Buna,
Vagoanele din trenul oficial al maresalului Reich-ului erau toate de constructie noua, sudata, construite dupa 1938 si cu aspect exterior similar cu cel al "vagoanelor cu sort" (Schürzenwagen) de care s-a vorbit de multe ori aici. Erau echipate cu cele mai moderne aparate si echipamente din vreme, frane HiK pentru trenuri rapide, climatizare, statii radio, etc. si in afara de faptul ca unele din ele erau pe boghiuri cu 3 osii (o versiune a boghiului greu de Görlitz) si ca aveau un tonaj ridicat nu aveau alte asemanari cu cele de care vorbim aici, si in nici un caz la forma generala a cutiei.
Aparitia boghiurilor pe 3 osii la CIWL, ca si de exemplu la vagoanele de clasa, de dormit si restaurant operate de KPEV sau de firme private si inscrise la KPEV s-a facut inainte de 1900 insa nu s-a generalizat decat dupa 1905-1906 la constructiile noi. Existau in mare doua familii de boghiuri pe 3 osii, cel cunoscut in Romania ca "prusac" sau "CSD", din tabla presata, similar ca aspect cu cel pe 2 osii cunoscut sub acelasi nume si cel "gat de lebada" sau "american". Raspandirea lor in Europa Occidentala se datoreaza in primul rand confortului ridicat la rulare si cresterea greutatii vagoanelor in anii de dupa 1905 este o consecinta a aparitiei acestor boghiuri si nu cauza aparitiei lor.
Vagoanele din trenul oficial al maresalului Reich-ului erau toate de constructie noua, sudata, construite dupa 1938 si cu aspect exterior similar cu cel al "vagoanelor cu sort" (Schürzenwagen) de care s-a vorbit de multe ori aici. Erau echipate cu cele mai moderne aparate si echipamente din vreme, frane HiK pentru trenuri rapide, climatizare, statii radio, etc. si in afara de faptul ca unele din ele erau pe boghiuri cu 3 osii (o versiune a boghiului greu de Görlitz) si ca aveau un tonaj ridicat nu aveau alte asemanari cu cele de care vorbim aici, si in nici un caz la forma generala a cutiei.
Aparitia boghiurilor pe 3 osii la CIWL, ca si de exemplu la vagoanele de clasa, de dormit si restaurant operate de KPEV sau de firme private si inscrise la KPEV s-a facut inainte de 1900 insa nu s-a generalizat decat dupa 1905-1906 la constructiile noi. Existau in mare doua familii de boghiuri pe 3 osii, cel cunoscut in Romania ca "prusac" sau "CSD", din tabla presata, similar ca aspect cu cel pe 2 osii cunoscut sub acelasi nume si cel "gat de lebada" sau "american". Raspandirea lor in Europa Occidentala se datoreaza in primul rand confortului ridicat la rulare si cresterea greutatii vagoanelor in anii de dupa 1905 este o consecinta a aparitiei acestor boghiuri si nu cauza aparitiei lor.