Vagoane AVA 200 Astra Arad

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Are cineva vreo idee cand vor fi modernizate si look-ul schimbat? M-am saturat sa le vad tot in rosu cu dunga alba si interior maro,plus ca aceeasi schema gasesti la 19-55,20-55,20-54 si alte serii mai vechi :D
Si sa nu uitam ca o gramada de B11 rosii au ajuns in stare jalnica fiindca nu le-a mai revopsit Gheorghe :mask:
 
Buna,

Un vagon nou nu se revopseste de florile marului... La B11 21-90 la RP nu s-au revopsit (in afara de cele accidentate, precum 007) iar RG abia acum incep, vagoanele cele mai vezchi mergand pe 15 anisori...

Insa nici dupa RG nu as fi sigur ca le vom vedea altfel decat rosii...
 
Seara buna

Seriile de vagoane AVA sunt urmatoarele

61 53 10-70.0- an 2006, 8 vag, vagon clasa 1
50 53 10-70.1- an 2008, 7 vag, vagon clasa 1
61 53 10-90.0- an 2006, 20 vag, vagon clasa 1
61 53 10-90.1- an 2009, 6 vag, vagon clasa 1
61 53 10-91.0- an 2007, 13 vag, vagon clasa 1 cu minibar
50 53 20-76.1- an 2009, 1 vag, vagon clasa 2 cu locuri pentru carucioare
50 53 20-87.0- an 2009, 4 vag, vagon clasa 2
50 53 21-76.0- an 2007, 90 vag, vagon clasa 2
50 53 21-86.0- an 2006, 45 vag, vagon clasa 2
50 53 21-87.0- an 2009, 12 vag, vagon clasa 2
61 53 21-90.0- an 1996, 50 vag, vagon clasa 2
61 53 70-91.0- an 2008, 5 vag, vagon de dormit clasa 1 si 2
61 53 84-90.0- an 2009, 1 vag, vagon restaurant
50 53 89-87.0- an 2008, 20 vag, vagon clasa 2 cu minibar
 
Este 21-76.1, chiar ?i oficialii de la Astra au recunoscut asta anul trecut, acel 20-76 fiind scris pe vagon dintr-o gre?eal??. Vagonul nu apar?ine CFR C??l??tori, ci a r??mas la Astra Arad, al??turi de restaurantul 84-90, care nici el nu a fost achizi?ionat.
 
Vagonul 20-76 101 B10meeb este codificat intr-adevar gresit.
Seria reala este 21-76 101 B11meeb, pentru ca are cutia identica cu 21-76.0 doar asezarea scaunelor difera fata de 21-76.0 pentru ca 21-76.1 are locuri special amenajate pentru persoanele cu handicap locomotor.
 
50 20-76 101 B10meeb este reinmatriculat, de data asta corect, ca 61 53 84-87 B10meeb iar CFR Calatori are 3 astfel de vagoane in parc.
 
Exact. Astazi 003 a fost pe rapidul 681 Bucuresti- Constanta.
 
RADUSHIMO a spus:
Vagonul 20-76 101 B10meeb este codificat intr-adevar gresit.
Seria reala este 21-76 101 B11meeb, pentru ca are cutia identica cu 21-76.0 doar asezarea scaunelor difera fata de 21-76.0 pentru ca 21-76.1 are locuri special amenajate pentru persoanele cu handicap locomotor.

de ce sa fie inmatriculat gresit?

este logic ca vagonul, fiind unul cu echipamente speciale, sa fie inmatriculat ca 8x-76, insa inmatricularea 20-76 este dupa UIC corecta, in masura in care are un rand de scaune in minus (amenajarea pentru persoane handicapate fizic).

la vagoanele salon codul UIC se acorda dupa numarul de randuri de scaune. este posibil ca doua vagoane cu cutie identica si acelasi LüP sa fie inmatriculate diferit, unul ca 20-76 si unul ca 21-76.

cum se face ca in Elvetia vagoanele panoramice de EC clasa I (UIC Z1) sunt inmatriculate 19-90 si cele normale salon de clasa I (tot UIC Z1, la fel de lungi, acelasi sasiu) sunt 10-90? este normal, pentru ca unul are 9 randuri de scaune (compartimente virtuale) iar celalalt 10.
 
Oricum, a fost înmatriculat gre?it ?i asta conteaz?? :))

A ajuns 84-87, pân?? la urm??, la fel ca ?i restul seriei. Nu în?eleg de unde 61 la regim... ar fi trebuit 50, c?? nu are decât 1500 V 50 Hz c.a. pentru alimentare.

S?? îl vedem pe 84-87 003:
IMG_3264.jpg


IMG_3265.jpg
 
Dragos, de prima poza am nevoie pentru ce stii tu, insa in calitate originala :lol:

cod 61, adica vagonul are RIC si este multisistem? cred ca tot gresit l-au inmatriculat... ar fi trebuit sa ramana 50 53... :D
 
61 53 70-91 005-6 in compunerea rapidului 473 "Ister" Budapesta - Bucuresti:

 
Sa inteleg ca s-a apucat astra de facut vagoane de dormit from scratch ? Bravo lor.
Dar sincer (si e o parere strict personala si subiectiva), pe cat imi plac mie la nebunie vagoanele de 'express' in coloritul respectiv (si de abia astept sa apara seria de la AF), pe atat imi displace ce am vazut in pozele astea.
Poate sa fiu eu obisnuit cu alt coloristic, poate sa fie lumina, poate sa fie faptul ca ramele geamurilor sunt intr-o culoare destul de asemanatoare cu vagonul si da iluzia unei forme ipotetice ciudate a geamului ... nu stiu exact dar ceva clar ma zgarie pe ochi.
Dar cine stie, poate la scara 1:1 sa fie frumos si mai placut la vedere.
 
Astra a fabricat un model de vagon cu?et?? pe platforma AVA 200 (Z2). Erau vopsite într-un albastru foarte pl??cut privirii (mult mai ar??toase ca bleul industrial al SNTFC-ului). Din motive pe care nu le cunoa?tem (dar le putem b??nui - lipsa banilor) vagoanele respective n-au ajuns s?? circule în România, luând drumul Asiei (Iran).
Mai demult se puteau g??si ni?te poze foarte frumoase cu un exemplar din acest model, în galeria foto a railwayfan-ului realizate la o expozi?ie în Gara de Nord (în 2004 parc??). Din p??cate, pozele respective au fost retrase de c??tre proprietar ?i nu putem ilustra cu nimic textul de fa???!
 
Buna,

Asa este, Dragos are dreptate; cateva cusete s-au livrat din Romania, dupa aceea s-au fabricat sub licenta direct in Iran.

Iranul dispune de o retea de cale ferata de invidiat: infrastructura bine pusa la punct, material rulant de calitate (trenuri de mare viteza pendulare Siemens/SGP, locomotive unicabina EuroRunner pentru 160km/h, etc.)

Pentru a reveni la cuseta Astra, imagini ale ei se gasesc pe Railfaneurope.
 
VAGON DE CALATORI- CU???žET? Z2

Clasa a I-a, 160 km/h

Fabricat de c??tre S.C. ASTRA VAGOANE CALATORI S.A.
Proiectat si executat in conformitate cu fisa UIC 567-2

Ecartament : 1435 mm
Lungimea peste tampoane : 26400 mm
Ampatament : 19000 mm
L???imea totala : 2825 mm
în??l?imea de la ?ina : 4050 mm
în??l?imea plan?eului de la ?ina : 1255 mm
Tara : 47 t
Viteza de circula?ie : 160 km/h


Boghiul: Y 32 RI, cu roti monobloc

Frâna: pneumatica si electropneumatic?? cu aer comprimat, tip KE - PR - D - 8 x 10ââ?? - Ep KNORR BREMSE, cu disc de frâna cu diametrul de 610 mm, cu dispozitiv anti-patinaj electronic

Alimentarea cu energie electrica: alimentare cu energie de la linia trenului de 3X660V/50 Hz ?i de la priza de sta?ie 3X400V/ 50 Hz; înc??rc??tor de baterie pentru baterii de 24 VDC Ni-Cd

Iluminatul: fluorescent si incandescent cu convertoare statice individuale
Echipamentul de aer condi?ionat: de tip FAIVELEY, automat ( la înc??lzire si r??cire), pentru temperaturi exterioare intre - 25 C si + 55 C, cu agent frigorific ecologic de tip R 134a, cu echipamentul si canalele de aer montate sub sa?iu si cu distribu?ia aerului prin ejecto-convectoare si control cu microprocesor

Sistemul de sonorizare: cu prize electrice cu 18 pini, in conformitate cu UIC 568;
Sistemul video: 2 monitoare de 10" LCD în fiecare compartiment cu program din postul central din compartimentul înso?itor
Sistemul audio: 3 programe selectabile prin comutator ?i 4 c???ti în fiecare compartiment
Ferestre: fixe si rabatabile, cu sticla termopan
Locuri: 40 locuri , 10 cu?ete cu 4 paturi fiecare, cu design ergonomic

Instala?ia sanitar??: 2 WC-uri ecologice (1 oriental ?i 1 european) vacuumatic etan? cu 2 rezervoare de reten?ie