sistem digital !!!
ba se poate si in analogic si e deja facut ;)
vezi discutia cu linia separata (taiata) sau mai corect spus segmentul de siguranta
atat timp cat acest segment este "activat" separat fata de restul liniei locomotiva poate sta acolo binemersi indiferent de ce tensiune este pe linie si indiferent de polaritate .

@delly : se poate foarte bine cu sursa de calculator si chiar recomand cu caldura
cu 12V alimentezi liniile (arhisuficient)
cu 5 volti alimentezi electronica
in felul asta ai separare galvanica beton plus ca tesiunile date de sursa sunt superstabilizate .
 
@prognozis intradevar ai dreptate cu lunimile ...(eu nu lucrez in acest moment decat cu aparatul de masura ... si la asta nu ma gandisem) am ceva insa in cap si pentru lumini insa nu vreau sa ma pronunt decat in momentul in care am sa stiu exact cum stau lucrurile... cat despre
Citat:
Ca sa nu mai vorbim de faptul ca un tren trebuie sa ramana pe loc in timp ce altul va pleca ... pe acelasi circuit!
acest lucru nu este posibil decat intr-un sistem digital !!!

Imi pare rau dar te inseli... Ce zici nu de doua ci de 3rei trenuri in simultan pe un singur circuit in ANALOG ? Dar de 6ASE TRENURI PE UN CIRCUIT IN ANALOG ???
Ce dovada mai buna decat filmele acestea?



Pentru cei ce nu au vazut inca iata un link cu istoria evolutiei Dioramei de la Slobozia. O diorama in analog, pe care ruleaza trenuri controlate numai cu relee si contacti reed. Diorama are BLA cu semafoare active in real, cu blocuri de siguranta si semnalizare optica functionala: http://trenulete.info/filme.htm

Si mai precis filme numai din perioada automatizarilor: http://trenulete.info/filme/era-semnale.htm

Evolutia lucrarilor la aceasta diorama afost postata aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1138

Schemele dupa care am lucrat automatizarea se por vedea aici:
http://trenulete.info/scheme/automatizare.htm

Specific pentru cei ce nu stiu. Nu sunt electronist. Nu am calificare in acest domeniu. Timidele mele incercari au fost facute numai din cunostintele acumulate pe acest forum sau pe alte situri iar conceptia finala imi apartine.
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2641
Schemele initiale au suferit multe imbunatatiri fata de desenul prezentat pe site, dar, din pacate, nu mai am nici timp si nici puterea de a migali si de a desena noile scheme. Principiul a ramas insa acelasi, imbunatatirile fiind in speta temporizarile la plecari si stationari. Semafoarele functioneaza dependente de macaze si interactive intre ele. Starea de pe un bloc influenteaza starea si culorile semafoarelor de pe blocurile cu care se leaga. Intrarile pe un bloc oarecare sunt conditionate de prezenta sau absenta unui tren in blocul respectiv. Alimntarea se afce pe tronsoane diferite, cu variatoare mehano diferite dar, se poate comuta pe regim manual si se poate controla totul dintr-un singur variator printr-o simpla apasare pe buton. Fiecare tren poate primi un parcurs si o stare. Normal sau prioritar. Trenurile cu stare normal sunt oprite la semafoare pe cand cele prioritare primesc verde si trec. Orice locomotiva poate fi mutata in orice pozitie fara a fi influentat parcursul. Asta pentru ca programul este scris in parcursul liniei si nu in cel al locomotivei.

@delly Diorama de la Slobozia are electronica si iluminatul asigurate cu o sursa de calculator 486... :D
 
razvan ... este un pic aiurea ce zici, adica ori nu stim ce inseamna circuit ori nu vorbim de acelasi lucru ori vrem sa inducem 'lumea' in eroare. este vorba de niste legi ale fizici pe care nu cred ca le putem noi contrazice ...sau daca da te rog explica-mi si mie cum ai facut ...

sau tu numesti circut blocul de linie ?> desi ... si asa tot am dreptate. daca vrei sa mearga unu si altul sa stea ... primul trebuie sa fie alimentat => circuit inchis, iar al doilea trebuie sa nu aiba alimentare => circuit deschis .... cate circuite sunt ?
si cand se face inversare de polaritate cu un releu ... daca ma intrebi pe mine tot 2 circuite sunt si se numesc circuite in paralel ... ma rog eu nu prea mai inteleg ... ne chinuim sa aducem la scara ... sa fie cat se poate de aproape de realitate bla bla bla ... iar cand vine vorba de a folosi terminologia corect (lucru care clar este cel mai l-ndemana) uitam ...

respect,
bogdan.
 
m-am convins ... cu tot respectul, prognozis si razvan vorbiti prostii sau confundati blocurile de linie cu circuitele de alimentare.
mai exista o varianta si singura corecta: sa schimbi polaritatea unu-i motor al unei locomotive ... si atunci cand ambele vor fi alimentate una va merge spre dreapta una spre stanga. :) mai mult de atat ... NU. eu am linia de tren (layout-ul) alimentat prin 11 relee, iar gara ( in care sunt 3 linii) de 6 ... sigur merg trenurile stau se asteapta blal bla bla ...dar asta numai prin folosirea in paralel a mai multor circuite.

respect,
bogdan
 
@delly ..:) asta este solutia si repet ... daca ajungi la rezultate cu tensiunea variabila digitala spune-mi si mie ... facem schimb de experienta ...itzi spun tot despre XOR AND NAND MUX deMUX cu relee ... (tot itzi plac tie cum se aud)
ba mai mult ... o smecherie:cum tranformi un impuls in semnal continuu ...tot cu relee... :D
 
imi pare foarte rau pentru tine dar ceea ce am spus eu si prognosis sunt adevarate si realizate pe diorama lui .
si acum asa ca sa te bag si mai tare in ceatza pe diorama mea un circuit de alimentare va face tot si anume : viteze variabile pe traseu functie de necesitati , circularea a 2 trenuri in contrasens , oprire franata si pornire accelerata si totul va fi ANALOGIC fara cmosuri si alte prostii ...

un impuls il transformi intr-un semnal continuu cu un releu fie cu automentinere fie cu un condensator de 1000-4700 micro in paralel cu bobina lui (in a doua varianta impulsul este un semnal temporizat ) .

hai norok si mai studiaza inainte sa vorbesti
si mai ales grija cu vocabularul ca nici eu si nici prognosis nu te-am jignit intr-un fel sau altul ...


LE :
ca sa vezi ca se poate uite ti-am desenat ca poate asa intelegi si tu :)


Bafta si minuni !!!
 
bogdan_g a spus:
m-am convins ... cu tot respectul, prognozis si razvan vorbiti prostii sau confundati blocurile de linie cu circuitele de alimentare.
mai exista o varianta si singura corecta: sa schimbi polaritatea unu-i motor al unei locomotive ... si atunci cand ambele vor fi alimentate una va merge spre dreapta una spre stanga. :) mai mult de atat ... NU. eu am linia de tren (layout-ul) alimentat prin 11 relee, iar gara ( in care sunt 3 linii) de 6 ... sigur merg trenurile stau se asteapta blal bla bla ...dar asta numai prin folosirea in paralel a mai multor circuite.

respect,
bogdan

m-am convins eu... nu merita sa mai continui discutia...
adica tu spui ca vorbesc prostii cand e ceva ce am facut deja si functioneaza...
daca ai urmari cu atentie schema ai intelege cum functioneaza fara atat polemica si fara sa ma faci prost...
ori nu intelegi tu nimic ???

terminologia zici? hmmm! asa o fi! sunt eu prost si nu cunosc terminologia, asta asa e, nu sunt ELECTRONIST... nu cunosc poate terminologia corecta... dincolo de asta insa... numai vorbe!

DAR...
am facut si merge, cu tot respectul, fara sa schimb firele in locomotive...
si cu asta gata, am incheiat subiectul, sau am deschis circuitul ??? nu conteaza...

"Nu conteaza ceea ce spui ca ai fi putut face.
Valoreaza numai ceea ce ai facut! "

si eu am facut ... cu terminologia mea de prost care spune prostii..