CFR-ul de altadata

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
am gasit pe site-ul lui Prognosis, niste fotografii interesante, unde am remarcat , printre altele, remiza circulara din gara Barbosi, remiza asemanatoare cu cea de la Jiblea, numai ca, pare sa aiba cel putin 9 locuri :confused:

http://trenulete.info/din-arhiva-lui-costica-acsinte-fotograf-de-epoca/

De asemenea, am gasit referiri (pe internet) la gara Barbosi, distrusa definitiv in 1944, gara construita in " caramida rosie" , insa numai referiri, caci imagini cu gara respectiva ioc!.
stie cineva sa imi spuna cu ce gara se asemana?deducand dupa remiza ca stilul Elie Radu s-ar fi regasit si in cladirea garii... :roll:
 
cosmin78 a spus:
De asemenea, am gasit referiri (pe internet) la gara Barbosi, distrusa definitiv in 1944, gara construita in " caramida rosie" , insa numai referiri, caci imagini cu gara respectiva ioc!.
stie cineva sa imi spuna cu ce gara se asemana?deducand dupa remiza ca stilul Elie Radu s-ar fi regasit si in cladirea garii... :roll:

Cladirile vechi de calatori din statiile: Vaslui, Marasesti, Fetesti. Cladirea a fost reconstruita doar cu un etaj si se mai pastreaza din ea corpul central si ceva din aripile laterale, puternic modificate insa.
 
Multumesc!

adica asa ceva:

http://farm3.static.flickr.com/2067/2335413222_4d0e4e943c.jpg

Impunatoare cladire!
 
Pagini din mersul trenurilor 1973/1974 si 1974/1975.

1973/1974
Pe ce trenuri erau vagoanele BAR/Restaurant si vagoanele de dormit



Trenuri in trafic international





1974/1975



Trenuri in trafic international






Harta CFR
 
Balkan Express prin Bulgaria ( nu se specifica anul ) - poate pe la sfarsitul anilor 90 / inceputul anilor 2000 (mai degraba prima varianta). Se pot vedea vagoane CFR cu dunga oblica. Din pacate pozele sunt mici.
Sursa: http://www.seat61.com/Turkey.htm
Poza am prelucrat-o putin.

Tot aceeasi sursa, tot cam pe atunci, la granita turca:
 
Gam3 a spus:

Poza din link nu se mai vede.
Alta imagine cu 060-EA1 056 in Grecia:

2757.1345619881.jpg

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=406906&nseq=2
 
060 EA ASEA

<r>Am gasit un album interesant aici:<br/>
<URL url="http://www.flickr.com/photos/niklasstjerna/sets/72157628566990561/with/6571520179/"><LINK_TEXT text="http://www.flickr.com/photos/niklasstje ... 571520179/">http://www.flickr.com/photos/niklasstjerna/sets/72157628566990561/with/6571520179/</LINK_TEXT></URL></r>
 
Locomotive cu abur, "Didine" vagoane de calatori si de marfa, machete gari, etc

http://euscreen.eu/search.html?q=%20%20%20CFR&_page=1
 
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_5CB13F189118420D9D6F8778FBEE27A1

de la 00.20 observati vagonul de marfa, dar gara este Tulcea Marfuri nu Oras.
 
Tocmai ce-am primit pe o retea de socializare (iata ca si site-urile de acest gen isi iau utilitatea lor) urmatorul film postat de un prieten.

Hai sa ne delectam privind Depoul Dej Triaj, asa cum arata el in anul 1987 si sa asteptam o cronica a lui, ori un comentariu... pe care sper ca Florin Dej ne va face placerea sa-l scrie. :D

http://www.youtube.com/watch?v=V-4f-dE7E9M
 
Sigur e ceva trucaj...
S?? se circule acum 25 de ani cu 120 pe Dej - Cluj???
Imposibil.
De atunci noi am progresat muuuult, si cred ca atunci se circula cu 20-25 la ora, nu cu 120!!!!!

Eh....
 
68069_302167976554624_2067806730_n.jpg

sursa http://www.facebook.com/CartofilieRomaneasca

Cernavoda - Podul Anghel Saligny - anii 70
302827_387075281369502_1416582285_n.jpg

sursa http://www.facebook.com/turism.dealtadata

Gara Galbinasi din Buzau

423034_302278333210255_92906618_n.jpg


sursa http://www.facebook.com/photo.php?fbid=302278333210255&set=a.301552403282848.58188.293845634053525&type=1&relevant_count=1

Podul peste Jalomita
189777_302133109891444_1266504631_n.jpg


Pe Cartofilie Romaneasca :
Nenumarate gari, trenuri, istorie...
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.301552403282848.58188.293845634053525&type=1

Regele Carol I in fata vagonului regal sufragerie CFR Nr.10
542829_301552583282830_776731859_n.jpg
 
Adaugiri personale:

1. in spate se vede fosta gara Giurgiu Ramadan care deservea portul Ramadan
2. rare imaginile cu podul Carol I (pentru ca asta e numele adevarat al podului) care sa fie luate din acel punct !
3. poza cu gara Galbinasi e luata in 1917 nu 1916 cum scrie in descriere. Zona a fost ocupata de armata germana in decembrie 1916 si circulatia a fost restabilita dupa ianuarie 1917. Ilustrata reprezinat personalul german al statiei.
4. podul Ialomita: cel de CF exista si astazi identic. Cel auto insa a fost schimbat
5. ultima este relativ cunoscuta. Frumoase vagoanele foste regale !
 
"Un autobuz interesant apartinand de CFR ( in pana )"

66443_330139660434516_1447663201_n.png


sursa - facebook Romania in WWII
 
Dac?? ??ia mai de?tep?i de la CFR, s-ar uita în trecut, ar observa c?? un parc auto în anumite regiuni apa?inând CFR, ar rezolva mult problema c??l??torilor. Sunt nenum??rate zone unde CFR-ul ar putea introduce transferuri auto.
Cred c?? cel mai u?or si cunoscut exemplu este conexiunea Târgu Mure? - Sighi?oara.
??Ë?i mai sunt...
 
Privesc fotografiile cu autobuzele de "transfer" ale CFR-ului de odinioar??.......?i atât mai pot spune....ce-a fost ?i la ce s-a ajuns....de la timpii de parcurs,....la confort, la ....respectul pentru c??l??torul "contribuabil".......la.....secretomania ce mai bântuie ?i azi - motiv numai bun de fug??real?? pentru cine mai are chef de "hobby" - ...la.....lalalaaaaa...degeabaaaa....bine zis : DE ODINIOAR?.... :lautar: :lautar:
 
Superbe pozele puse de dl Vornicu, dar va intreb: In anii '70 linia de la Cernavoda era inca neelectrificata?


Autobuzele de "transfer", dupa cate stiu, erau autobuze care circulau numai pe rute unde nu exista cale ferata. Ca faceau legatura intre anumite gari, nu-i exclus, dar am citit ca aceste autobuze au aparut in urma nationalizarii parcului de autobuze pentru a se elimina concurenta pentru CFR. Calea ferata era nerentabila in comparatie cu transportul rutier de persoane, insa se dorea mentinerea ei datorita importantei strategice. Actiunea a avut loc in anii '30, proprietarii primind sume rezonabile pt. masini si uneori si garaje, pastrandu-se totodata si soferii. Se zice ca a ar fi fost si o manevra a lui Carol al II-lea (sau a politicienilor fideli acestuia) de a controla masa de soferi, stiindu-se ca sindicatul acestora era fief legionar.