Si tramvaiele deraiaza... mai ales la Cluj

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Florinn a spus:
Bineinteles ca traficul in zona nu a fost oprit
S? fim serioÂ?i, este un incident minor, care se întâmpl? Â?i la case mai mari Â?i nu se face atâta tam-tam pe seama lui.
Florinn a spus:
si nimeni de la politia rutiera nu a fost chemat sa tina situatia sub control. Am remarcat si imbecili care au parcat in dreptul tramvaiului deraiat, ingreunand si mai mult trecerea troleelor/autobuzelor prin zona.
??ntr-o ?žar? civilizat? (de exemplu Austria, pe care am vizitat-o recent) nu se poate parca pe str?zile cu tramvai. De fapt, nu se poate parca decât în parc?rile amenajate (alveole ori parc?ri etajate/subterane) Â?i doar contra-cost. Pre?žurile începeau de la 2,5 euro/or?, dar existau Â?i oferte speciale, gen 9 euro/zi în Viena.
Florinn a spus:
Cum a fost repus tramvaiul pe sine? Ca in filmele cu prosti, zic eu. Au legat vagonul deraiat cu un cablu de un camion si au tot tras de el "pana a iesit ceva". Totul a fost la repezeala, nimic organizat, aveai impresia ca fiecare face ce crede el ca e mai bine.
Simplu Â?i eficient. DeÂ?i ar fi putut s? foloseasc? m?car o plac? pentru a repune vagonul pe Â?ine. Oricum, era singurul mod rapid de a repune vagonul deraiat la locul lui. Utilizarea unei macarale ar fi putut duce chiar la necesitatea demont?rii re?želei de fir-contact, ceea ce nu era de preferat. Blocarea vagoanelor cost? RATUC-ul destul de mult.
Florinn a spus:
Dupa ce au repus vagonul pe sine, s-a legat ceva cu sarma, nu conteaza ca se poate desface si agata de ceva:
Acea sârm? este pus? acolo doar din simplul motiv de a nu permite oamenilor s? treac? printre vagoane. Cupla este intact?, la fel leg?turile electrice. Practic, rolul acelei sârme inestetice nu include prinderea vagoanelor, leg?turi electrice Â?.a..
RATUC a spus:
Liniile nu au nici o problem?
Ba chiar au multe probleme... care impun ori schimbarea liniei ori limitarea vitezei. Probelma e c? la un tramvai cu ac?žionare reostatic nu po?ži s? men?ži o vitez? constant? de 5 sau 10 km/h... practic, accelerezi pu?žin, dai controller-ul la zero, mai stai câteva secunde, iar accelerezi... iar asta poate produce defec?žiuni mai grave (Â?i mai scump de remediat) decât deraierea unui boghiu. SOlu?žia cea mai bun? ar fi înlocuirea liniei.
eporteka a spus:
Asta de mult trebuia scos din oras.
Da... Â?i b?gate autobuze Diesel, c? s-or g?si Â?efi care s? fituie motorina achizi?žionat? pentru autobuze. S? fim serioÂ?i, nic?ieri în Europa nu se desfiin?žeaz? tramvaiele, dimpotriv?, re?žele se extind, iar cele existente se modernizeaz? (obligatoriu întâi infrastructura, apoi vagoanele, dovad? c? în Innsbruck circula vagoane produse în 1959, iar în Viena circul? tramvaie din 1975 cu remorci din 1959).
Florinn a spus:
Scuzele astea cu sol aluvionar, sau mai stiu eu ce, numai la romani merg, daca vrei sa faci ceva faci, trebuie doar se vrei, orice problema are o solutie.
Nu solul e problema. Se Â?tie c? aceste dale au fost montate în grab?, s? arate bine la vizita Tovar?Â?ului întâi inginer al ?ž?rii. ??n BucureÂ?ti au fost puse DIRECT PE P??M??NT, probabil aÂ?a s-a procedat Â?i la Cluj Â?i prin alte p?r?ži. Logic c? s-au deteriorat.??n plus, cum Â?ina nu are loc s? se contracte decât în sus, s-au creat ,,dâmburi" în Â?in?, care au dus Â?i la erodarea dalelor de beton.
victorian a spus:
Am mai auzit discutii de genul acesta cu referire la scoaterea definitiva a sinelor de tramvai. De fapt, in municipiul Constanta tramvaiul a fost desfiintat pe majoritatea traseelor, ramanand doar doua linii din cele cate erau. [/quot]
Foste linii, deja exist? hot?râre a Consiliului Local Constan?ža de dezafectare Â?i valorificare a întregii infrastructuri de transport electric din Constan?ža, adic? Â?ine de tramvai, fir-contact, sta?žii de redresare + cablurile aferente Â?i vehiculele (tramvaie Â?i trolee). La tramvai deja a început casarea, dup? principiul ,,vagoanele f?r? titular primele", deci f?r? niciun fel de fundamentare tehnic?, c? doar din septembrie dispar toate c? vin cele 65 de autobuze noi. Inainte sa apara hotararea se stia deja ca... vezi LINK.
eporteka a spus:
Cu o singura linie de tramvai nu se face primavara. Oradea, Timisoara au o infrastructura de mult facuta, multe trasee si dezvoltarea orasului de-a lungul zecilor de ani le-a integrat.
S? î?ži dau un exemplu din România: Craiova. Situa?žia este cam aceeaÂ?i cu Clujul, fiind o singur? linie, f?r? ramifica?žii, parcurs? de 3 trasee. ??n niciun caz nu se doreÂ?te scoaterea liniei, dimpotriv? s-au înlocuit anul acesta câteva curbe, se încearc? ob?žinerea finan?ž?rii pentru restul liniei. Au fost aduse tramvaie T4D-MT cu remorci TB4D-MT, dotate cu chopper, pantograf cu patin? de grafit, aer condi?žionat pentru vatman, computer de bord Â?i scaune tapi?žate pentru c?l?tori. Deci... la ei s-a putut deÂ?i, dpdv al bugetului, Clujul st? mult mai bine decât Craiova.
eporteka a spus:
Asa ca pentru fluidizarea traficului, mai bine scos (vezi BV). Timpul de tranzit al acestui oras a scazut la jumatate.
Pe bune? Am fost luni la BraÂ?ov, coloanele de maÂ?ini de pe Bd. G?rii Â?i Str. H?rmanului rivalizeaz? cu cele de pe DN1 în Otopeni! Dac? st?m s? ne gândim mai bine, ele existau Â?i pe vremea tramvaiului, îns? majoritatea Â?oferilor nu c?lcau linia continu?, astfel c? tramvaiul trecea frumos pe mijlocul drumului. Eu, luni, dup? 20 de minute de aÂ?teptat troleul 8 (înlocuitorul tramvaiului) am luat-o pe jos, parcurgând în 5 minute distan?ža pe care o aveam de parcurs (1 sta?žie, de la Gar? la H?rmanului).
Florinn a spus:
Timpu de tranzit in BV a scazut datorita introducerii sensurilor unice si a fluidizarii traficului in intersectii, nu poti compara BV unde ai 6-7 benzi cu Clujul unde ai 4 cu noroc pe arterele principale.
Dimpotriv?, timpul a crescut, numai mega-porc?ria de giratoriu din Centrul Civic, recent ,,re-împânzit" de semafoare ducând la ocoluri mari. Nu mai zic de giratoriile ,,normale", precum cel de la Gar? ori de la Saturn... în care fie sunt atât de mul?ži pietoni încât lipsa semaforului duce la blocaje (c? pietonii tot trec, nu se mai termin?) - vezi Gara, fie num?rul mare de maÂ?ini duce la aÂ?tept?ri Â?i de 10 minute pentru pietoni care nu pot traversa decât când se arunc? în fa?ža maÂ?inilor, rugându-se ca acestea s? aib? frâne eficiente - vezi Saturn, ori ambele - vezi Centrul Civic, Stadionul Tineretului etc. Per total, o mare porc?rie.
Florinn a spus:
Solutia nu este sa scoti tramvaiul ca sa fluidizezi traficul, sincer mi se pare o prostie care nu aduce nici un rezultat. Problema mare este ca traficul de tranzit trebuie scos din oras. Peste 60-70% din trafic este de tranzit al orasului, asta este problema. !
100% de acord, r?mâne s? în?želeag? asta Â?i autorit??žile.
Florinn a spus:
Da! Dar hai sa ne uitam ca din cele 4 benzi, 2 sunt ocupate de ifrastructura tramvaiului. Pe urma tranzitul a fost scos pe 13 din cei 16 km. Singura ploblema este de la Real la Maramuresului. Stai intr-o zi si urmareste fluenta si viteza cand circula tramvaiul si cand nu circula. Pe urma uita-te pe tronsonul Stadion-Baritiu.
Du-te în Austria s? vezi c? sunt str?zi cu tramvai pe care e doar o band? pentru traficul auto. Â?i nimeni nu îndr?zneÂ?te s? intre cu maÂ?ina pe linie. Decât ocazional, câte un român (am Â?i v?zut asta), dar care este urgen z?rit de un poli?žai Â?i sanc?žionat. ??n oraÂ?ele austrieice nimeni nu foloseÂ?te maÂ?ina personal?pentru deplas?ri în oraÂ?! Parc?rile sunt doar cu plat?, iar pre?žul... dep?Â?eÂ?te valoarea unui abonament de o zi, presupunând c? g?seÂ?ti loc de parcare (c? altfel... 75 euro amend? Â?i ridicarea maÂ?inii). Asta este cea mai idioat? (nu este o jiginre, nu am nimic cu tine, ci cu cei ce ne conduc) mentalitate: s? sco?ži tramvaiul pentru a l?rgi str?zile. Dimpotriv?, str?zile în oraÂ? trebuie ??NGUSTATE, pe spa?žiul astfel ob?žinut creându-se fie benzi dedicate autobuzelor/troleibuzelor, fie linii de tramvai, fie benzi pentru bicicliÂ?ti, fie, dac? este loc sufieicent, transformarea lor în spa?žiu verde, eventual cu o amend? de 36 de euro dac?, virgul?, câinele t?u las? ,,cârna?ži" în zon? Â?i nu îi aduni (ca la Viena). ??n plus, în centrele oraÂ?elor austriece (Viena, Innsbruck, Graz) intr? NUMAI tramvaiul, bicicliÂ?tii Â?i pietonii. Atât! Sunt zone unde nici m?car riveranii nu au voie cu maÂ?inile între anumite ore, iar când au voie trebuie s? acorde prioritate categoriilor de mai sus. ??n caz contrat, amenzile sunt severe Â?i se dau ,,pe bune", nu ca în Republica Bananier? Român? (aÂ?a voi denumi ?ž?riÂ?oara noastr? în continuare). Â?i se plânge cineva? Nimeni! Crezi c? la ei a fost dintotdeauna aÂ?a? Nu, îns? amenzile i-au disciplinat rapid.
eporteka a spus:
Sau hai sa vedem cat ne tragem pe spate cu investii mai importante decat o banala linie de tramvai. Iata mult astepata autostrada Transilvania: azi am auzit la 1001-lea termen de predare al primilor 26 km: 15 ian 2009, sau A2 si faimosul drum de mare.
Eu zic ca suntem o natie de impotenti si desiteresat. ne cam meritam soarta.
D?-le-n m?-sa de autostr?zi Â?i proiecte m?re?že! C'te o banal? Â?osea de centur? + un mers al trenurilor bine organizat. De asta e nevoie. Ia s? vezi c? atunci când o s? dispar? traficul de tranzit din oraÂ? Â?i când CFR o s? aib? un mers de tren bine pus la punct, care s? duc? la dispari?žia zecilor de mii de dube Â?i autocare de pe Â?osele (în Austria nu am v?zut autobuze/autocare la curse regulate lungi... pur Â?i simplu, ele legau localit??žile f?r? gar? de cele cu gar?, puteai chiar s? iei bilet combinat cu cel de tren, s? cobori din autobuz Â?i s? urci direct în tren sau invers) Â?i s? vezi ce trafic fluent o s? fie.
eporteka a spus:
Sibiu-Rasinari [...] care era bine pusa la punct.
Este o linie superb? dpdv al peisajului, îns? este orice altceva decât bine pus? la punct. Infrastrucutra este într-o stare deplorabil?, tramvaiele sunt produse în 1959 Â?i fac câteva curse pe zi, restul curselor fiind f?cute cu autobuz Â?i, mai ales, cu ,,rechini" (un fel de taximetriÂ?ti de ocazie). Din p?cate, linia nu mai are via?ž? lung?. Poate doar ca linie turistic? sau sub un alt primar la Sibiu Â?i o alt? conducere la Tursib s? aib? un viitor mai str?lucit. Vorbim de acelaÂ?i Tursib care înlocuieÂ?te troleibuzele cu autobuze.
 
Florinn a spus:
Nu stiu ce problema a avut, am auzit doar pe vatman zicand "...poate este scurtul mai mare in alta parte", nu stiu la ce s-a referit.

Nu observ chopperul pe vagon, deci este un vagon cu ac?žionare reostatic? prin intermediul unui accelerator... probabil acolo sau la motoare a ap?rut scurt-circuitul. Se întâmpl? Â?i la BucureÂ?ti la tatre... în general se foloseÂ?te extinctorul, piesele arse fiind astfel r?cite, dup? care vagonul e tractat la depou.
 
1. La Cluj, tramvaiul a fost dintotdeauna "punctul sensibil". Multi dintre voi nici nu erati nascuti cand trebuiau depuse eforturi serioase pentru a mentine un numar constant de tramvaie in circulatie. Cum se facea asta? Prin descomplectarea tramvaielor care nu aveau nici macar 4 luni vechime; aveau prioritate cele care soseau la momentul respectiv. Timisurile clujene au fost aduse intre 1987 si 1989 si au avut probleme inca de la inceput. Si, totusi, au fost preferate ITB-urilor care, cel putin la Cluj, s-au comportat dezastruos. Desi au trecut 19 ani, si acuma il tin minte pe 110 (un V2A) cu ma deraiat cu boghiul al doilea pe tronsonul cu linie tip CF situat intre strada Pandurilor si intrarea sudica a parcului Iuliu Hatieganu, tronson in prezent desfiintat. Acolo s-a folosit, insa, macaraua. Asta ca sa nu zic de multe alte probleme legate de uzura prematura a boghiului III la V3A si a boghiului II la V2A.
2. Suspensiile unora din Timisurile care inca mai circula nu mi se pare prea grozava. Nu de putine ori intre Podul Napoca si Podul Elisabeta (Navetistilor), sens spre centru, tramvaiul incepe sa se legene stanga-dreapta; nu stiu daca e corect sa folosesc termenul de ruliu. Fenomenul respectiv l-am intalnit si la 05 (de care sincer imi pare rau; sper ca cele intamplate sa nu duca la casarea lui), 08 si 60. La 08 apar si niste trosnituri ca si cum dispozitivul de prindere al boghiului 1 de caroserie poate ceda oricand. Sper sa nu am dreptate in sensul ca sunetul respectiv sa nu vina de acolo.
3. Daca vreunul dintre voi va calatori in partea din fata a remorcii unui Timis dinspre centru spre Manastur intre statiile George Baritiu si Sala Sporturilor va rebui sa se tina bine iar daca sede pe scaun poate cadea daca nu se tine bine de spatarul scaunului din fata lui sau de orice altceva daca sade pe unul din primele scaune ale remorcii. Caz concret. In vara anului 2006 ma intalnisem intamplator cu o fosta eleva careia i-am fost profesor pe clasele IX-XII si a avut bunul simt ca, si dupa absolvire sa ma salute si sa fie politicoasa. Totul a decurs decent pana cand am avut lipsa de inspiratie de a ne sui in partea din fata a remorcii tramvaiului 29. Amandoi riscam sa fim trantiti la pamant daca nu ne tineam zdravan de spatarele scaunelor. Asta in conditiile in care amandoi eram pe scaune.
Mi-e greu sa spun daca totul e din vina liniei sau si suspensia are contributia ei. Si 59-le face la fel de urat pe tronsonul respectiv, dar gradul de uzura a lui e mai mare. Tatrele vibreaza ingrozitor, dar nu te arunca in stanga si in dreapta. La Timis, vibratiile resimtite nu sunt atat de suparatoare, dar ruliul este, efectiv, exagerat.
4. La Cluj B4D-urile nu au agreate. Au existat doar doua rame complete (68 si 69), remorcile acestora fiind retrase. T4D fara remorca e ceva anormal, dar la Cluj se prefera T4D solo iar o vreme erau tandemuri de T4D legate cu cablu, vagonul "slave" ruland cu pantograful coborat, luand curentul si comenzile de la vagonul "master". Ori, in astfel de conditii e de asteptat ca o calatorie cu T4D sa fie tumultoasa. Accelerari bruste, pocnete cand tramvaiul inceteaza sa accelereze, vibratii si alte elemente pitoresti. Acelasi gen de comportament naravas il au si KT4D fara chopper; cele cu chopper pornesc mai lin si nu pocnesc atunci cand acceleratia inceteaza. Au, insa, acel bazait care se aude din departare; chopperul e facut la INDA Craiova.
5. In primavara anului 2005, un KT4D a detriorat linia in zona curbei de la Sala Sporturilor. Victima a fost, insa, un Timis si anume 33 (singurul tramvai cu chopper in salon!!) caruia i-a deraiat remorca in asa hal incat a ajuns de-a curmezisul. Nu am vazut momentul deraierii, dar remorca ajunsa aproape perpendicular pe axul drumului da.
 
1. V2A si V3A sunt tramvaie articulate... problema e ca o deraiere risca sa rupa articulatia, care e mai greu de refacut decat o singura cupla rupta.

4. De ce e tumultoasa? Pocnetele sunt de la accelerator si sunt specifice tuturor vagoanelor produse cu licenta dupa PCC (si, desigur, si PCCului).
 
4. De ce e tumultoasa? Pocnetele sunt de la accelerator si sunt specifice tuturor vagoanelor produse cu licenta dupa PCC (si, desigur, si PCCului).

Fiecare pocnet este insotit de o smucitura iar pe timp de noapte se poate vedea si o flama. Smucitura e deosebit de puternica daca vagonul e solo sau daca doua vagoane motor circula "master" + "slave" (tandem). Cand aveau remorca, 68-ul si 69-le nu smuceau in halul acesta cand se auzea pocnetul. Iar treaba ca remorca da un sut vagonului din fata din cauza inertiei e valabila daca daca exista joc mare la nivelul cuplei. Si atunci, sutul dat de remorca vagonului motor / smucitura resimtita la pornire (ambele datorate inertiei remorcii) nu creeaza disconfortul pe care il da un T4D solo reostatic.
Tatrele "simt" foarte bine neregularitatile liniei. Mai ales KT4D. Nu am inteles niciodata de ce KT4D s-a bucurat de o popularitate atat de mare? E mai fiabil ca T4D?? Sau datorita designului? Care, intr-adevar e mai reusit ca al modelului T4. La Cluj, T4D-ul se comporta ceva mai bine, cu toata nervozitatea lui, decat KT4D reostatic. Da, cel cu chopper e alta viata. Calatoria e mult mai lina.
E mare lucru ca nu au loc deraieri frecvente a KT4D-urilor.
daca RATUC-ul ar agrea vehiculele articulate (mai exact troleibuzele articulate) as sustine scoaterea tramvaiului; as dori sa vad Irisbus 18T (evident, si variantele fabricate de Skpda-Karosa) sau chiar Solaris 18T decat niste T4D-uri sau KT4D-uri reostatice care sunt si galagioase, si naravase. Dar, data fiind situatia actuala, tramvaiul ramane singurul tip de vehicul cu capacitate sporita din Cluj.
 
De ce scoaterea tramvaiului si nu refacerea liniei?

Sincer ma indoiesc ca se va instala linie de trolebuz in cazul in care ar fi scos tramvaiul. Din '89 si pana azi s-au instalat doar vreo 400 m linie de troleu si asta din cauza mutarii traseului. Nici acum nu inteleg de ce nu se foloseste troleu pe relatia Gheorgheni - > Centru (via Marasti), ar fi necesara montarea firelor pe o distanta de aproximativ 200m, ca sa nu mai vorbesc de linia 30 sau liniile care duc in manastur (9, 24, etc) care ar putea fi inlocuite de troleu (pe 90% din traseul lor sunt deja fire de contact).

Deci ca sa rezum, m-as mira sa vad ca se monteaza linie de troleu. In schimb refacerea liniei de tramvai ar implica costuri mari insa costurile de exploatare per ansamblu ar fi mult mai mici dupa terminarea lucrarilor, in plus trebuie sa avem in vedere ca troleele nu sunt deloc ieftine, iar 1 tramvai trebuie inlocuit cu 1 troleu articulat sau 2 nearticulate.
 
Eu sincer m? îndoiesc, c? tramvaiele sunt mai ieftine în exploatare, decît troleele. M? gîndesc la difere?ža de consum de curent electric pentru a pune în miÂ?care cele dou? vehicule. Am mai vîzut trolee articulate împinse de aprox. 5 oameni, dar un tramvai de abia este miÂ?cat de un camion de tractare...
 
Iata ca weekendu trecut s-a lucrat la linie pe strada baritiu, in zona operei maghiare.

Poze:



"Liniile nu au nimic" spunea cineva din conducerea Ratuc, mare dreptate are, curand nu ar mai fi avut nici traverse, asa arata cele scoase:



Totusi de remarcat ca era duminica si cu toate acestea se lucra, precizez ca sambata tramvaiul inca circula aici:



Priviti cu atentie resturile de fier mancat de rugina care sunt adunate de pe jos.

Traverse noi, linie noua :



Si linia veche mancata intr-un hal...:



Nu am reusit sa imi dau seama daca aveau de gand sa foloseasca linia din pozele de mai sus, sau urma sa fie inlocuita. Din moment ce sunt traverse noi sub ea, probabil ca o folosesc in continuare, linie noua fiind pusa doar in curba.

"liniile nu au nimic" :D

Baietii s-au miscat repede, nu am trecut luni sa vad cum arata, insa marti dupa masa asfaltul era impecabil.

Iata si o zona din P-ta Mihai Viteazul proaspat refacuta.

 
@Dr2005
Eu te cred dar in multe locuri nu se poate altfel, strazile sunt inguste si traficul e important. Pe vremea cind a fost introdus tramvaiul (1987) se circula "din cind in cind". Eu as lasa Austria in pace...ca e departe! :lol:
 
Dr2005,

Apreciez in mod deosebit lungul si interesantul tau post de pe pagina anterioara!

Totusi, tin sa punctez faptul ca interdictia de a trece peste liniile de tramvai, asa cum se intampla in Austria de exemplu, nu este valabila peste tot, si nu tine neaparat de statutul de "republica bananiera"!

In Tarile de Jos spre exemplu, intr-un oras precum Haga, Rotterdam sau Amsterdam, exista stradute atat de inguste incat nu ai cum sa treci cu masina pe acolo altfel decat trecand peste linii, iar autoritatile accepta trecerea autovehiculelor peste liniile de tramvai pentru descongestionarea traficului. Dar asta se intampla numai acolo unde este avantajos pentru trafic. Deci interdictia nu se refera neaparat la liniile de tramvai, ci la culoarul de transport in comun!

Problema este alta, si a fost corect punctata intr-un post anterior al tau: in alte tari civilizate, care au trecut demult de stadiul de republica bananiera (daca or fi fost vreodata!) transportul in comun, la fel ca si masinile pentru interventie rapida, se bucura cu adevarat de un statut special, existand strazi si trasee optimizate care sunt utilizate numai pentru acestea.

La fel si la Londra, unde pe fiecare strada unde este nevoie, este clar marcata o banda sau chiar mai multe benzi pe care scrie "Fast lane for buses and taxis" iar imprudentii care folosesc banda respectiva pentru a circula cu masina proprie sunt imediat opriti si taxati in mod corespunzator si ...usturator!

Asta ne aduce in minte o alta mare prostie tipica oraselor romanesti: daca are loc un accident sau un incendiu, masinile de interventie rapida nu pot sa vina in mod eficient, fiindca raman blocate-n trafic!

Problema nu este legata numai de tramvaie, ci este legata de modul in care gandesc (sau mai bine zis nu gandesc) autoritatile din Romania intreaga politica a transporturilor in ansamblul ei, de la cele de distanta lunga, medie pana la scurt parcurs. Aici se cuprind inclusiv trenurile, care raman totusi cel mai eficient mijloc de transport raportat la numarul de calatori per combustibil consumat si kilometru!

Sincer ma indoiesc ca exista specialisti care sa se chiar priceapa la trafic, daca s-au facut ceva studii de trafic pana acum ele s-au realizat doar "dupa ureche", iar cei care ar putea avea ceva de spus in problema asta se deplaseaza oricum numai in "Gipan" cu girofar asa ca pe ei ii doare undeva de problemele astea....
 
Referitor la intretinerea liniei!

In mai au reparat intersectia de la podul Garibaldi. Acum, dupa 4 luni, e varza trecerea peste linii. In concluzie treaba cu nepotu' merge :( :)

Eusebiu
 
@eporteka
:D Daca acolo, trecind peste linii, se scutura masina ... ai telescoapele "duse". N-o zis dom' director ca "liniile n-au nimic"?

La max 5% cit se "repara" pe an...iesim la pensie pina se termina.
 
@Dr2005, victorian

Cu totate c? un transport în comun eficient Â?i bune pus la punct este un lucru de dorit, simpla copiere a solu?žiilor vieneze pentru România nu este cu siguran?ž? solu?žia. Asta pentru c? solu?žia de a interzice, f?r? a compensa cu ceva, este cel pu?žin dictatorial?. Adic? transportul în comun exist? (ar trebui s? existe) pentru oemeni Â?i nu invers.
??n condi?žiile în care transportul în comun, în marea majortate a oraÂ?elor, exceptînd o linie, sau dou? (principale), este mult sub-deservit, în condi?žiile în care institu?žiile statului sunt împr?Â?tiate în toate col?žurile oraÂ?elor, nu po?ži pur Â?i simplu s? interzici mersul pe jum?tate sau o treime din capacitatea de transport a arterelor de circula?žie! Nici nu vreau s? m? gîndesc la "civiliza?žia" de care dai dac? te urci în mijloacele de transport în comun: "vaci" Â?i "boi" care nu Â?tiu cum s? se urce mai tare pe tine, telefoane mobile în toate col?žurile care fiecare "eman?" sunete înduioÂ??toare de manele Â?i omniprezen?ža mirosurilor de corp de tot felul... c? doar baie/duÂ? românul "execut?" doar duminica...
Cu alte cuvinte, eu personal c?nd m? deplasez în oraÂ? prefer maÂ?ina personal? sau mersul pe jos. C? doar nu sunt masochist...
Revenind, sunt de acord cu crearea culoarelor speciale, dar trebuiesc precedate de alte m?suri, cum ar fi introducerea transportului electric (tramvaie/trolee), comasarea "destina?žiilor" (institu?žiilor), introducerea semafoarelor (într-adev?r) inteligente, centuri de ocolire a oraÂ?elor, educarea popula?žiei, Â?.a.m.d...
 
Pok a spus:
educarea popula?žiei

De aici ar trebui inceput... din pacate, romanul poate fi educat numai prin amenzi care sa se dea la toti care incalca regulile. De exemplu, daca eu intru pe linia de tramvai cu o banala Dacie din '95 si vine dupa aia altul cu un BMW X5... sa nu ma amendeze doar pe mine, chiar daca cel din BMW e fiul nepotului fratelui sotiei sefului Militiei din oras.
In Tarile de Jos spre exemplu, intr-un oras precum Haga, Rotterdam sau Amsterdam, exista stradute atat de inguste incat nu ai cum sa treci cu masina pe acolo altfel decat trecand peste linii, iar autoritatile accepta trecerea autovehiculelor peste liniile de tramvai pentru descongestionarea traficului. Dar asta se intampla numai acolo unde este avantajos pentru trafic. Deci interdictia nu se refera neaparat la liniile de tramvai, ci la culoarul de transport in comun!

In poza cu linia de tramvai este o strada cu 2 benzi pe sens si cu cateva masini...deci nu se poate pune problema de trafic blocat, ingreunat. Desigur, in Austria am vazut blocaje, pe langa care tramvaiul zbura ca un fluturas, desi era despartit de sosea doar prin linie continua. Asta chiar si pe strazi cu 1 singura banda pe sens. Aplicarea modelului vienez ar fi benefica pentru Roamanica noastra. Din pacate, la noi sunt prea multi bizoni :(
 
eporteka a spus:
Referitor la intretinerea liniei!

In mai au reparat intersectia de la podul Garibaldi. Acum, dupa 4 luni, e varza trecerea peste linii. In concluzie treaba cu nepotu' merge :( :)

Eusebiu


Poti sa tot repari la suprafata oricat de bine, daca dedesubt e varza totul. Nu are cum sa reziste asfaltul la trepidatiile pe care le are sina.
 
Azi noapte s-a dezgropat sina si traversele de pe cealalta curba din intersectia pomenita de Florinn. Ieri am trecut pe acolo strada si am remarcat ca sina exterioara iesea desupra asfaltului cu toata ciuperca. In acea zona sudura cupoanelor era facuta absolut barbar si fara logica iar sinele erau atit de uzate incit virful buzei bandajului calca in fundul canalului din sina. Asta pare a fi o cauza a patinatului "turbat" in portiunile cu sina clasica uzata. Sinele se monteaza pe traverse puse pe un pat de piatra sparta, apoi totul se ingroapa in asfalt si "putrezeste". Apa care trece de acel asfalt nu are unde sa se scurga. Sinele scoase sunt cu inima si talpa atit de corodate incit ar trebui inlocuite.
 
O imagine de la inceputurile tramvaielor "moderne" la Cluj: http://www.beyondtheforest.com/Media/CFRclj1.jpg
Datorita schemei de culori una din denumirile populare la acea vreme era "ampicilinele". Noroc ca antibioticul cu pricina nu era asa colturos... :lol: