Expeditiile lui Horia: In ceasul al doisprezecelea pe Gotthard, impreuna cu Gam3

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Imi doream si un RABe 503 (ETR 610 cu "bot de rata") "in sus", din directia corecta si in lumina buna. Mi s-a implinit si dorinta asta :)

DSC_1892.jpg


DSC_1893.jpg
 
Cum soarele nu prea mai dadea sperante sa iasa din nori, nu ne mai ramanea decat sa schimbam pozitia. Ne facusem pofta, avusesem "cam de toate", inclusiv cateva raritati.

Inainte sa parasim Wassen am mai fotografiat doua trenuri "in jos" la iesirea din gara. Primul era IR-ul de la Locarno, tras de Re 4/4 II 11192:

DSC_1926.jpg


Pe urmele sale venea un marfar mixt in dubla tractiune cu doua 185 ale DB Cargo. Trenurile de acest tip erau la acea data trase ale BLS Cargo, companie din al carui capital DB Cargo detinea 25%. De la BLS Cargo provenea si personalul de tractiune:

DSC_1936.jpg
 
Nu are rost sa mai spun cum este Elvetia. Infrastructura a superlativ.

Plecam de la Wassen catre Airolo din Valle Leventina, cantonul Tessin. Urcam si trecem prin pasul Saint-Gothard.



Cred ca Horia are poze facute din aceasta locatie. Noi fiind cu masina nu am putut ori. Trenul l-am avzut putin mai tarziu.





Pasul Saint-Gothard



Am avut noroc ca nu am prin in fata noastra caleasca cu cai.
















 
Multumesc Florin pentru pozele faine de pe Tremola. Conduc de fiecare data acolo cu placere, mai ales la urcare :) insa evident nu reusesc sa fac poze la volan (si de fapt nici nu incerc).

Pentru cei care nu cunosc zona: Tremola este vechea sosea a Gotthardului, pavata cu piatra cubica, care are cam 200 de ani. Mai poate fi parcursa si azi cateva luni pe an. In o parte din poze se vede si soseaua cea noua, in mare parte in galerii care o protejeaza de zapada. Undeva la mai bine de un kilometru sub noi se aflau si cele doua tuneluri mari, cel feroviar si cel al autostrazii, amandoua lungi de 15 kilometri fiecare.

Urmatorul "loc de poza" ales a fost de-a lungul vaii inguste a raului Ticino, unde autostrada, soseaua nationala si calea ferata se ingramadesc langa cursul de apa. Terenul apartine de comuna Anzonico, care insa este de partea cealalta a muntelui.

Mai intai ne-a trecut o Re 460 cu IR-ul de la Bellinzona prin fata obiectivelor:

DSC_1950.jpg


De remarcat ca circula "pe firul fals". Linia fiind banalizata, asemenea schimbari erau curente pe Gotthard.

DSC_1951.jpg


In dreapta se remarca o sosea locala, soseaua nationala si autostrada.
 
A urmat un RABe 503 (ETR 610) de la Milano spre Zürich sau Basel. In cadru am prins si "Calutul" care se odihnea intre soseaua locala si cea nationala dupa fuga pe Tremola. Deasupra se vede autostrada, un pic mai in dreapta ar urma raul Ticino:

DSC_1963.jpg


Raul este in zona impadurita din stanga imaginii din sens opus. In departare masivul Gotthard. Pe acolo pe sus trecusem ceva mai devreme:

DSC_1965.jpg
 
Iata si o Re 10/10 cu Re 4/4 II 11345 (Re 420 345) si o Re 6/6 in schema SBB Cargo cu o naveta intermodala spre Gotthard:

DSC_1974.jpg


DSC_1975.jpg


Prin cadru ne-a trecut si un cetatean din cantonul Zürich care isi scosese "troaca" veche de 35 de ani la plimbare: :)

DSC_1982.jpg
 
Ultimul vagon seamana cu fostele vagoane bagaj si posta de pe la noi.
E transformat tot pentru biciclete?
 
Primele 2 vagoane sunt pentru "pasiona?i"

Sa nu ia cineva informatia asta de buna si sa creada ca SBB chiar folosea acele vagoane pentru pasionati. Vagonul tipic pentru fanii de Gotthard era Apm Pano EC, insa nu era gandit pentru a fotografia din el ci pentru a vedea cat mai mult.

Ultimul vagon seamana cu fostele vagoane bagaj si posta de pe la noi.
E transformat tot pentru biciclete?

Da. Este un fost vagon francez tip Dd2s, model MC76 adica Corail. Multe au fost achizitionate de catre SBB in anii 1980 si toate si-au "trait viata" dupa 1998-2000 ca vagoane de transport pentru biciclete. Casarea seriei incepuse pe cand am facut pozele de mai sus impreuna cu Florin si s-a incheiat anul trecut.
 
Ultima editare de un moderator:
Cum vad ca Florin mi-a luat-o inainte, incerc sa il ajung din urma. :)

RABDe 500 (ICN) langa Anzonico, in directia Bellinzona:

DSC_2002.jpg


Se remarca foarte bine cum primele elemente au revenit in pozitie verticala iar vagoanele intermediare care inca sunt in curba sunt inclinate de catre sistemul pendular.

DSC_2003.jpg
 
In timp ce pozam ne-am trezit cu circul, la modul propriu, deasupra noastra :p

DSC_2009.jpg


Mult mai linistit era IR-ul spre Bellinzona si Locarno, remorcat cu Re 460:

DSC_2025.jpg
 
  • Like
Reac?ii: AdyAero
Si la RABe 503 (ETR 610) care fugea spre Milano se vede foarte bine actionarea sistemului pendular in curba:

DSC_2034.jpg


Ceva tipic pentru ETR 610 este murdarirea cutiei primului element din rama in urma boghiului din fata. Carenajul este, sa spunem, perfectibil :)

DSC_2038.jpg
 
  • Like
Reac?ii: Radu161
Iata si trenul regional sau mai degraba ce a inlocuit pe rampa de sud a Gotthard-ului trenurile regionale incepand cu 1987 sau 1988:

DSC_2041.jpg


Dupa cum se vede, soferul ne-a facut prietenos cu mana. Nu a incercat sa ne calce, nu a oprit sa dea cu bolovani dupa noi ca in spatiul Carpato-Danubiano-Pontic...

A urmat si "izolata" de la BLS Cargo pozata de Florin mai devreme:

DSC_2045.jpg


Si iata-l si pe el: fotograf fotografiat in timpul fotografierii :D

DSC_2047.jpg
 
  • Like
Reac?ii: AdyAero