Bachmann ND3 Electroputere Craiova

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Da a vazut cineva vreuna pe sine in RO? In afara de zilele prezentarii la targ la TIB
 
pai cica au rulat si in probe in RO
 
P?i probele de drum trebuiau f?cute. Eu le-am v?zut pe linia Calafatului, fiind una din liniile des folosite pentru probe de drum la locomotivele diesel ie?ite de la Electro sau IMMR(RELOC). Un alt traseu pentru probe, era Craiova-Pite?ti... Fratele mo?ului meu era mecanic, pe locomotivele in probe.
Când am v?zut prima dat? o astfel de locomotiv?, verde ?i cu acoperisul gri-argintiu, m-am mirat tare, tat?l meu m-a l?murit pe loc "Astea sunt pentru chinezi". Mi se p?reau urâte, ciudate fa?? de DA-urile cu care eram obi?nuit.

Pentru a fi ag??at? dup? sau înaintea unui DA, i-ar trebui ?i tampoane modelului. M? întreb cât de u?or s-ar putea aplica, f?r? o interven?ie invaziv?...
 
  • Like
Reac?ii: Horia_Radulescu
E pacat sa modifici un astfel de model. Eu la urmatoarea alocatie, o sa iau vagoanele specifice epocii cu care au circulat astfel de locomotive
 
Eu nu am locomotiva, insa ma gandesc, nu cumva prinderea scarilor laterale de pe traversa frontala se face exact in locul unde se fixeaza tampoanele prin cele 4 suruburi ?. Daca da, e simplu, in acel loc se pot pune cu usurinta tampoanele potrivite in prealabil la prinderea pe traversa. Daca e asa, nu trebuie scobit in traversa unei locomotive noi, de 500 de euro, pentru a pune tampoanele. E de vazut ce se poate face. Dar ar fi interesant. Este clar ca, in probe, la noi, a circulat cu numai cu tampoane. Deci, e posibil ca gaurile de la suruburi sa se fi pastreze si in ele sa se prinda acele scari.
 
Eu nu am locomotiva, insa ma gandesc, nu cumva prinderea scarilor laterale de pe traversa frontala se face exact in locul unde se fixeaza tampoanele prin cele 4 suruburi ?. Daca da, e simplu, in acel loc se pot pune cu usurinta tampoanele potrivite in prealabil la prinderea pe traversa. Daca e asa, nu trebuie scobit in traversa unei locomotive noi, de 500 de euro, pentru a pune tampoanele. E de vazut ce se poate face. Dar ar fi interesant. Este clar ca, in probe, la noi, a circulat cu numai cu tampoane. Deci, e posibil ca gaurile de la suruburi sa se fi pastreze si in ele sa se prinda acele scari.

A?a pare, ?i la ND2 la fel. Ambele ma?ini au avut, la un moment dat, tampoane, fie pentru probe de drum, fie pentru transportul pân? in portul Constan?a.
 
  • Like
Reac?ii: M Marquis
Asa a fost si cu locomotivele electrice din Cehoslovacia vandute in spatiul ex sovietic pentru ecartament larg. Primele modele au fost clar construite pentru ecartament, gabarit si cuple cu tampoane ca la ecartamentul normal. Apoi au fost adaptate pentru ecartament larg. Aceste electrice se vede ca sunt parca din alta lume. Pana la zona cu ecartament larg au circulat ca locomotive de normala remorcate, apoi au fost transpuse pe boghiurile de linie larga. Cat au circulat ca locomotive de ecartament normal au avut tampoane pana la frontiera. Se vad in mod clar si locurile pentru suruburile de prindere de pe traversa frontala, azi nefolosite, inutile sau eventual cu scari prinse in acele gauri.

Iata cateva exemple :


https://www.railpictures.net/photo/763435/

https://www.railpictures.net/photo/729886/

https://www.railpictures.net/photo/695152/



Aceste imagini nu imi apartin. Sursa fotografiilor este : www.railpictures.net la rubrica Ukraina.
 
Poate gasesti vreo poza sa vezi care comutatoare si butoane erau negre si care alta culoare sa le mazgalesti un pic, sa rupi monocromia. Intradevar e lucrata cu grija mare la detalii. Merita ultimul cent. Acoperisul are butoni, clipsuri sau magneti? Cum vine prins?
 
clipsuri si ai nevoie de talent la declipsat, altfel le rupi usor
 
  • Like
Reac?ii: gamitzu
Uite aici ajungem iar la ce discutam cu un coleg acum cam 15 ani cand ne-am apucat sa facem primele cladiri decupate cu laserul (gara Steinbachbrücke pe N): "Preiser are nevoie sa faca figurine mai realiste ca nu mai tine". :D
 
Woodland la HO a incercat cineva? Eu de cei la N sant nultumit, tinand cont de scara. Ca detaliu sant foarte reusiti. Nu am pensule insa asa mici sa le fac mustati. Fetele sant detaliate bine. Au seturi de cate 8-10 omuleti pentru diferite ipostaze. Mecanicii insa nu stiu daca s-ar potrivi in loco romanesti. Nea Ilie avea un halat pe el darkblue. Doar conductorul avea uniforma. Referitor la clipsuri, e clar, pui mecanicul si uiti de el. Se schimba cu locomotiva nu la 8 ore. Are tura lunga, pana iese la pensie
 
  • Haha
Reac?ii: AdyAero
Alex, tu care ai o multime de DA-uri de la diversi producatori, ai ND2 si pe asta, ai incercat sa inchizi ochii 10 sec sa iti imaginezi un DA facut in standardul asta? De banii astia? ND2 mai putin la detaliiere, a fost ieftina cand a iesit. Vorbim de 100$ si HO.
 
Poate o sa avem un DA mai detaliat de la AF, si ma duc cu roaba sa cumpar un raft :oops:, problema mea e ca daca la iau la bani marunti, iti gasesc defecte si la ND2 si la MMK si la ND3 si la care vrei. Asa ca prefer sa ma bucur de toate indiferent de ce producator sunt.
 
Corect. Dar in limitele sumei date pe ND3, asta cred ca are cele mai multe avantaje decat defecte sau lipsuri. Si eu vreau una singura, la 2000 euro, din alama, facuta de Micro Metal Kit. Da tre sa mai beau ceaiuri pana atunci