Colectia mea auto la 1/87

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Care este diferenta intre HENSCHEL 16 K si 16 S ?
16 S este cumva doar cu 2 axe?( asa am unul de la Brekina)
Modelul de RENAULT nu-l stiti? Nu l-am gasit , iar Herpa scrie pe cutie: Renault cu remorca.
O seara placuta.
 
Buna,

K vine de la "Kipper" adica basculanta.

S vine de la "Sattelzugmaschine" adica pe romaneste cap tractor. Au existat modele 16 si 22 S atat cu 2 osii, cat si cu 3. La ITIA au fost cu 3 osii.

Renault-ul este un R 310 sau R 340 Major, iar cabina a avut o viata deosebit de lunga: a fost dezvolata de Berliet in 1970 ca Berliet TR 300, dupa preluarea de Renault VI a fost vanduta ca Berliet TR sau GR si ca Saviem R, in anii 1980 ca Renault R.

Familia R a rezistat pana dupa 1995 cand au aparut noile generatii existente si azi.
 
Buna,

Nu a existat un "IFA WL 50".

IFA era numele centralei de productie auto a fostei DDR, camionul se numea W 50 - W de la orasul Werdau unde era produs, si 50 de la faptul ca facea parte din categoria de 5,00 tone.

Urmasul sau s-a numit L 60 - L de la Ludwigsfelde, locul unde a fost transferata productia ulterior.

Sigla "IFA" se gasea pe mai toate autovehiculele produse in Germania Democrata, de la Barkas B1000 pana la Multicar M25 si chiar in unele tari pe Trabant si Wartburg. Nu era o marca, ci doar numele centralei, asa cum spuneam. In Romania se vorbea (si cred ca se mai vorbeste inca) dupa modul "am vazut o IFA", insa aceasta este fals.
 
Buna rrzxxx,

Sasiul S.E.S. era "universal" si se folosea atat la W 50 cat si la L 60. Intrucat proprietarul firmei de azi nu mai are nimic de-a face cu cel din perioada cand s-a produs macheta ta, adica cand abia iesisera din Treuhand, reclamatia ar fi inutila. :D

Pentru a verifica o informatie primita exista o gramada de mijloace, unele adaptate chiar si pentru cei cu o cultura tehnica mai redusa si cu documentatie mai putina, insa care au acces la Internet. O simpla cautare cu unul din termenii de mai sus pe un motor de cautare clasic ar putea aduce raspunsuri clare si concludente...
 
Horia draga, problema nu tine nici de "cultura", nici de internet, ci de faptul ca cei de la SES au inscriptionat astfel macheta.
Eu folosesc denumirile cu care vin ele pe sasiu , cutie sau catalogul firmei producatoare, chiar daca uneori nu corespund realitatii !
O seara placuta Radu.
 
Buna Radu,
Eu folosesc denumirile cu care vin ele pe sasiu , cutie sau catalogul firmei producatoare, chiar daca uneori nu corespund realitatii !

Aha. Si ce faci in cazul unui sasiu Wiking pe care scrie "MAN Kipper" si care a fost ulterior folosit la o cisterna cu cabina MB? :roll:

Scopul aratarii unei colectii este, intre altele, prezentarea exacta a modelului si, de ce nu, a afla mai multe despre respectivul model si prototipul sau real. Daca cineva il inscriptioneaza gresit sau simplificat, nu trebuie persistat in respectiva prostie, ci trebuiesc acceptate informatiile "din afara" - bineinteles dupa verificarea de rigoare a acestora dupa propria biblioteca, internet, etc...

Asa ai cumparat un Steyr de 1,80ââ??Â? Kleinbahn in cutie Roco si ai crezut ca e Roco, desi pana si pe prelata scria "Kleinbahn"... :p
 
Buna,

MB LP cu cabina cubica ("kubische Kabine", pentru a-l diferentia de LP 333 cu cabina rotunjita din generatia precedenta) nu este asa cum scrii un LP 1418 (de altfel cel din linkul postat are alta cabina, cea "medie" cu geam mic in spatele cabinei) ci un LP 1620 pentru trafic la mare distanta (Fernverkehr). Ca traducere, ca si alta data: 16 tone, 200 CP.

Denumirea "RT" s-a folosit atat cat camionul standard cehoslovac a fost produs ca Skoda, cat si apoi sub marca Liaz. Modelul Permot arata un camion mai tarziu, probabil de prin 1968.

Camionul "Pepsi" este de fapt un Mercedes-Benz L5.
 
Horia_Radulescu a spus:
Buna,

MB LP cu cabina cubica nu este asa cum scrii un LP 1418 (de altfel cel din linkul postat are alta cabina, cea "medie" cu geam mic in spatele cabinei) ci un LP 1620 pentru trafic la mare distanta (Fernverkehr)..

Aici chiar este vorba de o inscriptionare gresita din partea celor de la BREKINA. Peste tot il vand ca model LP1418, LP1620 livrandu-l in postura de cap tractor: http://www.modelcarworld.de/relaunch/shopsearch.php?userid=3498008&t=shopsearch3&sort=MARKE,TYP&f=th_TYP&f1=th_MARKE&f2=th_HERSTELLER&f3=MASSSTAB&f4=UNTERGRUPPE&f5=GRUPPE&f6=SCHLUESSEL&c6=%3C2&f7=STOCK&c7=%3E0&f8=th_BAUJAHR&language=uk&c1=Mercedes+&c=LP&c2=Brekina&c3=87&c5=&c4=&c8=&bcount=&language=uk&start=1&dif=100&language=uk

PS: o sa-l rog pe amicul Dan(HGD) sa le faca o reclamatie in calitate de distribuitor oficial !
 
Primul Daimler este un MB L 2500 cu Möbelaufbau (caroserie transport mobila).

Ultimul (809) este tot un LP, si anume cea mai mica versiune de LP. Tipul a supravietuit pana in 1986-87.
 
MERCDES NG ( Efsi)


MB NG (Herpa)

Interesant la acest model, exista tractiune si pe axa de sustinere !!!
Nu stiu daca acest model a existat in realitate sau este o greseala a celor de la Herpa !

MB NG (Herpa)

Va urma...
 
Ultima editare: