Seria 230.000

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 August 2011
811
119
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti

230.000

CFR_230.039.jpg
Identificare
Produc?tori: Diver?i, Uzinele Malaxa, Uzinele Re?i?a
Ani de construc?ie: 1907-1940
Caracteristici tehnice
Tip: 2'C h2
Ecartament: 1435
Diametrul ro?ilor cuplate motoare (mm): 1750
Diametrul cilindrului (mm): 575
Cursa pistonului(mm): 630
Timbrul cazanului (kgf/cm2): 12
Suprafa?a de înc?lzire (m2) 142,1
Suprafa?a de supraînc?lzire (m2): 58,9
Suprafa?a gr?tarului (m2): 2,62
Greutatea pe osie (tf): 17,35
For?a de trac?iune (kgf): 9280
Capacitate

230.000 este o serie de locomotive române?ti.

Istoric​

Primele 18 locomotive ale liniei '''P8''' au ajuns în România ca desp?gubire de r?zboi. Pân? în 1923 au fost marcate cu numerele originale prusace; CFR atribuind numerele 230.036-53 în cadrul noului sistem din 1920. În 1920, CFR a comanda în Germania înc? 75 de locomotive - 230.001-035 ?i 230.054-093. Locomotivele au fost echipate cu iluminare cu kerosen, nu au avut o frân? cu ac?ionare automat? sau o înc?lzire suplimentar? cu ulei, ambele fiind montate retrofit. În 1926, CFR a achizi?ionat înc? 18 ma?ini de la DR.

Dou?zeci de locomotive comandate în 1929 ?i livrate în anul urm?tor a avut deja montate din fabric? în conformitate cu cerin?ele CFR - iluminat electric AEG, înc?lzire suplimentar? ulei, injector Friedmann LF X pentru a Aburul de evacuare injector ASZ 10 pe o pereche ascu?it? . Ma?inile au primit numerele 230.112-131..

Din 1932 , aceste locomotive au fost fabricate local de Uzina Malaxa ?i Re?ita. Locomotivele au avut parametri u?or diferi?i, în special o greutate total? pu?in mai mic?. Un total de 139 de ma?ini au fost livrate între 1932-1936 de c?tre Resita ?i 91 în 1932-1939 de Malaxa. Ultimele 19 ma?ini de la Re?i?a aveau o valv? Lentz (230.501-519), iar 11 1936 motoare produse de Malaxa aveau o galerie de vane Caprotti (230.520-530). Aceste 30 de ma?ini au avut de asemenea iluminat electric din fabrica. Cu ocazia repara?iilor principale, cablajul supapei a fost înlocuit în anii 1951-53 cu supapele de închidere.

Desene tehnice​

2small.jpg2020-05-02_02-17-33.jpg

Leg?turi externe​

* [https://arhiva.construim-romania.ro/showthread.php?mode=linear&tid=448&pid=3975 Locomotiva cu tender 230.000 - arhiva.construim-romania.ro]