Tramvai Siemens la Oradea

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Duminica, 04 05 2008, 14:24
Primaria se imprumuta ca sa cumpere vehicule ultramoderne

Dupa autobuze si troleibuze, conducerea Primariei Timisoara vrea si tramvaie noi, bineinteles, tot alb-violete. Daca pana acum acestea erau doar la stadiul de discutii si dorinte, acum executivul municipalitatii a initiat un proiect de hotarare in acest sens, care va fi strecurat pe ultima suta de metri in mapele alesilor, la sedinta de consiliu din 13 mai.

Proiectul prevede aprobarea procedurii de contractare a unui credit in valoare de 175 de milioane de euro, pentru achizitia a 50 de tramvaie noi.

&8220;Vrem tramvaie moderne, usoare, care sa nu produca zgomot si vibratii, cu podea coborata pe toata suprafata. Pentru a le cumpara, vrem sa contractam un credit furnizor, adica firma care fabrica tramvaiele sa vina si cu creditul, nu mai luam intai creditul si dupa aceea vehiculele&8221;, explica directorul Directiei de Drumuri si Transporturi din cadrul primariei, Culita Chis.

Pretul unui singur astfel de tramvai ultramodern variaza intre 2,5 si 3 milioane de euro, spun reprezentantii administratiei locale. De ce se demareaza acum procedurile pentru achizitionarea vehiculelor pe sine, desi nu este reabilitata integral infrastructura de transport in comun cu tramvaiul? seful Directiei de Drumuri si Transporturi sustine ca din momentul demararii procedurilor si pana sa vina efectiv tramvaiele va mai dura inca aproximativ doi ani.

&8220;Nu am facut asta pana acum, pentru ca se lucra la reabilitarea liniei cale. Mai avem 38 de kilometri de linie, de care ne vom apuca in toamna. Actualele tramvaie sunt second-hand, inca merg, dar nu mai mult de cinci ani&8221;, spune Chis. Licitatia pentru contractarea creditului va fi demarata in toamna.

http://www.agenda.ro/news/news/5967/tramvaie-de-milioane-de-euro.html
 
nu o fost problema de bilet, dar eram in trecere si am mers pe malul crisului...pana la biserica cu luna
 
ca informatie, si acum la 15 ani de la fabricatia primului ULF, podeaua sa, situata la 197mm de calea de rulare este cea mai joasa a unui tramvai LF din lume!

este si motivul pentru care Siemens TS l-a mentinut in program pana acum, desi exista Combino care este mai ieftin, insa mai putin fiabil si ceva mai inalt (podea la 224mm de calea de rulare in versiunea cea mai joasa) ;)
 
Reparatiile capitale la linii nu sunt chiar recente (doar pe unele portiuni), si pana acum totul e ok. Din cate stiu eu, cand s-au schimbat liniile, s-au facut reparatii complete (linii, traverse, terasament).

Daca se opta doar pentru schimbarea liniilor, atunci in ziua de zi nu ar fi circulat in Oradea decat tramvaie UHF (Ultra High Floor) :lol:

Ramane sa vedem cat vor tine, chiar si in aceste conditii... mai ales ca am observat cativa tiristi care nu cunosc semnul de interzis al autovehiculelor grele in oras... :-x
 
o alta informatie, dintr-o sursa apropiata de Siemens si de aceea cu caracter tendentios ;)

se pare ca acest contract a salvat ULF-ul; concernul hotarase sa impuna Wiener Stadtwerke sa cumpere Combino in loc de ULF-uri de acum incolo, si impusese o comanda de minim 10 ULF-uri pentru 2008 ca sa pastreze linia de productie din Austria deschisa...

ca prin minune, un oras din Romania, nou intrat in UE, a ales exact acest tip de tramvai cu 30% mai scump ca un Combino, care nu a fost exportat niciodata si care s-a produs doar pentru Viena, desenat in 1989 si produs incepand cu 1993 (e drept, ramane si azi cel mai modern tramvai care a circulat pana acum in RO) si care in plus a necesitat si schimbari la infrastructura (peroane) ceea-ce la un Flexity sau Combino nu ar fi fost cazul...

nu vreau sa stiu ce comisioane s-au luat acolo si de cine... :D :D :D
 
Dac? liniile noastre vor fi între?žinute ca cele din Viena Â?i schimbate când le vine scaden?ža, nu când se fac praf Â?i pulbere (la propriu) vor rezista. Nu am sim?žit niciun fel de denivelare la Â?inele din Viena, nici din SGP, nici din ULF. Ce-i drept, ULF-urile cam scâr?žâie peste macaze (la modul propriu).
 
Horia_Radulescu a spus:
o alta informatie, dintr-o sursa apropiata de Siemens si de aceea cu caracter tendentios ;)


nu vreau sa stiu ce comisioane s-au luat acolo si de cine... :D :D :D

Zilele astea la stiri se comenteaza despre mita data la OTE Grecia pentru a impune echipamente Siemens, precum si despre alte cazuri celebre de dare de mita de catre Siemens, asadar nimic nu este surprinzator.
Asta este ultimul caz iesit la iveala. Ce ar insemna pentru Siemens un ,,mizilic" pentru niste tramvaie intr-un oras din Romania?
http://www.e-transport.ro/MITA_LA_SIEMENS_PRINCIPALUL_SUSPECT_AUDIAT_DE_PR-i88-news13448-p83.html
http://www.infonews.ro/art_114588_Stiri_Externe-Directori_ai_OTE_acuza%C5%A3i_c%C4%83_au_luat_75_milioane_dolari_mit%C4%83_de_la_Siemens.html