Am mai auzit discutii de genul acesta cu referire la scoaterea definitiva a sinelor de tramvai. De fapt, in municipiul Constanta tramvaiul a fost desfiintat pe majoritatea traseelor, ramanand doar doua linii din cele cate erau. [/quot]
Foste linii, deja exist? hot?râre a Consiliului Local Constan?ža de dezafectare Â?i valorificare a întregii infrastructuri de transport electric din Constan?ža, adic? Â?ine de tramvai, fir-contact, sta?žii de redresare + cablurile aferente Â?i vehiculele (tramvaie Â?i trolee). La tramvai deja a început casarea, dup? principiul ,,vagoanele f?r? titular primele", deci f?r? niciun fel de fundamentare tehnic?, c? doar din septembrie dispar toate c? vin cele 65 de autobuze noi. Inainte sa apara hotararea se stia deja ca...
vezi LINK.
eporteka a spus:
Cu o singura linie de tramvai nu se face primavara. Oradea, Timisoara au o infrastructura de mult facuta, multe trasee si dezvoltarea orasului de-a lungul zecilor de ani le-a integrat.
S? î?ži dau un exemplu din România: Craiova. Situa?žia este cam aceeaÂ?i cu Clujul, fiind o singur? linie, f?r? ramifica?žii, parcurs? de 3 trasee. ??n niciun caz nu se doreÂ?te scoaterea liniei, dimpotriv? s-au înlocuit anul acesta câteva curbe, se încearc? ob?žinerea finan?ž?rii pentru restul liniei. Au fost aduse tramvaie T4D-MT cu remorci TB4D-MT, dotate cu chopper, pantograf cu patin? de grafit, aer condi?žionat pentru vatman, computer de bord Â?i scaune tapi?žate pentru c?l?tori. Deci... la ei s-a putut deÂ?i, dpdv al bugetului, Clujul st? mult mai bine decât Craiova.
eporteka a spus:
Asa ca pentru fluidizarea traficului, mai bine scos (vezi BV). Timpul de tranzit al acestui oras a scazut la jumatate.
Pe bune? Am fost luni la BraÂ?ov, coloanele de maÂ?ini de pe Bd. G?rii Â?i Str. H?rmanului rivalizeaz? cu cele de pe DN1 în Otopeni! Dac? st?m s? ne gândim mai bine, ele existau Â?i pe vremea tramvaiului, îns? majoritatea Â?oferilor nu c?lcau linia continu?, astfel c? tramvaiul trecea frumos pe mijlocul drumului. Eu, luni, dup? 20 de minute de aÂ?teptat troleul 8 (înlocuitorul tramvaiului) am luat-o pe jos, parcurgând în 5 minute distan?ža pe care o aveam de parcurs (1 sta?žie, de la Gar? la H?rmanului).
Florinn a spus:
Timpu de tranzit in BV a scazut datorita introducerii sensurilor unice si a fluidizarii traficului in intersectii, nu poti compara BV unde ai 6-7 benzi cu Clujul unde ai 4 cu noroc pe arterele principale.
Dimpotriv?, timpul a crescut, numai mega-porc?ria de giratoriu din Centrul Civic, recent ,,re-împânzit" de semafoare ducând la ocoluri mari. Nu mai zic de giratoriile ,,normale", precum cel de la Gar? ori de la Saturn... în care fie sunt atât de mul?ži pietoni încât lipsa semaforului duce la blocaje (c? pietonii tot trec, nu se mai termin?) - vezi Gara, fie num?rul mare de maÂ?ini duce la aÂ?tept?ri Â?i de 10 minute pentru pietoni care nu pot traversa decât când se arunc? în fa?ža maÂ?inilor, rugându-se ca acestea s? aib? frâne eficiente - vezi Saturn, ori ambele - vezi Centrul Civic, Stadionul Tineretului etc. Per total, o mare porc?rie.
Florinn a spus:
Solutia nu este sa scoti tramvaiul ca sa fluidizezi traficul, sincer mi se pare o prostie care nu aduce nici un rezultat. Problema mare este ca traficul de tranzit trebuie scos din oras. Peste 60-70% din trafic este de tranzit al orasului, asta este problema. !
100% de acord, r?mâne s? în?želeag? asta Â?i autorit??žile.
Florinn a spus:
Da! Dar hai sa ne uitam ca din cele 4 benzi, 2 sunt ocupate de ifrastructura tramvaiului. Pe urma tranzitul a fost scos pe 13 din cei 16 km. Singura ploblema este de la Real la Maramuresului. Stai intr-o zi si urmareste fluenta si viteza cand circula tramvaiul si cand nu circula. Pe urma uita-te pe tronsonul Stadion-Baritiu.
Du-te în Austria s? vezi c? sunt str?zi cu tramvai pe care e doar o band? pentru traficul auto. Â?i nimeni nu îndr?zneÂ?te s? intre cu maÂ?ina pe linie. Decât ocazional, câte un român (am Â?i v?zut asta), dar care este urgen z?rit de un poli?žai Â?i sanc?žionat. ??n oraÂ?ele austrieice nimeni nu foloseÂ?te maÂ?ina personal?pentru deplas?ri în oraÂ?! Parc?rile sunt doar cu plat?, iar pre?žul... dep?Â?eÂ?te valoarea unui abonament de o zi, presupunând c? g?seÂ?ti loc de parcare (c? altfel... 75 euro amend? Â?i ridicarea maÂ?inii). Asta este cea mai idioat? (nu este o jiginre, nu am nimic cu tine, ci cu cei ce ne conduc) mentalitate: s? sco?ži tramvaiul pentru a l?rgi str?zile. Dimpotriv?, str?zile în oraÂ? trebuie ??NGUSTATE, pe spa?žiul astfel ob?žinut creându-se fie benzi dedicate autobuzelor/troleibuzelor, fie linii de tramvai, fie benzi pentru bicicliÂ?ti, fie, dac? este loc sufieicent, transformarea lor în spa?žiu verde, eventual cu o amend? de 36 de euro dac?, virgul?, câinele t?u las? ,,cârna?ži" în zon? Â?i nu îi aduni (ca la Viena). ??n plus, în centrele oraÂ?elor austriece (Viena, Innsbruck, Graz) intr? NUMAI tramvaiul, bicicliÂ?tii Â?i pietonii. Atât! Sunt zone unde nici m?car riveranii nu au voie cu maÂ?inile între anumite ore, iar când au voie trebuie s? acorde prioritate categoriilor de mai sus. ??n caz contrat, amenzile sunt severe Â?i se dau ,,pe bune", nu ca în Republica Bananier? Român? (aÂ?a voi denumi ?ž?riÂ?oara noastr? în continuare). Â?i se plânge cineva? Nimeni! Crezi c? la ei a fost dintotdeauna aÂ?a? Nu, îns? amenzile i-au disciplinat rapid.
eporteka a spus:
Sau hai sa vedem cat ne tragem pe spate cu investii mai importante decat o banala linie de tramvai. Iata mult astepata autostrada Transilvania: azi am auzit la 1001-lea termen de predare al primilor 26 km: 15 ian 2009, sau A2 si faimosul drum de mare.
Eu zic ca suntem o natie de impotenti si desiteresat. ne cam meritam soarta.
D?-le-n m?-sa de autostr?zi Â?i proiecte m?re?že! C'te o banal? Â?osea de centur? + un mers al trenurilor bine organizat. De asta e nevoie. Ia s? vezi c? atunci când o s? dispar? traficul de tranzit din oraÂ? Â?i când CFR o s? aib? un mers de tren bine pus la punct, care s? duc? la dispari?žia zecilor de mii de dube Â?i autocare de pe Â?osele (în Austria nu am v?zut autobuze/autocare la curse regulate lungi... pur Â?i simplu, ele legau localit??žile f?r? gar? de cele cu gar?, puteai chiar s? iei bilet combinat cu cel de tren, s? cobori din autobuz Â?i s? urci direct în tren sau invers) Â?i s? vezi ce trafic fluent o s? fie.
eporteka a spus:
Sibiu-Rasinari [...] care era bine pusa la punct.