Trenul Regal ajunge la Tulcea, pentru a marca aniversarea a 85 de ani de la intrarea primului tren în ora?ul de pe malul Dun?rii
clubferoviar.ro
"Trenul Regal ajunge la Tulcea, pentru a marca aniversarea a 85 de ani de la intrarea primului tren în ora?ul de pe malul Dun?rii.
În urma solicit?rii Consiliului Jude?ean Tulcea privind sprijinul în promovarea turismului ?i a istoriei feroviare în zona de nord a Dobrogei, sub patronajul Ministerului Transporturilor ?i Infrastructurii, este organizat evenimentul „85 de ani de la intrarea primului tren în Ora?ul Tulcea“ în cadrul festivalului Delta Waves, eveniment cu ocazia c?ruia va fi inaugurat? faleza din Tulcea.
Evenimentul are ca scop promovarea tradi?iilor feroviare, implicarea interactiv? a personalului din sistemul feroviar ?i a unor speciali?ti din acest sector în procesul de informare corespunz?toare a opiniei publice despre istoria feroviar?, se arat? într-un comunicat dat publicit??ii mar?i de Regionala Constan?a a
CNCF CFR SA. La scar? larg?, întregul eveniment al municipiului, cât ?i evenimentul feroviar au ca scop promovarea na?ional? ?i interna?ional? a turismului în zona Dobrogei de Nord ?i a valorilor culturale ale acestei zone. În cadrul manifest?rii vor fi organizate concerte, expozi?ii de fotografii vechi, proiec?ii de filme de arhiv? ?i prezent?ri de me?te?uguri tradi?ionale.
Trenul Regal ajunge la Tulcea s?pt?mâna viitoare
Atrac?ia principal? a evenimentului „85 de ani de la intrarea primului tren în Ora?ul Tulcea“ va fi Trenul Regal, care va sosi în gara Tulcea Ora? în diminea?a de 28 iulie ?i va putea fi vizitat pân? pe 30 iulie, de c?tre persoanele interesate.
În interiorul G?rii CFR Tulcea va fi organizat? o expozi?ie de fotografii vechi de pe linia Medgidia –
Tulcea. Ultima dat?, Trenul Regal a ajuns în Dobrogea în data de 15 iunie 2018 ?i s-a oprit în g?rile Fete?ti, Cernavod?, Medgdia ?i Constan?a. A fost marcat? astfel împlinirea a 140 de ani de la unirea Dobrogei cu România ?i 160 de ani de la începerea lucr?rilor liniei de cale ferat? Cernavod? – Constan?a.
Calea ferat? Medgidia-Tulcea, dat? în func?iune în 1938
Linia 804, Medgidia – Tulcea a fost finalizat? pe 25 martie 1938, dup? inaugurarea ultimei por?iuni dintre Babadag ?i Tulcea. Tulcea era ultimul ora? re?edin?? de jude? de pe teritoriul actual al României care nu era legat prin cale ferat? de restul ??rii.
Studiile complete pân? la Tulcea s-au terminat în anul 1914. Paralel cu studiile au fost începute ?i lucr?rile de construc?ie, pornind de la Medgidia, în prim?vara anului 1911, iar în anul 1912 au ajuns pân? la Cogealac la km. 55,400. În iunie 1923 a ap?rut primul jurnal al Consiliului de mini?tri, prin care se acorda pentru construc?ia liniei Hamangia-Babadag un credit de 30.000.000 lei. În august, în urma licita?iei pentru terasamente ?i lucr?ri de art? s-a decis c? ar fi mai avantajoas? executarea terasamentelor cu solda?i, iar pentru lucr?rile de art? s-a publicat o a doua licita?ie.
La data de 1 octombrie 1925 a fost dat? în exploatare ?i por?iunea Târgu?or – Dobrogea- Babadag. Lucr?rile au fost din nou întrerupte ?i reluate în anul 1935, când s-a ales alt traseu decât cel ini?ial. Proiectul tunelului Cataloi, lung de 950 metri, construit în anul 1916 în propor?ie de 20%, care ar fi u?urat coborârea traseului spre Tulcea, a fost abandonat. Dup? patru ani, la data de 25 martie 1938, a fost inaugurat? ?i ultima por?iune a liniei Medgidia – Tulcea, între Babadag ?i Tulcea.
În prezent, sec?ia de circula?ie 804 este într-o avansat? stare de degradare, fapt ce se reflect? în viteza sc?zut? a trenurilor."