Nu cred ca e vorba de ,,ratiuni de partid si stat". Sa fim seriosi, România exist?? în forma actual?? de la al 2lea R??zboi Mondial (iar Transilvania s-a unit cu România înc?? din 1918), deci m?? îndoiesc c?? motivul desfiin???ri RCF Timi?oara e faptul... c?? nu e în Muntenia sau Moldova. Interesele sunt în alt?? parte... RCF Timi?oara are cele mai multe sec?ii secundare... infrastructura pe ele e cum e (vezi
trenul de Cenad si viteza lui). Tot ,,întâmpl??tor" cele mai mari firme de transport rutier din Timi?oara ?i Arad apar?in aceluia?i persoane. Tot ca fapt divers, pe lâng?? cele 2 firme exist?? multe microbuze. Nu po?i s?? le iei pâinea nu (pupai-ar pe to?i X4500-le)?
Singura ra?iune e ,,tot ce merge bine trebuie f??cut s?? mearg?? prost, mai ales dac??-i de stat"... tocmai pentru c?? o comapnie de stat, de?i, teoretic, e egal?? în drepturi cu una privat??, e mai greu de executat silit ?i falimentat, c?? dac?? vine Electrica ?i zice ,,de mâine nu mai ave?i curent" imediat cineva mai de sus se duce la directorul de la Electrica ?i-i reaminte?te cum a ajuns acolo ?i ce subven?ii prime?te ?i de unde. ???ži uite a?a timpul trece, leafa merge, c??l??torii merg cu duba, iar C??ile Ferate Române r??mân o vac?? de muls. ???ži înc?? mai e de muls, s?? nu crede?i c?? închiderea sau concesionarea unor linii ?i vinderea pe nimic la fier vechi, pardon, la priva?i, a materialului rulant o s?? închid?? CFRul. Nu, CFR C??l??tori tot cump??r?? vagoane, c?? doar firmele prietene din industrie s?? aib?? mai apoi ce repara ?i revizui de mantuiala dar la preturi care i-ar face invidiosi si pe cei ce produc vagoane noi. De?i e cu infrastructura la pamant, CFR modernizeaza locomotive pentru 160 km/h, cand numeri pe degetele de la mana kilometrii de linie pe care poti merge macar cu 100 la ora. Colac peste pupaza, se mai si cumpara o locomotiva de 200 km/h care o sa isi toceasca rotile pe abaterile de 10 km/h din Bucuresti Nord si de 30 km/h pe Podul Miorita.