Tramvaie la Arad

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
11
Constanta
LOCATION
Constanta
Pentru ca tot s-a deschis aici discutia despre tramvaie, postez si eu aici doua poze ale unui tramvai pe care l-am suprins in plina "activitate" saptamana trecuta la Arad. Din pacate eu nu ma pricep decat prea putin la aceste minunate vehicule, insa poate ca prietenii aradeni vor veni cu mai multe detalii!

ayf074vksy9pcluoq.jpg


ayf07xjtxwl6yszve.jpg


Salutari din Constanta,
Dorin
 
Circula pe ec. metric, nu ingust :)

Si ca sa incep prezentarea, iata un scurt istoric, preluat de pe www.ctparad.ro

1869 - marcheaz? începutul activit??žii de transport public din Arad când s-au pus în circula?žie, pe trei linii, primele tramvaie trase de cai. 19 tramvaie de acest fel vor circula pân? în anul 1916
1907 - este achizi?žionat primul autobuz de c?tre municipalitate
1908- Prim?ria Arad a înfiin?žat Societatea de transport cu autobuzele, societate care a fost prima de acest fel din România.
1910 - a fost inaugurat? o linie suburban? care s? lege oraÂ?ul de localit??žile învecinate din zona Podgoria ( o regiune aflat? la 24 km distan?ž? Â?i binecunoscut? pentru tradi?žia sa viticol?).
1913 linia Arad &8211;Podgoria a fost electrificat? Â?i a devenit prima de acest fel din România Â?i a 8 a din lume.
1914 - autobuzele au fost rechizi?žionate de armat?
1928 - activitatea de transport cu autobuzele a fost preluat? de c?tre municipalitate
1938 - exista un num?r de 30 de autobuze care deserveau 11 trasee
1945 - Intreprinderea Comunal? a înfiin?žat o sec?žie de autobuze efectuând atât transport urban, cât Â?i suburban.
1946 - punerea în func?žiune a tramvaiului electric a f?cut ca Aradul s? devin? unul dintre oraÂ?ele cu o re?žea de transport dintre cele mai complexe Â?i moderne.
1973 - parcul de maÂ?ini totaliza 170 de unit??ži

Voi reveni cu o scurta calatorie in timp, cu ajutorul imaginilor, prin Arad.

Cat despre parcul de tramvaie, el se imparte in mai multe tipuri(Pozele sunt ceva mai vechi. Astept pe ceilalti sa completeze cu altele mai noi):
GT4 adus din Stuttgart

GT4 aduse din Stuttgart cuplate cate 2

GT4 adus din ULM

GT6:

GT8:

Timis2:

Timis2 suburban:

Tatra T4R:

Cuplu de T4R:

Tatra T4D:

Tatra T4D+B4D:

M8S(Nu gasesc poze):
Gotha(Nu gasesc poze):
Sageata Verde
Depoul CTP Micalaca

"Omida"


Ii invit pe ceilalti sa completeze.
 
Tyco a acoperit in mare parte tipurile de tramvaie,
Au mai ramas cateva:
M8S:


Ultimele tramvaie aduse in Arad, se comporta relativ bine chiar daca piesele de schimb se gasesc ceva mai greu, in prezent circula toate cele 9 vagoane.

Gotha:


Au fost aduse dupa 1990, dar unele au fost casate, iar altele au fost transformate in utilitare, ca acesta. De asemenea mai este tramvaiul lui Mos Craciun, care in afara sezonului se afla in remiza la Ghioroc.
 
TotuÂ?i, exist? subtipuri ale unora dintre tramvaiele prezentate.

ZT4D Â?i ZB4D: vagoane T4D cu uÂ?i pe ambele p?r?ži, deÂ?i nu sunt bidirec?žionale. Se foloseau pentru cuplarea spate în spate (cum se procedeaz? la Budapesta, de exemplu).


GT6Z este un model de GT6 bidirec?žional


ZGT6 este un vagon articulat unidirec?žional, dar cu uÂ?i pe ambele p?r?ži:


ZGT8


GT8Z


Deasemenea, am observat 2 modele de remorci Duewag, dar nu stiu cum se numesc.
Unele au usi duble


...iar altele au doar usi simple:


Mai este si vagonul 230 cu remorca sa, despre care nu Â?tiu decât c? este produs de Duewag. Strassenbahn Atlas îl numeÂ?te, în mod eronat, GT4, ceea ce este imposibil, dat fiind c? abrevierea GT vine de la Gelenk-Triebwagen, adic? vagon motor articulat.

Foto: Cristina Albu Â?i Radu Czech:
_C230-3-DR:1.jpg
 
Dr2005 a spus:
Deasemenea, am observat 2 modele de remorci Duewag, dar nu stiu cum se numesc.

le poti numi pur si simplu B4 de la Beiwagen=remorca.
Prima remorca, 312, provine din Mannheim, iar cea de-a doua cu o singura usa provine din Mulheim-Ruhr.

Iar GT8 urile le-ai cam incurcat :wink:
cele din seria 17XX sunt ZGT8 uri, deoarece sunt bidirectionale, iar cele din seria 18XX sunt doar...GT8 uri, sunt unidirectionale.

Pe site-ul www.tram-info.de ambele sunt considerate GT8

Cat despre Tatrele 1030 si 1031 pot sa zic ca sunt T4D-W, in niciun caz ZT4D, care are 2 posturi de conducere.
 
Poate le-oi fi f?cut varz?... Vagoanele bidirec?žionale sunt ZR, nu Z simplu... deci avem de-a face cu GT6-ZR Â?i GT8-ZR, în vreme ce cele unidirec?žionale dar cu uÂ?i pe ambele p?r?ži au doar Z în fa?ž?. Desigur, asta e valabil pentru vagoanele produse sau modernizate în Germania.

Codificarea ,,GT" am mai spus de la ce vine... Â?i a fost adoptat? cam de to?ži produc?torii de tramvaie din Germania. Ca off-topic, Â?i despre BucureÂ?ti se spune c? are peste 300 de tramvaie V3A, deÂ?i e vorba de V3A-93, V3A-93M, V3A-2S-93, V3A-2S, V3A-H, V3A-93-CH-PPC Â?i V3A (ba chiar la COnstan?ža exist? V3A-C), îns? ele sunt foarte asem?n?toare între ele. La fel s-a procedat Â?i cu GT8, GT6 etc., ?žinându-se cont de faptul c? modelul de baz? era acelaÂ?i, diferen?žele fiind foarte mici între modele.

Dac? ZT4D are 2 posturi de conducere, T4DZR ce e?

http://www.strassenbahn-halle.de/Extras/MSTS/T4D-Stadtset-1.htm ... scrie acolo ca 1031 e... ZT4D

http://de.wikipedia.org/wiki/Duewag prezin?t un Duewag GT6-ZR asem?n?tor cu cele din Arad

Cu remorcile am ezitat... tocmai pentru c? Duewag a mai tras ,,?žepe" la denumirile vagoanelor, ab?tându-se de la ,,denumirea normal?". De exemplu, vagoanele pentru Frankfurt-am-Main erau tip M (GT6), N (GT8) Â?i L (vagoane nearticulate pe 2 boghiuri), iar remorcile erau de tip l (pt. L) Â?i m (pentru M), deÂ?i le mai permutau din când în când (deci vagoane tip M cu remorci l Â?i L cu remorci m).
 
scrie acolo ca 1031 e... ZT4D

Scrie ca.... nu prea e ZT4D.
Acolo scrie ca de fapt erau prea putine vehicule cu 2 axe si 2 directii si s-au construit vagoane cu usi pe ambele parti. Iar acestea se comportau la fel de bine cu un ZT4D.

Z ul vine de la Zwirichtungswagen=vagon cu doua posturi de conducere.

Deci T4D-Z si T4D-ZR au doua posturi de conducere, in timp ce 1030 si 1031 au doar unul. :wink:

Oricum in inventarul CTP toate sunt trecute ca T4D uri.
 
P?i logic c? sunt trecute ca T4D, c? doar sunt identice dpdv tehnic...

Oricumar fi, e vorba de serii reduse (CKD nu a produs niciodata T4D bidirec?žionale Â?i/sau cu uÂ?i pe ambele p?r?ži).

Ca off-topic (dar s? nu zice?ži c? tot compar cu BucureÂ?tiul): La noi exista vagoane V3A-93 trecute în acte ca V3A-M sau V3A-93M. Ca, tehnic, sunt identice, desi au alti producatori (URAC pentru V3A-93, Electroputere Craiova pentru 2 V3A-93-uri Â?i 10 V3A-93M Â?i Faur pentru 52 de V3A-93M). Iar la PloieÂ?ti toate Tatrele apar în acte KT4D, deÂ?i sunt Â?i câteva KT4DM.
 
Stimati colegi din Arad!

Voi aveti un pod asa de frumos peste Mures, unde trece si tramvaiul, insa nici o poza nu am descoperit cu tramvai pe pod! Si mai ales la apus de soare poate sa fie impresionant!
Speram ca cineva dintre voi are poze de acolo si poate sa le posteze!

THX
 
cata dreptate, Mick!

o, Doamne, oribil mai arata acel biet GT4 de Stuttgart cu faruri gemene departate si semnalizatoare deasupra... s-au apucat de design "modern" sudorii de la depou? :(
 
cred ca al treilea poza ar fi interesant de la o distanta mai mare, cu tramvai pe pod.
Stiu bine ca in acelasi timp doar un tramvai are voie sa traverseze podul??
 
Avand in vedere ca podul este foarte vechi, cand trece tramvaiul se zguduie destul de neplacut. Rar trec 2 tramvaie in acelasi timp. Deobicei daca un vacman aude ca din sens opus vine un tramvai incetineste si astepta sa treaca celalat.

Casa mea e la 30 de metri de pod. Cu cativa ani in urma au fost reparati stalpii podului. Pana sa se intample acest lucru, lustra din camera de zi se clatina tot timpul cand trecea tramvaiul pe pod:D
 
ei, "foarte vechi" e un pic deplasat, avem doar inca poduri din epoca romana pe care se merge si azi sau poduri de cale ferata din 1830... asta e doar de pe la 1895 ;) insa e deja o varsta respectabila!
 
Tramvaiul 138 pe acel pod:

Tramvaiul 33:

Tramvaiul 264:

Tramvaiul 1864:

Si pe mijlocul podului 1855: