Automobile din anii '60

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

floo

Active Member
22 Martie 2008
126
0
Cluj/Oradea
LOCATION
Cluj/Oradea
Salve!
Aici urmeaz?? s?? prezint partea din colec?ia mea de automobile 1:87 la care ?in cel mai mult. Mai bine zis, ma?inile care urmeaz?? s?? fac?? parte din decorul viitoarelor module func?ionale.
E vorba de ma?ini care au circulat pe la începutul anilor '60. înmatricularea lor va trebui s?? fie autentic??, pe cît posibil.
Pentru început, cîteva modele din blocul estic.

Robur LO 2500 de la Brekina:
;

Barkas B 1000, în trei variante:



Trabant P50, din care mai a?tept 4 buc???i (alte culori):

Wartburg 311, din care au fost multe pe aici:

Aici e o prob?? de înmatriculare post-1968 (dup?? caracterele standardizate, chiar mult mai tîrzie) pe care am f??cut-o acum doi ani. Bineîn?eles, îl pa?te reînmatricularea într-o perioad?? anterioar?? (1960-1968). Pentru moment, am g??sit numere pentru RDG ?i Ungaria, care nu-s de lep??dat, dar mai caut pîn?? g??sesc ceva din Ro. Oricum, pentru mai mult?? autenticitate, dat?? fiind ponderea mare a Wartburg-urilor ?i Trabant-urilor din vremea aia, mai este loc în colec?ie pentru multe alte exemplare/variante de caroserie/culoare.
 
S?? mai vin?? ?i din Vest!
MB 190 (Ponton):

Opel Olympia Rekord, model 1954:

?i varianta combi:
;
Opel Rekord PII:

Ford 12 M:

?i un englez (cu volan pe stînga ;) ) Morris Minor 1000:
 
înc?? patru mertzane de la Brekina/Starmada - chinez??rii nem?e?ti, probabil au chinezi b??trîni în fabrica aia :lol:

MB 180 Kombi:


190c "Coad?? de rîndunic??", în dou?? variante cromatice:


?i


MB 220 (W187) - o postbelic?? elegant??:
 
Renault 4CV de la Busch, pe care l-am mai prezentat acum ceva vreme:


Revenind la realitate, s?? nu le uit??m pe sovietice:

Gaz M21 (Volga):


GAZ 69 de la Herpa

, din care mai urmeaz?? s?? se adune cîteva exemplare. IMS-uri M 461, normal ;-) .

La categoria 3 ro?i (f??r?? aia de rezerv??) - moto cu ata? Zündapp KS 750 - de la Preiser - cu Ion ?i cu M??rie cu tot:
.
 
M?? gîndeam c?? e mai bine s?? prezint tot în topicul de fa??? tot ceea ?ine de domeniul parcului auto (inclusiv tramvaie) pentru viitoarele module, chiar dac?? e vorba de planuri (de conversii sau de lucr??ri noi).
Pîn?? una-alta, s?? vedem ce se va întîmpla cu unele din piesele deja existente.

A?adar, Volga mai sus amintit??, ?i anume:

- presupunînd c?? are aceea?i culoare (dac?? nu cumva o fi fost gri-?oarec) - va deveni asta, înmatriculat?? chiar în regiunea CRi?ana, tocmai bine pentru modulele mele. Ca s?? se apropie mai mult de modelul real, se pare c?? o s?? mai fie pu?in de lucru la bara din spate.

MB O319 (Brekina, clasa ieftin??) - - ar vrea s?? devin?? un microbuz turistic, din care au existat, cu siguran??? ?i pe la noi in illo tempore: vezi a 16-a postare (dar nu ?tiu, ONT?). N-o lua?i ca pe o întrebare retoric??. Cine are vreun r??spuns, s?? aib?? curaj :))

Kitul de ZIS 150 de la Z+Z Modell are ?anse s?? devin?? asta. Poza e din Bra?ov, la vremea aia proasp??t revenit la numele firesc).
Ca s?? fie convertit în SR 101, ar trebui lucrat cel pu?in în spatele cabinei, unde nu este a?a de rotunjit?? ca la ZIS. Dar chestia asta o va p???i doar al doilea kit.
 
???ži cum am intrat în atmosfera epocii, e normal ca planurile s?? devin?? din ce în ce mai îndr??zne?e ?i s?? r??mîn m??car cu eine kleine Wunschliste:

:arrow: TV 4, model 1958 - deja în c??utare de documenta?ie. Sasiul e de IMS M 461. Mai studiem caroseria :D;

:arrow: TV 2U ?i TV 2R. Bune sau nu, au fost o gr??mad??, musai s?? fie ?i 1:87. Cum nu s-au exportat nic??ieri, nu-i niciun ghe?eft s?? a?tept ceva de la Brekina, a?a c?? am purces la info-documentare. Prin bun??voin?a unor prieteni am reu?it s?? ob?in o parte din date, suficiente ca s?? m?? apuc deocamdat?? de planuri.

:arrow: Pe termen mai lung, dar nu foarte îndep??rtat, ar trebui s?? iau de pantograf ?i tramvaiele EP ?i ITB Vo56. Pantograf-lir??, bineîn?eles.
 
O apari?ie str??lucitoare, de?i probabil nu foarte rar?? în acei ani. Turi?ti din RFG, în drum spre litoral 8) :


.
Cu MB 220 S Coupé (Brekina/Starmada).
 
Buna Florian,

Socotind cat de putine MB 220 S Coupé s-au produs comparat cu un "Ponton" normal sau cu urmasa "Heckflosse", cred ca era totusi o apartie extrem de rara in Romania acelor ani :D
 
Salut Horia,
mul?umesc pentru informa?ie - trebuie s?? recunosc c?? nu am aprofundat problema, nu m-am gîndit la num??rul mic de ma?ini produse ?i implicit la ?ansele mult mai mici ale apari?iei lor pe drumurile noastre.
Dar oricum, e o pies?? pe care mi-ar fi p??rut r??u s?? n-o am în colec?ie ;-) , a?a c?? nu-mi r??mîne decît s??-mi imaginez c?? scenariul pe care l-am propus mai sus e totu?i posibil :D
 
misha a spus:
:D Mi-a?i adus aminte de spionii lui Haralamb Zinc??... Doar du?manii puteau conduce a?a ceva...
A?a-i :D :D , dar tot turi?ti se d??deau :p

Deocamdat?? îi las pe imperiali?ti, burghezi, mo?ieri ?i alte elemente periculoase cu origine social?? nes??n??toas?? ?i revin la realitatea regimului de democra?ie popular?? pleonastic??.
Dac?? tot e din nou de actualitate, am înmatriculat trabantul verde în Regiunea Mure? ââ??â?? [autonom?? maghiar??] :p

Doar provizoriu, pentru c?? acest num??r va fi purtat de un frate al lui mai deschis la culoare, ?i anume unul alb-crem, deja comandat. Asta, pentru ca s?? se apropie de autentic: http://fiat.3xforum.ro/img/pics/fiat.3xforum.ro/ok_17180.jpg
 
LDH a spus:
Tare de tot motorul lui Ion
Dac?? am v??zut ce succes are motorul lui Ion (sau, mai degrab?? Ion, cu motoruââ??â??), m-am apucat între timp de montat înc?? ceva Zündapp-uri KS 750 ââ???žsaharieneââ?? din kitul Preiser.



Deocamdat?? militare, dar nu cred c?? stau a?a mult?? vreme - mai g??sim modele civile, chiar înmatriculate în epoc??:
http://fiat.3xforum.ro/img/pics/fiat.3xforum.ro/ok_52650.jpg
 
Buna Florian,

Modele civile gasim pana dupa 1989, numai ca nu in Panzergrau sau Panzergelb ci in culori la fel de "civile".

La fel si in varianta fara atas, stiind ca un K 750 sau echivalentul BMW R75 erau "namile" al naibii de mari, greu de condus (nu te puteai inclina de exemplu cu BMW-ul din cauza cilindrilor opusi) si mai degraba vedeai pe strada versiuni mai usoare, R60 etc.
 
Salut Horia,
nici nu mi-am imaginat c?? o s?? le las în culorile originale militare. E drept c?? am uitat s?? specific asta :D
 
Horia_Radulescu a spus:
La fel si in varianta fara atas, stiind ca un K 750 sau echivalentul BMW R75 erau "namile" al naibii de mari, greu de condus (nu te puteai inclina de exemplu cu BMW-ul din cauza cilindrilor opusi) si mai degraba vedeai pe strada versiuni mai usoare, R60 etc.

Da, e adev??rat c?? patru buc???i de KS 750 vor fi cam multe pentru un modul mic (dar oricum dimensiunea modulului e doar o problem?? temporar??).
Cum ai adus vorba de BMW R60, mi-ai dat o idee bun??... ;-) Am v??zut c?? are Noch ceva, nu arat?? tocmai r??u, de?i ar mai avea nevoie de ceva "verfeinerung" :wink: