Dupa 20 de ani

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
andreiul a spus:
Nenea, nu pot decat sa ma bucur de acest nou proiect; vad ca la intrevedere nu ai pomenit nimic. Poate ma impulsionati si pe mine sa incep ceva sau macar sa termin modulul de poze.

Spoor!

Pai la intrevedere nici nu ne-ai bagat in seama.
Erai ocupat s-o vrajesti pe doamna :D
 
sustin ideea lui Mauritius,baga cat mai multe macaze curbe de intrare in statie,de fapt daca intrarile si ramificatiile le poti face in curba,chiar daca asta inseamna sa ai primul macaz undeva la 180??Â? ,este in avantajul lungimii linilor principale.acelasi lucru l-am facut si eu sa lungesc liniile statiei...la insistentele onorabilului-nu spui cine,persoana inalta,cu greutate :p

cadrele...nici eu nu inteleg de ce insistati pe lemn atat de gros.ca e de 10 mm,ca e de 100 mm,tot iti lucreaza daca nu e uscat (si nu cred ca mai gasesti asa ceva,ca nimeni nu mai lasa lemnul la uscat 7 ani).stratificatul ala,care nu este altceva decat placaj de diferite grosimi,este foarte bun si usor.ala maritim e mai scump si mai greu.un cadru-fusta cu caroiaje de 40 x 40 cm facut din placaj de 10-12 mm este foarte rezistent,usor si flexibil (adica elastic,preia socuri si nu le transmite in totalitate sau cu aceeasi forta infrastructurii).foile alea de la DOCA sunt tot un fel de placaj de brad si foarte usoare si rezistente la cei 20 mm ai sai.inca ceva...inainte de a insuruba ceva in lemn,nu dati si o voi o gaurica mai mica cu 1-2 mm?surubul intra mai usor,fara sa forteze lemnul si se evita fisurile.
 
este prea des si face bine la sanatatea punctelor de sprijin de care te vaietai ca ai o gramada.ala de 100 x 60 il poti imparti in 2 caroiaje de 50 x 60 :roll:
 
cosmin78 a spus:
este prea des si face bine la sanatatea punctelor de sprijin de care te vaietai ca ai o gramada.ala de 100 x 60 il poti imparti in 2 caroiaje de 50 x 60 :roll:

Crez io ca tre' sa fac un desen sa precepi care cum vine problema si sta cu caroiajul ca, vaz io, nu prea precepusi :D
 
Cateva scurte comentarii:
1. din planul prezentat nu prea inteleg unde ar avea loc cladirea garii

2. intrarea din capatul Y al statiei se poate face printr-un swap cu macaze curb urmat de o succesiune macaz curb-DKW se castiga mai mult spatiu

3. cum se planuieste trecerea de la nivelul +0 al capatului X la nivelul +20 la statie de parcurs. mie imi da o panta enorma conform planului postat

4. intrarea in remiza din linia curenta o puteti realiza folosind un DKW inainte de succesiunea de macaze castigand mai mult spatiu astfel.

5. Este neaparat sa se foloseasca neaparat Fleischmann drept cale de rulare??? geometria utilizata de acest producator nu ajuta deloc pentru realizarea a ceea ce se
doreste

6. macaze curbe in panta nu mi se par o idee prea buna din punct de vedere al functionarii, dar daca le utilizati nu utilizati imediat alt macaz in spatiul plan adiacent daca nu doriti multe neplaceri de functionare

7.clar la acest spatiu traseul se poate realiza cu linie dubla-lucru de altfel indicat. Totusi am indoieli in ceea ce priveste utilizarea tuturor acelor elemente descrise in postul initial (probabil v-a rezulta ceva foarte aglomerat)

8 reduceti cu cel putin 1 numarul de linii din depou-aspect mai degajat

9 puteti castiga cativa centimetrii pentru a doua locomotiva in depou daca remiza se v-a plasa la -18 grade fata de +18 cat are acum (cel putin asta am inteles eu din desen)
 
macaze DKW curbe?la H0 nu am vazut asa ceva...
undeva scrie...9 m sina ascunsa...adica la cei 30 cm diferenta intre planuri rezulta o panta de 3%...sau mai putin...
eu din cate am citit,"beneficiarul dioramei a pus la dispozitie liniile,deci obligatoriu sa lucreze cu ele...
 
Americanu a spus:
Cateva scurte comentarii:
1. din planul prezentat nu prea inteleg unde ar avea loc cladirea garii

Este figurata pe plan
Americanu a spus:
2. intrarea din capatul Y al statiei se poate face printr-un swap cu macaze curb urmat de o succesiune macaz curb-DKW se castiga mai mult spatiu

A fost luata in calcul varianta desi mie nu-mi convine. Macazele curbe genereaza probleme.
Americanu a spus:
3. cum se planuieste trecerea de la nivelul +0 al capatului X la nivelul +20 la statie de parcurs. mie imi da o panta enorma conform planului postat

De la nivelul 0 nu urca linia la +20. Intre statia principala si statia secundara exista o diferenta maxima de nivel de 10 cm. In aproximativ 6 m lungime traseu panta nu este mare.
De la statia secundara linia, marcata cu rosu pe schita, coboara 20 cm si, evident, in sens invers urca. Pe o lungime a linie de cca 9 m panta este ok.
Americanu a spus:
4. intrarea in remiza din linia curenta o puteti realiza folosind un DKW inainte de succesiunea de macaze castigand mai mult spatiu astfel.

Exista un DKW, este figurat si marcat iar desenul liniilr nu este definitiv.
Asteptam planseta.
Americanu a spus:
5. Este neaparat sa se foloseasca neaparat Fleischmann drept cale de rulare??? geometria utilizata de acest producator nu ajuta deloc pentru realizarea a ceea ce se
doreste

Absolut. Asta are beneficiarul. Nu pot sa-l pun sa vanda ce are si sa schimbe ca nu da bine pe macheta. I-am explicat neajunsurile, a inteles, si-a insusit tot si, probabil, o sa accepte doar inlocuirea liniilor R1 cu R3 ca sa avem curbele pe R2 si R3 cand o sa vada ca locomotivele cu abur nu ruleaza bine.
Americanu a spus:
6. macaze curbe in panta nu mi se par o idee prea buna din punct de vedere al functionarii, dar daca le utilizati nu utilizati imediat alt macaz in spatiul plan adiacent daca nu doriti multe neplaceri de functionare

Macazele, indiferent ca sunt curbe sau drepte creaza numai probleme daca sunt montate in panta.
Incercam sa evitam cat de mult o astfel de pozitionare.
Americanu a spus:
7.clar la acest spatiu traseul se poate realiza cu linie dubla-lucru de altfel indicat. Totusi am indoieli in ceea ce priveste utilizarea tuturor acelor elemente descrise in postul initial (probabil v-a rezulta ceva foarte aglomerat)

Am mai spus ca pe mine nu ma incanta linia dubla si, printre alte cateva, catenara nededicata tipului de linie.
Sper sa nu rezulte ceva aglomerat iar daca asa este singurul care ia decizia ce ramane si ce nu pe macheta este beneficiarul.
Americanu a spus:
8 reduceti cu cel putin 1 numarul de linii din depou-aspect mai degajat

Nu numarul liniilor in depou ma deranjeaza ci linia dubla ce se invarte in jurul remizei. Nu stiu daca o sa fie loc sa plantez suficienti pomi ca sa maschez sectorul.
Americanu a spus:
9 puteti castiga cativa centimetrii pentru a doua locomotiva in depou daca remiza se v-a plasa la -18 grade fata de +18 cat are acum (cel putin asta am inteles eu din desen)

Da, este o solutie, ramane de vazut cand punem pe planseta.

Multumesc pentru interes si sfaturi
 
si -10 ala la intrarea in tunel?si de acolo pana la cei +20 ai statiei de parcurs?nu sunt 30 in total?
 
mi-e sete si daca erai mai aproape faceam pariu si plateai la bere pana vedeam toate pantele la +/-00 :p

inaintea intrarii in tunel,ai un -10....o iei pe "ascuns",traseul cu rosu...iesi din tunel in statia de parcurs...la +20...am poza prima schita de la prima pagina in fata

 
LDH a spus:
A fost luata in calcul varianta desi mie nu-mi convine. Macazele curbe genereaza probleme.
...

Buna ,

depinde despre care macaze curbe discutam. Daca discutam de piko, da pot cauza probleme deoarece sunt r2/r3 sau r3/r4 si au acele scurte, daca discutam de exemplu de macaze peco care au raza pe abatere 900 si ceva mm (exact ca un macaz piko drept) si 1800 pe directa, nu au cum sa cauzeze probleme.

3 zile cat au rulat trenurile la Cluj nu am avut probleme absolut deloc cu macazele Peco curbe.

Zona cu macazele curbe


Asteptam si noi sa vedem planseta. Spor la treaba.
 
cosmin78 a spus:
mi-e sete si daca erai mai aproape faceam pariu si plateai la bere pana vedeam toate pantele la +/-00 :p

inaintea intrarii in tunel,ai un -10....o iei pe "ascuns",traseul cu rosu...iesi din tunel in statia de parcurs...la +20...am poza prima schita de la prima pagina in fata


HA! Ce ma rasei

Da, gresala, greseli, gresiti, gresit ... scris :roll:

Trebuie corectat. Diferenta intr cea mai de jos linie si cea mai de sus este de doar 20 cm total.

Can fac schema finala, sper sa nu fie dupa ce termin macheta, am sa corectez cotele.

Ai un vin de Malaga de la mine cand vii la Bucuresti.
 
ma gandii io ca e greseala de tipar ... :p
pana ajung eu iarasi la Bucuresti,iti imbatraneste vinul...numa bun de pus pe papile :D

la macazele curbe,una din principalele probleme sunt acele...nu tot timpul se "lipesc" de sina asa cum ar trebui.insa cu pila sau minifreza se rezolva...
si trebuiesc puse in acelasi plan cu liniile ce se leaga direct astfel incat materialul rulant pretentios sa nu "simta" vreo diferenta....ar mai fi si razele macazului...cu cat mai mari, cu atat mai bine...