Locomotiva cu abur 50.681, desi tehnic este functionala, sta si azi pe peron in statia CFR Galati in locul masinilor din parcare. Locomotiva din imagine este fosta locomotiva CFR 50.770 a depoului Targu Mures. Aceasta, 50.770, pentru a nu ajunge oale si ulcele sau parasita pe un peron lugubru printre boschetari, a fost cumparata de catre OGEG din Austria (sper sa nu gresesc). Acestia au reparat-o in uzina Remarul 16 Februarie Cluj Napoca si au transportat-o rece la OGEG in Austria. Aici, nu ar fi putut pastra numerele CFR, asa ca a fost rebotezata dupa bunul obicei austriac, adica la locomotivele de provenienta straina se pastreaza seria germana daca corespunde cu asa ceva la care se adauga un 6 in fata seriei, fostul numar de circulatie ramanad neschimbat ca in tara din care provine. In cazul nostru acest numar fiind 770. (Sper sa nu gresesc, Horia te rog corecteaza-ma daca am incurcat ceva la serii). In concluzie, aceasta locomotiva este similara seriei germane 57, este de provenienta straina si a avut numarul 770. Asa ca la OGEG a avut numarul 657 2770. Cifra 2 de la 770 cred ca provine de la a treia generatie de locomotive de acest tip. Apoi, locomotiva a ajuns in Germania unde si-a pastrat numarul 2770 fiind incadrata in seria 57, ea fiind similara locomotivelor germane din aceasta serie. La locomotiva 57.2770 se vede ca a fost modificata pentru a fi identica cu locomotivele seriei 57. Cel mai vizibil este ca i s-a demontat rezervorul de pacura marindu-se rezerva de carbuni, a fost decupata cabina (marchiza) mecanicului nemaifiind inchisa spre tender, au fost montate felinare grmane, i-a fost demontat aparatorul de animale (plugul) din fata, a fost repozitionat turbogeneratorul electric sus langa cos nu pe lateralul camerei de fum ca la locomotivele CFR, i-au fost demontate injectoarele de apa Friedmann si a fost echipata cu pompa de alimentare a cazanului locomotivei (Speizepumpe) etc pentru a avea piese de schimb pentru ea si pentru a fi mai familiara mecanicilor de azi.