România s?? reia traficul care s?? fac?? leg??tura feroviar?? direct?? cu Bulgaria
Ca urmare a deciziei privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii "Redeschiderea a traficului feroviar pe podul de cale ferat?? nou peste râul Arge?, linia de cale ferata Bucuresti - Giurgiu, între sta?iile de cale ferat?? Vidra ?i Gr??di?tea", ruta feroviara direct pe Constan?a-Bucure?ti ?i Marea Baltic?? va fi reluat.
Proiectul este foarte important pentru traficul feroviar de marfa ca ruta Bucuresti - Giurgiu este parte a coridorului IX pan-european, care asigur?? fluxul de transport de marf?? la ?i de la Peninsula Balcanic?? .
Punerea în aplicare a proiectului reprezint?? un pas înainte spre dezvoltarea conexiunilor transfrontaliere în spa?iul european, un obiectiv, de asemenea, dezb??tute de c??tre Siim Kallas, în timpul prezent??rii Strategiei de la platforma feroviara, un eveniment la care au participat reprezentan?i ai organiza?iilor ?i companiilor feroviare. Recent, CE a anun?at planul de finan?are a investi?iilor estimat?? la 50 miliarde EUR pentru îmbun??t???irea re?elelor de transport, de energie ?i digital în Europa, prin Facilitatea de Conectare a Europei. Fondurile vor fi alocate pentru proiecte, care va elimina link-urile care lipsesc în re?eaua de transport pentru a crea un spa?iu feroviar unic european.
Printre proiectele care asigur?? leg??tura transfrontalier?? în spa?iul european este ruta Bucuresti-Giurgiu, traficul de pe sec?iunea Bucure?ti-Gr??di?tea fiind întrerupt pentru transporturile de marf?? din 2005, numai traficul de pasageri între Gr??di?tea ?i Giurgiu fiind efectuate.
în prezent, traficul feroviar se realizeaz?? cu ajutorul unui by-pass, ceea ce înseamn?? un traseu cu 10% mai mult, trac?iune diesel este folosit pe 90 km de linie ?i trenuri au o greutate maxim?? de 1.800 de tone, toate aceste costuri mai ridicate de declan?are ?i imprecizie în dezvoltarea traficului feroviar de marfa.
Potrivit proiectului de decizie, sumele totale de investi?ii la 308.6 milioane RON (în jurul valorii de 71 milioane EUR), TVA-ul . excluse, sursa de finan?are fiind fondurile nerambursabile acordate prin intermediul CE Fondul European de Dezvoltare Regional?? ?i de la bugetul de stat
Ca urmare a deciziei privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii "Redeschiderea a traficului feroviar pe podul de cale ferat?? nou peste râul Arge?, linia de cale ferata Bucuresti - Giurgiu, între sta?iile de cale ferat?? Vidra ?i Gr??di?tea", ruta feroviara direct pe Constan?a-Bucure?ti ?i Marea Baltic?? va fi reluat.
Proiectul este foarte important pentru traficul feroviar de marfa ca ruta Bucuresti - Giurgiu este parte a coridorului IX pan-european, care asigur?? fluxul de transport de marf?? la ?i de la Peninsula Balcanic?? .
Punerea în aplicare a proiectului reprezint?? un pas înainte spre dezvoltarea conexiunilor transfrontaliere în spa?iul european, un obiectiv, de asemenea, dezb??tute de c??tre Siim Kallas, în timpul prezent??rii Strategiei de la platforma feroviara, un eveniment la care au participat reprezentan?i ai organiza?iilor ?i companiilor feroviare. Recent, CE a anun?at planul de finan?are a investi?iilor estimat?? la 50 miliarde EUR pentru îmbun??t???irea re?elelor de transport, de energie ?i digital în Europa, prin Facilitatea de Conectare a Europei. Fondurile vor fi alocate pentru proiecte, care va elimina link-urile care lipsesc în re?eaua de transport pentru a crea un spa?iu feroviar unic european.
Printre proiectele care asigur?? leg??tura transfrontalier?? în spa?iul european este ruta Bucuresti-Giurgiu, traficul de pe sec?iunea Bucure?ti-Gr??di?tea fiind întrerupt pentru transporturile de marf?? din 2005, numai traficul de pasageri între Gr??di?tea ?i Giurgiu fiind efectuate.
în prezent, traficul feroviar se realizeaz?? cu ajutorul unui by-pass, ceea ce înseamn?? un traseu cu 10% mai mult, trac?iune diesel este folosit pe 90 km de linie ?i trenuri au o greutate maxim?? de 1.800 de tone, toate aceste costuri mai ridicate de declan?are ?i imprecizie în dezvoltarea traficului feroviar de marfa.
Potrivit proiectului de decizie, sumele totale de investi?ii la 308.6 milioane RON (în jurul valorii de 71 milioane EUR), TVA-ul . excluse, sursa de finan?are fiind fondurile nerambursabile acordate prin intermediul CE Fondul European de Dezvoltare Regional?? ?i de la bugetul de stat