Siemens ES64U2 in Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.031
2.557
Ia?i
LOCATION
Iași

066 in Socola-Iasi. 22.12.2021.





 
De ce s-a ales soluctia asta cu trapa de urgenta in loc de usa de acces, ce avantaje a adus?
 
In proiectul ini?ial al ES64U2 pentru ÖBB usile de acces au fost instalate in sala ma?inilor, la o distan?? destul de mare fata de postul de conducere. Întrucât nu se respecta cerin?a prev?zut? de normele austriece privind evacuarea de urgen?? s-a introdus in proiectul ES64U2 (Taurus 1 ?i 2) ca o solu?ie de compromis acea trap? amovibil?. La evolu?ia urm?toare ES64U4 (Taurus 3) si la versiunea de marfa ES64F4 precum si ulterior la ES 2007 ?i la Vectron s-a revenit la solu?ia clasic? cu cate doua u?i in cabin?, una pe fiecare parte, ceea-ce a simplificat ?i ob?inerea certificatelor de operabilitate (la vremea aceea) in diferite ??ri.

Pe scurt, trapa nu figura in proiectul ini?ial ?i nu e decât o solu?ie de compromis. De aceea nu e de altfel decât o trap? în adev?ratul sens al cuvântului ?i nu o u?? cu balamale.
 
In proiectul ini?ial al ES64U2 pentru ÖBB usile de acces au fost instalate in sala ma?inilor, la o distan?? destul de mare fata de postul de conducere. Întrucât nu se respecta cerin?a prev?zut? de normele austriece privind evacuarea de urgen?? s-a introdus in proiectul ES64U2 (Taurus 1 ?i 2) ca o solu?ie de compromis acea trap? amovibil?. La evolu?ia urm?toare ES64U4 (Taurus 3) si la versiunea de marfa ES64F4 precum si ulterior la ES 2007 ?i la Vectron s-a revenit la solu?ia clasic? cu cate doua u?i in cabin?, una pe fiecare parte, ceea-ce a simplificat ?i ob?inerea certificatelor de operabilitate (la vremea aceea) in diferite ??ri.

Pe scurt, trapa nu figura in proiectul ini?ial ?i nu e decât o solu?ie de compromis. De aceea nu e de altfel decât o trap? în adev?ratul sens al cuvântului ?i nu o u?? cu balamale.
Interesant ce spui, adica s-a proiectat PENTRU Austria, pentru OBB un model care din proiectare NU RESPECTA normele austriece. Partea interesanta e ca s-a reusit aprobarea cu o solutie de compromis gen , trap?. Interesant.
Zic asa , la peron, pare mai balcanic, aici sîntem obisnuiti cu astea.
Nu mai e nici rigoarea austriac? ce a fost...
 
  • Haha
Reac?ii: AdyAero
Nu e chiar asa.

Poate ca m-am exprimat eu intr-un mod prea "simplu". Exista o carte de cateva sute de pagini la EK-Verlag despre familia ES64U2 si acolo se descrie totul pe indelete.

Normele au evoluat concomitent cu evolutia locomotivei. Cauza au fost mai multe accidente din anii 1990 in care s-a constatat ca e mai bine sa-i dai unui mecanic sansa sa paraseasca singur cabina de conducere dupa un eveniment decat sa-l tai afara cu drujba de acolo.

Exemple de schimbari ale normelor pe masura ce un proiect de amploare evolueaza sunt multe, atat in domeniul infrastructurii (circul cu S21 la Stuttgart, cel cu noul aeroport la Berlin). In domeniu feroviar vezi evolutia partii frontale la locomotivele TRAXX II si III pentru a respecta noi norme in domeniul coliziunilor sau a familiilor Flirt si KISS la Stadler. Unele tin de norme (exemplul cu trapa la ES64U2 si solutia definitiva la ES64U4), altele de bun simt (ca sa vorbim tot de aceeasi familie putem lua ca exemplu farul central, amplasat la ES64U2 sub parbriz si la ES64U4 deasupra pentru ca pe timp de ploaie sau ceata orbea mecanicii).

De altfel, chiar daca nu se vede, de la fabricarea primelor locomotive acum 22 de ani si pana azi seriile 1016 si 1116 au avut parte de 420 de modificari, unele destul de importante privind amplasarea unor subansamble in sala masinilor, altele doar de soft sau de proceduri de operare. La ramele ICE 1 (401) din Germania pana acum s-au efectuat peste 2000 de modificari in peste 40 de ani de cariera.
 
ES 64 U2 066 Express FWD cu un tren Curtici-Socola | Iasi - 19.02.2022
DSC_0594-copy.jpg