colectia N a lui gamitzu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Continuand cu locomotivele cu abur, un ATHEARN CHALLANGER 4-6-6-4, penultima din clasa locomotivelor mari, ultima si cea mai mare dintre loco cu aburi, celebra BIG-BOY 4-8-8-4, fiind lipsa din vitrina

:D Decodor sunet MRC din fabrica , rulaj deosebit.In cutie avea si telecomanda sunet in cazul in care o foloseam in analog. :D
 
Bachman Spectrum 2-10-2, decodor TSU-750 Soundtrax, o chinezarie ca tot ce e Bachman, detaliata bine, rulaj fin si foarte multe detalii aplicate. Un lucru pe care nu l-am mai vazut pana acum este lipsa bandajului de la buza rotii centrale. Poate pentru a o face sa ruleze pe raza de curbura mai mica. Aceeasi loco la Whalters are rotile intregi. Macar aia au scris in prospect ca raza minima de curbura este 19 inch. Pana la urma se demonstreaza faptul ca si chinezul face lucru bun daca ii impui in contract si il pazesti bine. Am cautat bavuri pe ea si nu am gasit nimic care sa iasa din normal, tinand cont de scara mica.


 
KATO GS-4 cu formula osiilor 4-8-4. AS fi preferat-o in varianta fara capote, care ascund multe detalii. Modelul neagru, fara capotaj a fost mai ieftin, varianta din timpul razboiului, cand materialele costau mult si nu aveau timp nici de raparatii costisitoare. Din pacate aceasta este scoasa din productie de vreo 2 ani de KATO. Sper insa la o reeditare a seriei :D

Mai sus in topic e si modelul original, cel negru, dar de la Con-Cor.
 
Bachman Spectrum 2-8-0, o locomotiva din clasa usoara, excelent detaliata si cu rulaj fin. Singura hiba care ma chinuie la ea e aspectul. Pare sa fie facuta la scara 1:150 si nu 1:160. Rotile si sasiul par normale, dar comparata cu una din clasa medie sau grea, pare mult mai inalta la boiler si la cabina. Are deja decodor TSU-750, imi place rulajul si faptul ca poate trage multe vagoane in panta. O sa pun si ceva poze cu ea alaturi de alte loco din clasa medie sau greu. Poate e numai o iluzie optica sau in realitate asa a existat. Nu am nimic de comparat sau alte date despre ea.


Alt lucru care nu mi-a placut da l-am lasat asa e motorul in cabina care e mare rau pt asa ceva, la altele din clasa medie e sub cazan si mic de tot. Da iertarea i-a venit de la forta de tractiune mare pt o locomotiva micutza. Am vazut asa ceva si la Kato la una din locomotivele lor. :confused:
 
Bachman Spectrum 4-8-2

Si poze spre edificarea diferentelor intre 2-8-0 de mai sus si alta loco din clasa grea. In mod normal zic eu ar trebui sa fie invers.



2-8-8 care ar trebui sa fie mai mica zic eu, este cea din dreapta si e cea mai inalta. Un amic din state a spus: OUT OF SCALE = OUT OF SERVICE :D La mine in depou va avea viatza lunga pt ca e harnicuta si nu sforaie :D
 
Proto Heritage 4-8-4 Pere Marquette, din clasa grea. O locomotiva disparuta din productie, se mai gaseste pe Ebay doar. Sper insa o reeditare a seriei, findca imi place mult. :D Decodor sunet TSU750. La fel, multe detalii aplicate.
 
:D proaspat aterizata in depoul meu, o locomotiva din clasa grea, produsa de INTERMOUNTAIN. Detalii multe aplicate la scara asta, inclusiv mecanicii in cabina. O locomotiva ciudata, 4-8-8-2 AC12 are cabina in fata si tenderul in spate. Prevazuta din start cu interfata digitala. Nu sant sigur daca va vegeta in colectie sau va rula pe diorama urmatoare. Nu am testat-o inca da producatorul recomanda o raza de minim 20 inch, aprox. o jumatate de metru. Din cauza ca motorul este in boiler si o parte din roti sant antrenate de biele, am gasit remomandat obsesiv din 3 in 3 cuvinte sa nu fie bruscata de la viteza mare inainte la inapoi, fara oprire totala, riscand sa-i fie rupte articulatiile. La prima vedere mi-a fost frica sa o scot din cutie si sa pun mana pe ea. Pret 245$, la lichidare de stoc.







 
O locomotiva diesel E7A+E7B, proaspati intrata in menajeria diesel, produsa de BROADWAY LOCOMOTIVE WORKS. Decodor cu sunet Paragon 2 in unitatea A,B-ul este dummy, de ornament. Ciudat e faptul ca are acelasi sasiu ca si unitatea A, mai putin motorul si restul. Are implicit aceeasi greutate, inutila dealtfel. In loc sa traga 30 de vagoane, trage numai 10, porcaria de dummy facand la greutate cat restul. Probabil ca va intra pe masa de frezat si va suferi o liposuctie. In rest, vopsite bine, detalii la greu, sunet bestial. Nu am reusit sa o rulez pe diorama, nu inteleg de ce merge pe o linie de 40 de cm pe masa iar cand o pun pe diorama, e complet moarta, nu miscare sau sunet, nimic. Pe masa ruleaza impecabil, are un back EMF de m-a dat pe spate. :evil: Ramane de vazut care e motivul. Restul locomotivelor cu alt tip de decodor ruleaza pe diorama impecabil, numai asta nu vrea. Nu am incercat in analog sa vad daca asa vrea. Poze:





 
Kato D51, vopsita in varianta ORIENT EXPRESS care a circulat la aniversarea a 30 de ani de la infiintarea Fuji Television. Intre octombrie si decembrie 1988. Un extras din blogul JTMN (Japanese Model Train Newsletter).

New Kato ââ????Orient Expressââ??

In December, Kato will release a model of a non-Japanese train that ran in Japan !!!

To celebrate the 30th anniversary of Fuji Television, between October & December 1988 11 cars from the ââ????Orient Expressââ?? train were shipped to Japan, and the journey of this train from Paris to Hong-Kong in September set a world record for the longest train journey ever made. Together with 2 Japanese passenger cars, the train did 18,000 kms around virtually all of Japan and because of this, you could run this train with virtually any type of Japanese loco, steam (D51-498), diesel (DD51ââ??Â?s) or electric (EF65-1000, EF64-1000, EF81, EF75-700 & EF79, as well as EF58-61 the Imperial loco) :)

There were 6 sleeping cars, a bar/salon car, 2 dining cars, a baggage car & a crew sleeping car, and these will be released in the following sets ââ??Â?

10-561 ââ??â?? 7 car main set
10-562 ââ??â?? 6 car add-on set

A sideline to this was that in 1988 JR East restored steam loco D51-498 (which is still running today), especially for use with this train, and it usually ran with EF58-61.





Vagoanele am vazut ca au cuple Roco. asa ca Dragos, o sa mearga trase de loco originala de la Trix, sau cine o mai face, daca dai de ea cu inmatricularea Orient Express :D Ale mele sant deja pe lista da numai setul 10-562 cu 6 vagoane.

 
:D Te gandesti deja serios la el? Sau astepti sa vina primul sa-l studiem si apoi sa-l luam si pe celalalt? Treaba cu scara e lamurita, este 100% N european 1:160. Parca ti-am trimis documentatia aia pdf. Ce era ciudat si inca pare ciudat e faptul ca desi e 1:160, deci piatza europeana sau alta, nu a fost scos decat pe piata lor , care e 1:150, N japonez. Cineva de pe un forum din state spunea ca are boghiurile originale, modificate cu osii pt ecartamentul japonez. Eu nu cred ca din 1435 cat e ala euroean, poti face ecartament mai mic cu osii mai mici. Ce se intampla cu tot mecanismul de franare. Frane de 1435mm pe osii de 1000 si ceva cat o fi la ei, ca au ecartament ingust, nu cred ca merge, sau e prea mult de modificat ca sa el rulezi numai 3 luni cat a tinut circul asta :D . Ma rog, parerile sant impartite. :confused: Mie imi plac vagoanele si ce au reprezentat ele pt europa la vremea respectiva. Desi nu sant fan europene, la scara N. Cele reale mi-a placut si inca le-am prins in circulatie cand eram copil. Luau babele apa cu soda din cazan ca sa spele rufel:D :Se foloseau la manevre in triajul de marfa sau ca boiler la trenurile de pasageri pt incalzire iarna, cand aparuse DA-ul
 
:confused: Intre stirile cu leii lui camataru si babe violate?
multam, da nu imi trebuie :x
 
Stai linistit... a fost o emeiune pe cand cu TrainFest-ul de la Cluj in care cei de la proTv nu au vazut altceva decat orient Expresul si modelistii cu bani... Nu au vazut pasiunea, munca, decenta, rigoarea acestei arte... Au vazut doar Orient Expres si bani...
 
Azi am inaugurat cu succes patinarea bielelor si a tuturor mecanismelor aferente la locomotivele cu abur din depou. Am folosit un compus NEOLUBE, o solutie coloidala pe baza de grafit si alcool, plus ceva rasini, folosit in industria nucleara pr lubrificat. Recomandat de un coleg din state, l-am testat si sant multumit. Are proprietati conductoare, lubrifiaza tot mecanismul, este exclusa blocarea bielelor ca in cazul vopsirii. Se curata cu alcool izopropilic destul de usor. asta in caz ca nemultumeste. Poze cu una din locomotitvele patinate. :D



Bielele alea lucioase m-au intrigat dintotdeauna, nu am vazut in realitate asa ceva. Unii producatori la unele modele, le-au brunat, dar tot un efect nasol aveau. poza cu locomotiva inainte de patinare e undeva in postarile antecedente.
http://www.micromark.com/neolube-2-fl-oz,8383.html
 
Bielele sunt lucioase dar de la ulei si praf capata un aspect negricios insa tot lucesc datorita uleiului. Vorbim de modelele de pe continentul european . Cele din state nu stiu cum erau fabricate sau daca erau vopsite dupa fabricatie deci nu am nici o parere. Poate ne lamureste vreun experimentat...
Cat despre ultima aburoasa , jos palaria ! Roti cu spite, biele colorate cum trebuie si dimensionate placut penrru ochi ...banuiesc ca la rulaj si tractiune se descurca bine.
 
Or fi lucioase, da nu parca sant din otel inox sau cromate. Ultimele de le-am vazut prin niste poze pe net, erau pline de praf de carbune, pamant si rugina cat cuprinde. Probabil ca asa se intampla cand ai mecanici negri, nu de la carbune :D Si eu trebuie sa trec la experimentat cu patinat, da nuante sterse cu aerograful. Prafurile cu pensula de machiaj si apoi un lac mat, sa le fixeze

Asta nu am vopsit-o, uite ce naspa arata cu bielele alea lucioase. Dupa ce o sa-i pun un decodor loksound si o sa o imbatranesc un pic o sa arate ca lumea