Automobile din anii '60

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dar ?tiu c?? acum DAVO a fost "înghi?it??" de Hauler, o alt?? firm?? din Cehia care face lucruri fine din r???in??, accesorii din alam?? fotodecupat?? etc. în?eleg c?? o parte din matri?ele de la DAVO î?i continu?? via?a la Hauler.
într-adev??r, au lucruri interesante - mai ales pentru cele din Ostblock (Simson, Jawa, Cezeta, MZ). Fain!
http://www.ddr-modelle.com/Simson_17.html
http://www.ddr-modelle.com/Zweir%C3%A4der_sonstige_132.html
Puse pe list?? :wink:
 
Nimic nou pe frontul de Est? Ba da, de?i înc?? doar la orizont :)

Deci, înc?? un punct pe list??: conform spuselor Autoheft-ului Brekina 2012/2013, urmeaz?? ca în acest an s?? apar?? ?i Robur Garant K 30, în mai multe variante de carosare. O veste Phänomenal?? :aplauze: Personal, sper la o furgonet??, despre care putem spune cu siguran??? c?? a trecut ?i pe aici: .

Iar din punct de vedere al calit???ii detaliilor, mai ales c?? e vorba ?i de o matri??? complet nou??, am mari a?tept??ri de la Brekina.

???ži dac?? tot nu am lucruri ââ???žconcreteââ?? în postarea de fa???, merg mai departe cu lista ââ??â?? a?tept ceva ?i de la Herpa - zice-se c?? apare prin mai-iunie un Framo. Sper s?? fie ceva de capul lui. :fluierat:

Teoria pe care tocmai am f??cut-o aici s-ar potrivi aparent mai bine la ââ???žnout???i 2013ââ??. Dar e oricum prea subiectiv??, a?a c?? zic s?? o l??s??m aici. C?? doar la vremea cuvenit??, aici vor fi ?i prezent??rile, nu?
 
Dac?? tot am adus vorba de Est. Mai am aici dou?? piese, de mult?? vreme în colec?ie, de pe care am uitat s?? scot prelata la precedenta ?edin??? foto. Mai au ele nevoie de unele retu?uri, dar merit?? v??zute ?i în starea de acum.
A?a c??, în a?teptarea unui nou lot de automobile (de fapt dou?? - unul din Est ?i altul din Vest), aflat cu treab?? prin garaj, mi-am f??cut ?i timp s?? le prezint ?i pe ele.

Moskvici 403 (Herpa). Dup?? mine, destul de bine realizat??, dar se poate ?i mai bine.

???ži din spate: (exceptînd-o pe Nata?a, tot din fa??? - m?? rog, din acela?i semiprofil):


IFA H6 (Brekina, economy)


Piese cu poten?ial, carevas??zic??.
 
Corect! Tipa e Natascha Preiser. Sau, mai degrab??, am putea s??-i zicem ?Â?Â°??â???Â°??Ë??Â° ??¸p?Â°?Âš?Â??Â?po?Â?a :lol:
 
Cred ca ?Â?Â°??â???Â°??Ë??Â° ??¸p?Â°?Âš?Â??Â?po?Â?a (pentru necititorii de limba rusa: Natasa Preizerova) o chema inainte sa emigreze in Europa de Vest la sfarsitul anilor 1960 ai secolului trecut. Sunt curios cum o chema atunci cand lucra in Romania ca reprezentanta comerciala a Sovtransavto la Bucuresti... :D
 
Horia_Radulescu a spus:
Cred ca ?Â?Â°??â???Â°??Ë??Â° ??¸p?Â°?Âš?Â??Â?po?Â?a (pentru necititorii de limba rusa: Natasa Preizerova) o chema inainte sa emigreze in Europa de Vest la sfarsitul anilor 1960 ai secolului trecut. Sunt curios cum o chema atunci cand lucra in Romania ca reprezentanta comerciala a Sovtransavto la Bucuresti... :D

si dupa ce a emigrat a schimbat grila fata la M403 si a iesit Opel Kadett '56. Sa nu o mai recunoasca nimeni....
 
Horia_Radulescu a spus:
...Sunt curios cum o chema atunci cand lucra in Romania ca reprezentanta comerciala a Sovtransavto la Bucuresti... :D

Ivan, sofer la Sovtransavto pe Skoda 706 RTTN a venit in vizita la nevasta lui, Natasa :

13256_original.jpg

foto - http://www.baumaschinenbilder.de/forum/thread.php?threadid=35432&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=465
 
Asa este. Insa interesant este ca Ivan Ivanovici Preizer facea echipa cu Serghei Visarionovici XXX (numele nu il putem da public) care avea si el relatii insa de alt fel cu Natasa... :D

Un asemenea autotren al Sovtransavto s-ar putea face atat pe H0 cat si pe N. Cabina de Skoda / Liaz 706 RT exista la amble scari, iar semiremorca Orlikan pe o singura osie gasim din rasina in Cehia...
 
Salutare!
V??d c?? în lipsa mea tov. Nata?a a avut mare succes ?i ?i-a creat perspective interesante, pe toate planurile :D !
Ce-i drept, a?a mergea ?i atunci, hai s?? recunoa?tem c?? nu s-a schimbat lumea prea mult.
 
Back to the 60ââ??â??s.
Dup?? cum spuneam într-o postare anterioar??, unul din proiectele mele e TV4 ââ??â?? o autoutilitar?? de care mul?i, probabil, nu î?i mai amintesc. Bineîn?eles, este vorba despre o specie extinct??, ca multe alte vehicule autohtone care nu au avut ?ansa unei vie?i dincolo de grani?ele ???rii de origine. ???žansele oferite aici oric??rui vehicul (?i nu numai) le cunoa?tem cu to?ii: rugin??, Remat, sau - în cel mai bun caz - vreo ââ???žrestaurareââ?? dup?? care nu se mai cunoa?te despre ce e vorba, ?i mai ales despre ce a fost vorba înainte... Cauzele - s?? nu le mai coment??m, cred c?? le ?tim.
Revenind la TV4, cert e c?? nu s-a p??strat niciun exemplar, nici m??car în form?? modificat??. TV4 ?i TV5 s-au fabricat începînd din 1958, pîn?? la înlocuirea lor cu genera?ia a doua ââ??â?? TV 41/51, în 1964. La baz?? au avut ?asiul ?i motorizarea de la IMS M59.
Nu am g??sit referin?e ââ???žoficialeââ?? în leg??tur?? cu eventuale surse de inspira?ie pentru designul caroseriei, a?a cum exist?? pentru alte autovehicule fabricate în România în acea perioad??. Probabil, unii ar fi tenta?i s?? concluzioneze c?? e vorba de un ââ???žprodus original românescââ??, îns?? personal nu m-a? gr??bi s?? afirm a?a ceva. De?i înc?? nu am ââ???žs??patââ?? în multe p??r?i, am fost oarecum surprins s?? observ oarecare asem??n??ri (ca aspect exterior) între TV-ul nostru ?i un contemporan al lui din Vest ââ??â?? Ford (Taunus) FK 1000 (fabricat între 1953 ?i 1965). Dimensiunile de gabarit par apropiate (bineîn?eles c?? pentru Ford le ?tim, iar pentru al nostru... le deducem noi, c?? a avut grij?? cineva s?? nu se afle direct). Dincolo de toate astea, ceea ce îmi d?? mai mult curaj e faptul c?? ampatamentul celor dou?? are toate ?ansele s?? coincid??:
Ford FK 1000 : 2300 mm
TV4/TV5 : judecînd dup?? informa?ia conform c??reia acestea au fost dezvoltate pe baza ?asiului IMS M59, rezult?? tot 2300 mm. Bineîn?eles, f??r?? vreo alt?? leg??tur?? cu Fordul.
O alt?? asem??nare frapant??, a? zice: într-un film românesc din epoc??, apare la un moment dat un TV într-o schem?? de vopsire care trimite clar la ââ???žinspira?ieââ?? ââ??â?? ca s?? nu spun plagiat ââ??â?? dup?? o schem?? folosit?? la FK 1000.
Ar mai fi de remarcat forma portierelor din fa??? ââ??â?? foarte asem??n??toare, dar ?i aspecte ââ??â?? s?? le spunem, mai aproximative ââ??â?? cum ar fi masca radiatorului ?i amplasarea farurilor, care la TV sunt mai ââ???žbulbucateââ??, din cauza curburii mai mari a cabinei ?i probabil, a distan?ei mai mari între ele; totu?i, ââ???žcompozi?ia arhitectural??ââ?? a fe?ei trimite destul de clar la acela?i Ford FK 1000...
De comparat:
TV-4 vs. Ford FK 1000
Desigur, pentru moment e doar o supozi?ie. Sper ca totu?i s?? g??sesc pe cineva care are informa?ii mai multe ?i, poate, mai exacte.
 
Horia_Radulescu a spus:
Un asemenea autotren al Sovtransavto s-ar putea face atat pe H0 cat si pe N. Cabina de Skoda / Liaz 706 RT exista la amble scari, iar semiremorca Orlikan pe o singura osie gasim din rasina in Cehia...
Cam a?a ceva: http://www.wettringer-modellbauforum.de/forum/index.php?page=Thread&threadID=32105
 
Buna Florian,

Da, cam asa ceva, cu sau fara stratul de "jeg" de pe model (care arata in opinia mea foarte bine).

Europa anilor 1960 era la fel de internationala ca si acum. Asa cum baietii nostrii de la ITIA ajungeau in Suedia in acea vreme cu Henschel-urile lor, asa ajungeau si cei de la Sovtransavto, Hungarocamion, Pekaes sau CSAD pana la Paris sau Londra. Ar merita si ele un mic memorial la 1/87 sau 1/160...
 
Cîteva din noile sosite.
Cele mai a?teptate:

Dup?? cum am promis, num??rul de MS s-a mutat la un exemplar de culoare crem, mai aproape de original :)

Iar pentru cei mai curio?i, aici e poza cu familia întreag?? (deocamdat??).