Horia_Radulescu a spus:Buna,
Privind compunerile de trenuri din perioada, hai sa o luam metodic. Mai intai, la ce se foloseau vagoanele mixte (A.B., A.B.C., B.C.)?
Erau "vagoane de curs", mai tarziu asa numitele vagoane directe, si se foloseau in trenuri de lung parcurs, in general internationale. Detin mai multe imagini cu asemenea "Hecht" mixte ale CFR in trenuri internationale, in strainatate, intotdeauna "singure".
In schimb vagoanele "pline" se amestecau des. Imi vine in minte un cliseu de la Constanta din anii 1930 realizat de pe un vapor in care la chei se vede o garnitura "curata" de "Brede" (adica vagoane italiene Aal 10.000 si Bal 50.000 fabricate de Breda si OM).
Pe de alta parte un vagon RIC de tren rapid impreuna cu C3 si BC3 ex-KPEV... De ce nu? Extrem de plauzibil nu e, insa ce nu se poate la CFR?
de aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3538&postdays=0&postorder=asc&start=330
Astazi nu mai am problema de acum 1 an cand ma intrebam cum sa folosesc vagoanele. Am cercetat multe livrete, din perioada 1928-1948 si acum pot sa fac trenuri CFR autentice. Trenuri de Lux, rapide, accelerate, personale si mixte.
Iata un tren asemanator cu cel descris de Horia (eu nu mai gasesc poza si poate e chiar trenul de mai jos):
In anul 1930, compunerea trenului Rapid 7, Bucuresti - Galati era:
A
A
Rest
B
B
B
D
loc
- vagoanele de clasa I din cele cu nr 10.000 si clasa II din cele cu nr 50.000. Cand nu va circula tren rapid "BC" Bucuresti Nord - Brasov se va forma cu garnitura acestui tren, adica din vagoane Pullman.
Vagoanele din seria 10.000 si 50.000 erau cele de constructie italiana ("Breda" / "O.M." . Modelele de la Roco sunt cod 55699 si 45552, 45700. Restaurantul se poate face din Liliput, cod 386304.
Trenul de Lux "Carpati Pullman Express" Bucuresti Nord - Brasov era format din:
A
A
B
B
B
D
loc
Vagoane Pullman, 58 locuri cl I si 127 cl II. 6 vagoane, 24 osii, 280 tone. Trenul va circula in urma ordinelor speciale.
Referitor la vagoanele pe 3 osii iata ce scrie in "Compunerea trenurilor de calatori / Generalitati asupra compunerei trenurilor de calatori" din anul 1943:
"In principiu pe liniile principale, trenurile de calatori si indeosebi cele accelerate, vor avea garnituri omogene, compuse din vagoane de acelasi tip si cu acelasi numar de locuri.
Vagoanele din garnituri vor fi:
- pentru trenurile accelerate numai vagoane metalice
- pentru trenurile de persoane se vor da vagoane metalice, sau nemetalice, dupa disponibilitati
- vagoanele cu usi laterale, precum si cele de constructie mai veche, vor circula numai in trenurile de persoane si in trenurile mixte de pe liniile laterale."
Referitor la acest tren din 26. Mai 1941
foto Willy Pragher
Dupa ce am cercetat mersul trenurilor si compunerea trenurilor din 1940 si 1943 am ajuns la concluzia ca trenul e acceleratul 201 Bucuresti - Berlin.
In anul 1940 avea urmatoarea compunere:
TF - Bucuresti - Budapesta (vagon CFR din seria 3000)
C - Bucuresti - Budapesta (vagon MAV)
AB - Bucuresti - Budapesta (vagon MAV)
WL - Bucuresti - Berlin/Losane (vagon CIWL)
WR - Bucuresti - Curtici
BC - Bucuresti - Curtici
AB - Bucuresti - Arad
B - Bucuresti - Arad
C - Bucuresti - Arad
C - Bucuresti - Arad
AB - Bucuresti - Sibiu / circula la Sovata in perioada 15.6-15.9
B - Bucuresti - Brasov
F - Bucuresti - Ploiesti Sud
Loc
In anul 1943 avea urmatoarea compunere:
TF - Bucuresti - Viena (vagon CFR din seria 3000)
BC - Bucuresti - Viena (vagon DRB - pentru militari germani)
AB - Bucuresti - Viena (vagon CFR din seria 30.400)
WL - Bucuresti - Berlin (vagon MITROPA)
WL - Bucuresti - Budapesta (vagon ISG)
WR - Bucuresti - Curtici
AB - Bucuresti - Curtici
C - Bucuresti - Curtici
C - Bucuresti - Arad
AB - Bucuresti - Beius
ABC - Bucuresti - Sibiu (vagon CFR din seria 90.000)
C - Bucuresti - Ploiesti Sud
Loc
Vagonul de dormit Mitropa e Schürzenwagen
Al 9-lea vagon din poza e tot un Schürzenwagen.