Reluam inca o data
digital vs analog, discutia o sa continue mult, si bine. Florin IS si-a expus parerea, poate mai categoric: suntem pro digital, si expozitiile organizate de noi vor fi pe digital. Dar pana la urma, nu acesta ar fi fost subiectul, ci cum sa interfatam modulele. Si daca se doreste sa functioneze si pe una si pe alta, asa o facem. Vasile a mentionat, ca nu sunt necesare modificari (sau ele sunt minore). Deci cei care vor pregati modulele de interconectare conform standardului, vor putea folosi si analog si digital. Si de ce standardizam? Pentru ca in 2011 nici unul din noi (Traian, Doru, Florin, eu, si scuze daca am omis pe cineva) nu dorim sa ne petrecem timpul deasupra si sub dioramele sosite la expo, pentru a le interconecta cu modulele noastre.
Modulele care se trimit la expozitii, trebuie sa fie compatibile cu standardul, si sa permita interconectarea in cel mai scurt timp. Nu se permite, sa confectionam in ultimul moment module de adaptare, sau sa mutam sinele cu cativa centimetri in stinga sau in dreapta, ca sa le putem alinia la modulele standard.
Modificarile care le-am trecut la subiecte, intr-adevar nu ar aduce nimic in plus pentru analog (poate semnalul de liber /ocupat a-ti putea sa-l folositi si in analog), dar ar fi pasi pregatitori pentru folosirea facilitatilor din digital.
"statia digitala" care a fost folosita (Roco), este probabil cea mai populara in Romania, unul din principalele motive care a contribuit la alegerea ei. Probabil, ca daca si ea functiona pe LocoNet, cum este sistemul Fremo, nu aveam nimic impotriva implementarii sistemului Fremo. Dar Roco are sistemul lui Lenz (XBus/XPressNet). Pe viitor, merita discutat si varianta Fremo.
@Vasile, @Tyko
Cred ca de fapt sunteti pro Fremo, pentru ca acolo un Fred (unitatea de tele-comanda a sistemului) se poate configura pe o adresa de loco, si nu exista riscul ca un alt operator sa-ti preia din greseala locomotiva controlata de tine. Intradevar asa ceva sa intimplat la Trainfest2010, dar majoritatea cazurilor au fost in primele zile. Si cred ca mai degraba a fost din cauza ca nu a fost elaborata o procedura exacta, cum trebuie trecut de la controlul unei locomotive la alta locomotiva, prin folosirea adreselor goale (care erau adresele 5,10,15,etc). Dar nu pierdeti din vedere "walkaround"-ul cum a mentionat Horea. Pana nu reusim sa facem un expo intr-o sala gen Sala Sporturilor, nu va fi loc pentru plimbare linga diorame (poate doar daca facem expozitiile fara public, doar pentru noi)
@Doru
-este o idee buna folosirea a miniboosterelor la fiacare modul. Dar in acest caz va trebui dusa alimentarea de 230Vac sub fiecare modul. Posibil, ca sa avem costuri mai mari folosind mai multe surse de alimentare de putere mica. Dar merita studiat
-si eu sunt pro conectori tip molex folosite la sursele de PC. Asa ceva doresc sa propun si pentru interiorul dioramelor, si pentru interconectare. Au si cheie, si le vom putea folosi si la iesirile boosterelor sa nu incurcam fazele
-la bucla de intoarcere senzorul IR nu a functionat perfect, era ideeea mea, si eu sunt destul de capos (mai ales ca sunt si capricorn). Doream sa rezolv problema fara sa taiem sinele in 2+2 locuri, sau fara sa avem un reglaj de sensibilitate. Initial un ghid optic din plexi trebuia sa iasa pana la nivelul sinelor, dar nu am mai apucat sa o facem, asa ca de multe ori au cazut in orificiul in care erau senzorii situati fel si fel de materiale (iarba, pietris,etc) si au obturat fie dioda fie fototranzistorul, si senzorul nu a mai functionat. Dar mai era si problema la unele loco, unde cu toate ca senzorul era functional, suprafata dintre osii nu a reflectat lumina IR suficient sa fie detectata. Daca nu functioneaza perfect, nu o vom folosi, si trecem la alte metode. Intentionam sa folosesc senzorul acesta cu reflexie si pentru detectia locomotivelor si a vagoanelor pe unele tronsoane. Deci, sau functioneaza perfect, sau vom folosi la bucle detectia scurtcircuitului. Oricum furnizarea celor 2 bucle va fi sarcina organizatorilor
-folosind comanda semnalelor is a macazelor pe DCC, stiva de comenzi sigur va fi incarcata (standardul spune sa retransmiti fiecare comanda cat de des o poti), si fara sa folosim module de feedback, putem avea surprize. Dar acestea le vom experimenta mai incolo.
comanda lumini, sunet,fum in analogic: daca se doreste in analogic o comanda dinamica a unei functii, sinele nu se mai pot alimenta cu tensiune pur continua, se folosesc fel si fel de trucuri. De exemplu se transmit semnale DTMF suprapuse peste tensiunea analogica, care comanda motorul. Si imediat incepe sa semene a digital...pentru ca in acest moment in loco este nevoie de un mic decodor, care interpreteaza semnalul DTMF (de exemplu). Nu neaparat un microcontroler, ci un circuit de decodare. Fara asa ceva, poti doar alimenta permanent luminile, sau poti genera sunet, fum, fara sa ai posibilitatea de-al opri si reporni din telecomanda. Stiti voi alta solutie pentru analogic?
Nu am spus ca nu vor exista expozitii in analogic, insa la acelea noi nu vom participa.
@Vasile
-da, setarile locomotivelor a fost facut de fiecare individual, necorelat. Pentru cei care si-au setat locomotivele cu accelerare mai rapida, locomotivele setate cu accelerare lenta le-a scos peri albi, si invers, celor care au setat accelerare lenta, locomotivele care porneau prea repede nu parea prea reale. Stabilim o varianta de compromis, avand in vedere destinatia expozitiei: distractia noastra sau spectacol pentru public. Si eceste setari se vor asorta cu instructiunile de "exploatare" a Multimausilor (sau a Fredurilor )
O seara buna tuturor
digital vs analog, discutia o sa continue mult, si bine. Florin IS si-a expus parerea, poate mai categoric: suntem pro digital, si expozitiile organizate de noi vor fi pe digital. Dar pana la urma, nu acesta ar fi fost subiectul, ci cum sa interfatam modulele. Si daca se doreste sa functioneze si pe una si pe alta, asa o facem. Vasile a mentionat, ca nu sunt necesare modificari (sau ele sunt minore). Deci cei care vor pregati modulele de interconectare conform standardului, vor putea folosi si analog si digital. Si de ce standardizam? Pentru ca in 2011 nici unul din noi (Traian, Doru, Florin, eu, si scuze daca am omis pe cineva) nu dorim sa ne petrecem timpul deasupra si sub dioramele sosite la expo, pentru a le interconecta cu modulele noastre.
Modulele care se trimit la expozitii, trebuie sa fie compatibile cu standardul, si sa permita interconectarea in cel mai scurt timp. Nu se permite, sa confectionam in ultimul moment module de adaptare, sau sa mutam sinele cu cativa centimetri in stinga sau in dreapta, ca sa le putem alinia la modulele standard.
Modificarile care le-am trecut la subiecte, intr-adevar nu ar aduce nimic in plus pentru analog (poate semnalul de liber /ocupat a-ti putea sa-l folositi si in analog), dar ar fi pasi pregatitori pentru folosirea facilitatilor din digital.
"statia digitala" care a fost folosita (Roco), este probabil cea mai populara in Romania, unul din principalele motive care a contribuit la alegerea ei. Probabil, ca daca si ea functiona pe LocoNet, cum este sistemul Fremo, nu aveam nimic impotriva implementarii sistemului Fremo. Dar Roco are sistemul lui Lenz (XBus/XPressNet). Pe viitor, merita discutat si varianta Fremo.
@Vasile, @Tyko
Cred ca de fapt sunteti pro Fremo, pentru ca acolo un Fred (unitatea de tele-comanda a sistemului) se poate configura pe o adresa de loco, si nu exista riscul ca un alt operator sa-ti preia din greseala locomotiva controlata de tine. Intradevar asa ceva sa intimplat la Trainfest2010, dar majoritatea cazurilor au fost in primele zile. Si cred ca mai degraba a fost din cauza ca nu a fost elaborata o procedura exacta, cum trebuie trecut de la controlul unei locomotive la alta locomotiva, prin folosirea adreselor goale (care erau adresele 5,10,15,etc). Dar nu pierdeti din vedere "walkaround"-ul cum a mentionat Horea. Pana nu reusim sa facem un expo intr-o sala gen Sala Sporturilor, nu va fi loc pentru plimbare linga diorame (poate doar daca facem expozitiile fara public, doar pentru noi)
@Doru
-este o idee buna folosirea a miniboosterelor la fiacare modul. Dar in acest caz va trebui dusa alimentarea de 230Vac sub fiecare modul. Posibil, ca sa avem costuri mai mari folosind mai multe surse de alimentare de putere mica. Dar merita studiat
-si eu sunt pro conectori tip molex folosite la sursele de PC. Asa ceva doresc sa propun si pentru interiorul dioramelor, si pentru interconectare. Au si cheie, si le vom putea folosi si la iesirile boosterelor sa nu incurcam fazele
-la bucla de intoarcere senzorul IR nu a functionat perfect, era ideeea mea, si eu sunt destul de capos (mai ales ca sunt si capricorn). Doream sa rezolv problema fara sa taiem sinele in 2+2 locuri, sau fara sa avem un reglaj de sensibilitate. Initial un ghid optic din plexi trebuia sa iasa pana la nivelul sinelor, dar nu am mai apucat sa o facem, asa ca de multe ori au cazut in orificiul in care erau senzorii situati fel si fel de materiale (iarba, pietris,etc) si au obturat fie dioda fie fototranzistorul, si senzorul nu a mai functionat. Dar mai era si problema la unele loco, unde cu toate ca senzorul era functional, suprafata dintre osii nu a reflectat lumina IR suficient sa fie detectata. Daca nu functioneaza perfect, nu o vom folosi, si trecem la alte metode. Intentionam sa folosesc senzorul acesta cu reflexie si pentru detectia locomotivelor si a vagoanelor pe unele tronsoane. Deci, sau functioneaza perfect, sau vom folosi la bucle detectia scurtcircuitului. Oricum furnizarea celor 2 bucle va fi sarcina organizatorilor
-folosind comanda semnalelor is a macazelor pe DCC, stiva de comenzi sigur va fi incarcata (standardul spune sa retransmiti fiecare comanda cat de des o poti), si fara sa folosim module de feedback, putem avea surprize. Dar acestea le vom experimenta mai incolo.
comanda lumini, sunet,fum in analogic: daca se doreste in analogic o comanda dinamica a unei functii, sinele nu se mai pot alimenta cu tensiune pur continua, se folosesc fel si fel de trucuri. De exemplu se transmit semnale DTMF suprapuse peste tensiunea analogica, care comanda motorul. Si imediat incepe sa semene a digital...pentru ca in acest moment in loco este nevoie de un mic decodor, care interpreteaza semnalul DTMF (de exemplu). Nu neaparat un microcontroler, ci un circuit de decodare. Fara asa ceva, poti doar alimenta permanent luminile, sau poti genera sunet, fum, fara sa ai posibilitatea de-al opri si reporni din telecomanda. Stiti voi alta solutie pentru analogic?
Nu am spus ca nu vor exista expozitii in analogic, insa la acelea noi nu vom participa.
@Vasile
-da, setarile locomotivelor a fost facut de fiecare individual, necorelat. Pentru cei care si-au setat locomotivele cu accelerare mai rapida, locomotivele setate cu accelerare lenta le-a scos peri albi, si invers, celor care au setat accelerare lenta, locomotivele care porneau prea repede nu parea prea reale. Stabilim o varianta de compromis, avand in vedere destinatia expozitiei: distractia noastra sau spectacol pentru public. Si eceste setari se vor asorta cu instructiunile de "exploatare" a Multimausilor (sau a Fredurilor )
O seara buna tuturor