???ži totu?i, cei din Sfântu Gheorghe se plimb?? (?i) cu autobuze Dac 112 UDM produse înainte de 1987 (cu semnalizatoare pe col? ?i u?i de aluminiu - nu cred c?? mai sunt prin alte p??r?i)... numai când trec eu pe acolo prind numai Ikarusuri
, precum acesta, de pe
stfp. Dau o bere (la 2l) cui îmi poate furniza poze mai detaliate cu el (dac?? mai are cutia de viteze automat??, dac?? are cilindrii u?ilor deasupra u?ilor sau pe podea, dac?? interiorul e original) pân?? ajung eu la el:
Revenind la sta?iile RATB... acele ad??posturi au rol exclusiv publicitar, sunt puse ca urmare a unui contract între o firm?? de publicitate ?i Prim??ria General??.
Noroaiele din sta?ii fac parte din via?a noastr??, zilnic ne murd??rim pantofii ?i se stropim pantalonii prin ele... nu cred c?? cineva ar suporta ca ele s?? dispar??, nu?
La fel de noroioas?? e ?i urm??toarea sta?ie de pe Bd. Vasile Milea, adic?? Bd. Timi?oara... numai c?? în aia nu prea opre?te nimic, autobuzele opresc unde le prinde blocajul, apoi ajung în dreptul sta?iei ?i nu mai deschid u?ile, ba chiar unele autobuze vin deja pe banda a 2a ?i nu mai deschid u?ile (ceea ce a constituit ?i obiectul unei reclama?ii, cu clasicul r??spuns ,,conduc??torului auto i-a fost trecut incidentul în fi?a personal?? ?i to?i ?oferii linie 139 au fost reinstrui?i cu privire la oprirea în sta?ii").
L??sând gluma la o parte, nu cred c?? RATB d?? 2 bani pe ecologie... parcul de tramvaie a tot sc??zut (în afar?? de V2A ?i V3A - înlocuite 1:1 cu V3A-uri noi ?i de câteva T4R înlocuite 2:1 cu V2A-T)... s-au casat Rathgeberurile, s-au vândut la McDee Duewagurile, s-au casat 150 de Ep/V3A cu remorc??... NU s-a pus nimic în loc. Chiar ?i la troleibuze, de?i s-au luat 100 de unit???i de 12m, capacitatea lor de transport e mai mic?? decât a celor aprox. 80 de troleibuze vechi casate (din care vreo 30 erau articulate). în schimb, avem 1000 de Citaro care de-abia merg ?i se caseaz?? în disperare autobuze, ca s?? dispar?? toat?? cre?terea de parc ?i aici, c?? doar exist?? taxi, iar în viitor RATB va putea spune ,,nu avem ma?ini destule" pentru ca maxi-taxi?tii s?? reintre în for??? pe pia???.
Apropo de autobuze ?i de ecologie, RATB a testat anul trecut un autobuz Solaris Urbino 18 Hybrid (poze
îN ACEST LINK). Nici m??car nu s-a luat în calcul achizi?ionarea de asemenea vehicule, din urm??toarele motive:
- nu sunt Mercedes
- sunt articulate ?i încurc?? traficul (asta e explica?ia oficial??, neoficial sindicatele se tem c?? autobuze mai mari = autobuze mai pu?ine, implicit ?oferi mai pu?ini)
- Solarisul nu a vrut s?? ,,cotizeze" la niciuna din licita?iile de vehicule organizate la Bucure?ti (nici la cele pentru autobuze, nici la cea de troleibuze).