230.000 este o serie de locomotive române?ti.
Istoric
Primele 18 locomotive ale liniei '''P8''' au ajuns în România ca desp?gubire de r?zboi. Pân? în 1923 au fost marcate cu numerele originale prusace; CFR atribuind numerele 230.036-53 în cadrul noului sistem din 1920. În 1920, CFR a comanda în Germania înc? 75 de locomotive - 230.001-035 ?i 230.054-093. Locomotivele au fost echipate cu iluminare cu kerosen, nu au avut o frân? cu ac?ionare automat? sau o înc?lzire suplimentar? cu ulei, ambele fiind montate retrofit. În 1926, CFR a achizi?ionat înc? 18 ma?ini de la DR.Dou?zeci de locomotive comandate în 1929 ?i livrate în anul urm?tor a avut deja montate din fabric? în conformitate cu cerin?ele CFR - iluminat electric AEG, înc?lzire suplimentar? ulei, injector Friedmann LF X pentru a Aburul de evacuare injector ASZ 10 pe o pereche ascu?it? . Ma?inile au primit numerele 230.112-131..
Din 1932 , aceste locomotive au fost fabricate local de Uzina Malaxa ?i Re?ita. Locomotivele au avut parametri u?or diferi?i, în special o greutate total? pu?in mai mic?. Un total de 139 de ma?ini au fost livrate între 1932-1936 de c?tre Resita ?i 91 în 1932-1939 de Malaxa. Ultimele 19 ma?ini de la Re?i?a aveau o valv? Lentz (230.501-519), iar 11 1936 motoare produse de Malaxa aveau o galerie de vane Caprotti (230.520-530). Aceste 30 de ma?ini au avut de asemenea iluminat electric din fabrica. Cu ocazia repara?iilor principale, cablajul supapei a fost înlocuit în anii 1951-53 cu supapele de închidere.