- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
25 aprilie 2011 = Moc??ni?a (locomotiva cu aburi 762.209) de la Moldovi?a<i></i>
Dragi pasiona?i FeRoviaRi ?i nu numai,
V?? invit în minutele ce urmeaz?? la o c??l??torie cu trenul cu aburi. în epoca trac?iunii electrice, iat?? c?? oameni inimo?i ?i cu drumul de fier în suflet au pus c??rbuni pe foc ?i au f??cut presiune în cilindrii de ac?ionare a ro?ilor locomotivei 0-4-0 (cum zic americanii si englezii) sau 0-2-0 (cum zic romanii), nr. 762-209. Locomotiva, de construc?ie german?? ?i de acum aproape 8 decenii, a puf??it ?i a ?uierat triumf??toare de-a lungul v??ii râului Moldovi?a.
Contrar dorin?ei CFR-ului de a repara linia ferat?? Vama-Moldovi?a stricat?? anul trecut de furia apelor, d-nul Georg Hocevar ?i CFI.ro au organizat la Moldovi?a un parcurs de aproximativ 11 kilometri cu trenul cu abur. Turi?tii, veni?i de prin Gala?i, de prin Bucure?ti sau de prin împrejurimi ?i din toat?? ?ara, au gustat cu drag ?i cu nesa? fum, aer curat ?i abur încins în timpul c??l??toriei. Timp de 2 ore m-am sim?it ?i eu, ca ?i ei, în timpurile bunicilor no?tri, când dac?? st??teai lâng?? locomotiv?? riscai s?? te pârle?ti de unsoare, când dac?? st??teai în ultimul vagon sim?eai smucituri puternice, când dac?? treceai pe lâng?? fii de r??ze?ti sau fiice de iobagi, te salutau cu respect, când copacii erau la locul lor, când râurile erau resurs?? de bucurie ?i hidratare, când... când...
Fluierul curajos al locomotivei, precum ?i inima b??tând?? cu emo?ie a mecanicilor de locomotiv?? s-au resim?it în ecoul zilelor de Pa?te de la Moldovi?a. Totodat??, g??ini ?i coco?i aburi?i la propriu cu 200-300 de grade fugeau din calea ââ???žzmeului de focââ??Â, poduri zdruncinate de ape rezistau cu putere la tonele dinamice de fier, iar bicicli?ti f??lo?i f??ceau semn de ââ???žhai mai repede!ââ?? unei locomotive mai veche decât bunica lor...
Cu triste?e observ??m zâmbetul ascuns al oamenilor care înc?? mai fac serviciu în slujba ââ???žcarului care fuge f??r?? boiââ??Â, dar ?i cu bucurie ne încânta glasul cristalin al celor care vor urma s?? le ia locul în aceea?i meserie ?i în aceea?i ???ri?oar??.
Dragii mei cititori ?i ââ???žyoutubeââ??Â-o spectatori, v?? mul?umesc pentru aten?ie ?i nu uita?i: calea ferat?? drum de fier r??mâne!!
http://www.youtube.com/watch?v=ztzAjQ3P3rI
Locomotiva Krauss CFI 752-209 venind pe linia îngust?? de la Moldovi?a...
Locomotiva Krauss CFI 752-209 venind pe linia îngust?? de la Moldovi?a...
Locomotiva Krauss CFI 752-209 manevrat?? cu pasiune ?i r??bdare de un mecanic experimentat în trac?iunea cu aburi din România.
Dragi pasiona?i FeRoviaRi ?i nu numai,
V?? invit în minutele ce urmeaz?? la o c??l??torie cu trenul cu aburi. în epoca trac?iunii electrice, iat?? c?? oameni inimo?i ?i cu drumul de fier în suflet au pus c??rbuni pe foc ?i au f??cut presiune în cilindrii de ac?ionare a ro?ilor locomotivei 0-4-0 (cum zic americanii si englezii) sau 0-2-0 (cum zic romanii), nr. 762-209. Locomotiva, de construc?ie german?? ?i de acum aproape 8 decenii, a puf??it ?i a ?uierat triumf??toare de-a lungul v??ii râului Moldovi?a.
Contrar dorin?ei CFR-ului de a repara linia ferat?? Vama-Moldovi?a stricat?? anul trecut de furia apelor, d-nul Georg Hocevar ?i CFI.ro au organizat la Moldovi?a un parcurs de aproximativ 11 kilometri cu trenul cu abur. Turi?tii, veni?i de prin Gala?i, de prin Bucure?ti sau de prin împrejurimi ?i din toat?? ?ara, au gustat cu drag ?i cu nesa? fum, aer curat ?i abur încins în timpul c??l??toriei. Timp de 2 ore m-am sim?it ?i eu, ca ?i ei, în timpurile bunicilor no?tri, când dac?? st??teai lâng?? locomotiv?? riscai s?? te pârle?ti de unsoare, când dac?? st??teai în ultimul vagon sim?eai smucituri puternice, când dac?? treceai pe lâng?? fii de r??ze?ti sau fiice de iobagi, te salutau cu respect, când copacii erau la locul lor, când râurile erau resurs?? de bucurie ?i hidratare, când... când...
Fluierul curajos al locomotivei, precum ?i inima b??tând?? cu emo?ie a mecanicilor de locomotiv?? s-au resim?it în ecoul zilelor de Pa?te de la Moldovi?a. Totodat??, g??ini ?i coco?i aburi?i la propriu cu 200-300 de grade fugeau din calea ââ???žzmeului de focââ??Â, poduri zdruncinate de ape rezistau cu putere la tonele dinamice de fier, iar bicicli?ti f??lo?i f??ceau semn de ââ???žhai mai repede!ââ?? unei locomotive mai veche decât bunica lor...
Cu triste?e observ??m zâmbetul ascuns al oamenilor care înc?? mai fac serviciu în slujba ââ???žcarului care fuge f??r?? boiââ??Â, dar ?i cu bucurie ne încânta glasul cristalin al celor care vor urma s?? le ia locul în aceea?i meserie ?i în aceea?i ???ri?oar??.
Dragii mei cititori ?i ââ???žyoutubeââ??Â-o spectatori, v?? mul?umesc pentru aten?ie ?i nu uita?i: calea ferat?? drum de fier r??mâne!!
http://www.youtube.com/watch?v=ztzAjQ3P3rI
Locomotiva Krauss CFI 752-209 venind pe linia îngust?? de la Moldovi?a...
Locomotiva Krauss CFI 752-209 venind pe linia îngust?? de la Moldovi?a...
Locomotiva Krauss CFI 752-209 manevrat?? cu pasiune ?i r??bdare de un mecanic experimentat în trac?iunea cu aburi din România.