Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Horia_Radulescu a spus:
Buna,

Privind compunerile de trenuri din perioada, hai sa o luam metodic. Mai intai, la ce se foloseau vagoanele mixte (A.B., A.B.C., B.C.)?

Erau "vagoane de curs", mai tarziu asa numitele vagoane directe, si se foloseau in trenuri de lung parcurs, in general internationale. Detin mai multe imagini cu asemenea "Hecht" mixte ale CFR in trenuri internationale, in strainatate, intotdeauna "singure".

In schimb vagoanele "pline" se amestecau des. Imi vine in minte un cliseu de la Constanta din anii 1930 realizat de pe un vapor in care la chei se vede o garnitura "curata" de "Brede" (adica vagoane italiene Aal 10.000 si Bal 50.000 fabricate de Breda si OM).

Pe de alta parte un vagon RIC de tren rapid impreuna cu C3 si BC3 ex-KPEV... De ce nu? Extrem de plauzibil nu e, insa ce nu se poate la CFR?

de aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3538&postdays=0&postorder=asc&start=330

Astazi nu mai am problema de acum 1 an cand ma intrebam cum sa folosesc vagoanele. Am cercetat multe livrete, din perioada 1928-1948 si acum pot sa fac trenuri CFR autentice. Trenuri de Lux, rapide, accelerate, personale si mixte.

Iata un tren asemanator cu cel descris de Horia (eu nu mai gasesc poza si poate e chiar trenul de mai jos):

In anul 1930, compunerea trenului Rapid 7, Bucuresti - Galati era:

A
A
Rest
B
B
B
D
loc

- vagoanele de clasa I din cele cu nr 10.000 si clasa II din cele cu nr 50.000. Cand nu va circula tren rapid "BC" Bucuresti Nord - Brasov se va forma cu garnitura acestui tren, adica din vagoane Pullman.

Vagoanele din seria 10.000 si 50.000 erau cele de constructie italiana ("Breda" / "O.M." . Modelele de la Roco sunt cod 55699 si 45552, 45700. Restaurantul se poate face din Liliput, cod 386304.

Trenul de Lux "Carpati Pullman Express" Bucuresti Nord - Brasov era format din:

A
A
B
B
B
D
loc

Vagoane Pullman, 58 locuri cl I si 127 cl II. 6 vagoane, 24 osii, 280 tone. Trenul va circula in urma ordinelor speciale.

Referitor la vagoanele pe 3 osii iata ce scrie in "Compunerea trenurilor de calatori / Generalitati asupra compunerei trenurilor de calatori" din anul 1943:

"In principiu pe liniile principale, trenurile de calatori si indeosebi cele accelerate, vor avea garnituri omogene, compuse din vagoane de acelasi tip si cu acelasi numar de locuri.
Vagoanele din garnituri vor fi:
- pentru trenurile accelerate numai vagoane metalice
- pentru trenurile de persoane se vor da vagoane metalice, sau nemetalice, dupa disponibilitati
- vagoanele cu usi laterale, precum si cele de constructie mai veche, vor circula numai in trenurile de persoane si in trenurile mixte de pe liniile laterale."

Referitor la acest tren din 26. Mai 1941
1330___timiul_de_jos.jpg

foto Willy Pragher

Dupa ce am cercetat mersul trenurilor si compunerea trenurilor din 1940 si 1943 am ajuns la concluzia ca trenul e acceleratul 201 Bucuresti - Berlin.

In anul 1940 avea urmatoarea compunere:

TF - Bucuresti - Budapesta (vagon CFR din seria 3000)
C - Bucuresti - Budapesta (vagon MAV)
AB - Bucuresti - Budapesta (vagon MAV)
WL - Bucuresti - Berlin/Losane (vagon CIWL)
WR - Bucuresti - Curtici
BC - Bucuresti - Curtici
AB - Bucuresti - Arad
B - Bucuresti - Arad
C - Bucuresti - Arad
C - Bucuresti - Arad
AB - Bucuresti - Sibiu / circula la Sovata in perioada 15.6-15.9
B - Bucuresti - Brasov
F - Bucuresti - Ploiesti Sud
Loc

In anul 1943 avea urmatoarea compunere:

TF - Bucuresti - Viena (vagon CFR din seria 3000)
BC - Bucuresti - Viena (vagon DRB - pentru militari germani)
AB - Bucuresti - Viena (vagon CFR din seria 30.400)
WL - Bucuresti - Berlin (vagon MITROPA)
WL - Bucuresti - Budapesta (vagon ISG)
WR - Bucuresti - Curtici
AB - Bucuresti - Curtici
C - Bucuresti - Curtici
C - Bucuresti - Arad
AB - Bucuresti - Beius
ABC - Bucuresti - Sibiu (vagon CFR din seria 90.000)
C - Bucuresti - Ploiesti Sud
Loc

Vagonul de dormit Mitropa e Schürzenwagen
Schuerze_schlaf.jpg

Al 9-lea vagon din poza e tot un Schürzenwagen.
 
De la o bucata de timp am un fix cu trenul rapid Pullman 91/92 ââ??â?? ââ???žRegele Carol Iââ?? (Bucuresti ââ??â?? Constanta. Am rezolvat imediat problema saloanelor, producatori, coduri, tipuri. Dupa saloane am studiat problema vagonului de bagaje. Initial ma gandeam sa folosesc un vagon furgon CIWL, daca tot am numerele vagoanelor detasate in Romania. Apoi am luat cartea lui Serban si in vol II din ITF si la pagina 151 si 151 am vazut ce tip de vagon era la inaugurarea trenului Fulger din 1933. Ei bine, vagonul de dupa locomotiva e un fost vagon prusac de bagaje tip Pw 4ü.

pw4ue-vorbild.jpg


Acum urmeaza achizitionarea modelului si transformarea lui in vagon CFR.
 
Buna seara Florin,

Da, in fotografiile din ITF se distinge destul de clar vagonul - este un prusac cu cutie de lemn (intr-una din poze se distinge intaritura de sub sasiu), deci un PPü 04, ulterior un Pw4ü pr.04 la DRG. Exista ca model cum spui la Fleischmann si la H0 si la N, a nu se confunda cu PP 04 alias Pw4 pr.02 sau 04 care este cam acelasi vagon insa pentru trenuri personale si accelerate si nu are intercomunicatie.

Nu stiu cate au ajuns la CFR dupa primul razboi mondial. Il cunosc doar pe acesta din fotografii, precum si un fost bavarez pe patru osii din alta poza.
 
Salut,
bavarezul e cel din trenul "Unirea" Bucuresti - Chisinau? Nu am cartea la indemana si nu stiu la ce pagina e poza.
 
Salut Florine, chestia de dupa vagonul din centrul imaginii arata ca o remorca de automotor!
 
Salutare,
din pacate remorca nu e intreaga, restul e dupa o locomotiva seria 40.000.

Crop la inscriptii:
 
@Florin: Multumesc pentru explicatii. Bmd-uri scurte dintr-acestea au circulat si la Satulung pana in 60.
 
Un fost Asta din seria 70100-70200, fabricatie 1936. Acum vagon al SIMC - Socola Iasi.

80 53 98-64 021-1

 
40 53 97-40 004-6 si 40 53 97-40 008-7


80 53 97-10 042-3 si 80 53 97-20 218-7


Apahida, aprilie 2015.
 
Duminica pe linia spre depoul Craiova era un tren de lucru cu doua vagoane de calatori vechi. Nu am reusit sa le pozez
 
Acest tip de vagon a fost si in parcul CFR ca vagon clasa a-2-a.
Din pacate nu exista model H0.



foto ebay
 
Vagon pe 6 osii. Dupa amenajare e un vagon salon/dormitor.


Dintr-un manual CFR din 1951.
Al 3-lea vagon CFR pe 6 osii pe care il gasesc, pe langa prusacele 01824 si 01859.
 
Dupa desenul unui vagon de dormit WL4ü Schürzenwagen iata ca avem si un vagon Schürzenwagen ajuns vagon scoala tractiune:

12239324_1707954319424485_6815526122789573110_o.jpg


Dupa inscriptii este vorba de anii 1950