Expeditiile lui Horia: In ceasul al doisprezecelea pe Gotthard, impreuna cu Gam3

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ultimul tren surprins in acest loc a fost IR-ul remorcat de o Re 460 la care Florin a "imortalizat" toate tipurile de vagoane:

DSC_2054.jpg


Eu m-am multumit cu primele trei: EW-IV A (in orice tren SBB cu Re 460 trebuie sa fie si un EW-IV A sau AS undeva, pentru sistemul Railvox), EC Apm Pano, EC Bpm:

DSC_2057.jpg


Dupa aceea ne-am urcat in "Calut" si am mers un pic mai departe spre sud. Vremea se cam stricase insa doream cu orice pret sa fotografiem si in zona viaductelor si tunelelor succesive suprapuse de dintre Anzonico si Giornico.
 
Iata-ne ajunsi si in punctul cel mai indepartat al calatoriei, intre Anzonico si Giornico. Locul nu e frumos, mai ales de cand s-a construit autostrada - vorba neamtului, "frumos e altceva", insa e spectaculos.

In directia Giornico avem perspectiva vaii relativ inguste a raului Ticino, cu autostrada A2 deasupra. In stanga se vede cladirea fostei gari:

DSC_2081.jpg


In directia opusa, spre Gotthard, se schimba treaba: un sistem de viaducte si tuneluri suprapuse, plus soseaua nationala cu viaductele si tunelele sale, plus autostrada cu viaductele si tunelele sale. Greu de imaginat mai multa infrastructura pe metru patrat in afara unei zone urbane:

DSC_2084.jpg


Pana sa ajunga "sus", trenul mai era vizibil din locul in care ne aflam inca de cateva ori:

DSC_2091.jpg
 
de acum binecunoscutul bord de bmw.


dupa ani de zile de vazut poze pe la altii iata ca am ajuns la viaducte



ultimile trenuri






un IR mai scurt, cu doar 6 vagoane


altul urca


un pendolino la urcare


Gata. Am plecat catre Germania/Franta.
Ce am coborat o sa urcam.
 
Gata. Am plecat catre Germania/Franta.

Inca n-am plecat, frate, ca mai sunt cateva poze de acolo. :)

Mai intai naveta intermodala BLS Cargo pe care ai pozat-o si tu, la urcare:

DSC_2116.jpg


Apoi o pereche de ICN-uri de la Zürich la coborare spre Bellinzona:

DSC_2153.jpg


DSC_2154.jpg


Si din urma, cu cladirea fostei gari din Giornico alaturi. Satul se gaseste ceva mai departe, intr-o parte mai stransa a vaii. De aceea nu s-a putut construi gara acolo:

DSC_2157.jpg
 
Apoi a urmat un IR de la Bellinzona, tot cu o Re 460. Aici e interesant primul vagon pe baza UIC-X din garnitura (al treilea): era un Bpm 51 RIC modernizat in configuratia B 50 si cu schema de vopsire New Look. In 2015 abia existau cateva, SBB inca nu se hotarase daca le mai modernizeaza inca o data sau le caseaza:

DSC_2194.jpg


DSC_2198.jpg
 
Iata-l inca o data la urcare intre cele doua tunele suprapuse:

DSC_2206.jpg


Si, ca sa incheiem capitolul Gotthard 2015 cu un tren ajuns si el intre timp istoric, iata unul din acele ETR 470 ex-CIS care isi traiau si ele ultimele zile:

DSC_2218.jpg


Acum chiar am plecat, Florin are mai mult ca sigur poze faine si de la urcarea in sens opus pe Gotthard. In caz ca va intrebati, de ce nu am trecut prin tunelul autorutier, raspunsul este simplu: ne-am gandit ca dupa atatea trenuri "serioase" poate ne calcam pe inima si pozam si ceva pe metric la sau langa Andermatt... :)
 
Salut Radu,

Nu stiu cate poze are Florin din acea zi cu metricul insa o sa fac cat de curand si un reportaj dedicat pe aceasta tema - candva am vanat si metrice tot in acelasi loc, impins de @nae44 :)
 
Rupti de foame si de sete ne punem la drum. Dimineata la ora 5 trebuie sa ma urc in trenul Basel - Zurich.
Urcarea este si mai spectaculoasa, de data asta am savurat drumul, nu am mai facut asa multe poze.




Fiind duminica totul era inchis. Stiam ca singura noastra sansa sa mancam ceva era in Germania pe la un Mc sau KFS.







O ultima privire in vale suntem aproape sa ajungem in pas.


Se vad 2 tipuri de freze de zapada in gara din Airolo:




Cu gandul la trans-urile noaste, cu cel mai "frumos drum din lume" :))))


Iata ca dam si de calea ferata. Mergem in paralel dar nu avem noroc de tren. Il vedem mai tarziu pe munte. In spate se vede Andermatt.






La revedere Gotthard. Mai avem putin se ne urcam pe autostrada. Jos e Göschenen.
 
Vacanta mea in Franta, Germania, Elvetia s-a terminat. Am zis sa mai pun niste poze oftopic.

Dimineata devreme ne punem la drum. Mai intaii la garaj sa luam masinile pentru a merge la Basel. Trenul fiind la ora 5 si ceva plecam din Mulhouse la ora 4.
Din tren in tren pe relatia Basel-Brasov.

Trenul meu pentru 1 ora, un IC Basel - Zurich. ETR-ul din dreapta.









Trenul postei (Horia, detalii?)


Si aici niste detalii, la CFR e de neconceput asa ceva


"numai" cu 250 km/h maxim


Pozate separat cu o zi in urma, prinse la linii alaturate in Zurich


De la Zurich la Viena merg cu un RJ


O poza cu Dacia in gropa tehnica din Viena. inca se pleca din Wien Westbahnhof.
 
IC-ul Basel-Zürich era un ETR 610 alias RABe 503. Asa ai mers cu ce pozasei cu o jumatate de zi mai devreme :)

Dimineata devreme ne punem la drum. Mai intaii la garaj sa luam masinile pentru a merge la Basel. Trenul fiind la ora 5 si ceva plecam din Mulhouse la ora 4.

Sa nu creada oamenii ca ne dilisem. :) O masina trebuia dusa la reprezentanta pentru revizie, asa ca am plecat cu doua masini din Mulhouse, am lasat una din ele in Lörrach si am mers cu cealalta la gara in Basel.
 
Daca tot am dat-o un pic in off-topic, am mai gasit cateva fotografii din acea vacanta.

Cum au trecut cinci ani de atunci, exista prescriptie :)

Candva in acele zile ne saturasem de condus BMW-uri de 200 de cai asa ca am trecut la ceva un picut mai puternic si mai rapid...

Se spune ca exista femei (si barbati, ca sa nu fiu acuzat de misoginie) :) care nu reusesc sa bage un Fiat Seicento in marsarier in garaj. Noua ni s-a dat ocazia sa facem asta cu un vehicul de 9600 kW si un pic mai mult de 350 de metri lungime prin gara. :D

Horia1_401_kl.jpg


"Instructorul" arata clar: "Atentie la semnal!":

Horia2_401_kl.jpg


Iasu' cand colo, in loc sa stea la maciuci, prefera sa se uite frumos la poza:

Florin1_401_kl.jpg


Despre ce tip de material rulant era vorba cred ca este evident pentru orice pasionat feroviar. Nu arata rau dupa 25 de ani de cariera si peste 15 milioane de km parcursi :)
 
nu exista rupti de foame si de sete, am vazut odata pe Eisenbahn Romantik, ca nu exista pasionat feroviar nepregatit.

Ploaie, frig, incalzire cu abur, mincare , sete, orice pentru pasiune.
 
  • Like
Reac?ii: Horia_Radulescu
Dupa cele cateva amintiri off-topic revin la subiect cu un scurt epilog.

Traficul dens pe linia veche a Gotthardului a trecut incepand cu 2016 in istorie. Acum s-a renuntat la tractiune dubla sau tripla, totul trece "pe jos" prin noul tunel de baza lung de peste 50 de kilometri. Cum trenurile de calatori circula cu 200 sau 250 km/h dupa caz, acesta se parcurge suficient de repede incat pasagerii sa nu sufere prea mult din lipsa luminii.

Am revenit la Wassen la inceputul lui 2017 alaturi de o grupa de pasionati, intre care si colegul nostru de forum @nae44. Traficul de marfa nu mai exista, mai ramasese un singur EMU (un Flirt al TILO) care pendula intre Bellinzona si Erstfeld. L-am surprins aproape in intuneric in curba deja cunoscuta din Wassen:

DSC_3919_mod.jpg
 
Inchei acest fotoreportaj cu doua fotografii ale Mittlere Meienreussbrücke, din partea opusa, dinspre munte. Soarele mai batea putin peste varful muntelui. Peste linia cea veche a Gotthardului apusese de mai bine de un an.

DSC_3872_mod.jpg


DSC_3893_mod.jpg


Imi pare bine ca am reusit inca sa prindem linia "in zilele ei bune" impreuna si datorita lui Florin.
 
Evident, cand scriu "inchei", asta inseamna ca impreuna cu Florin am terminat de spus povestea expeditiei noastre feroviare. Daca exista intrebari de orice fel privind fotografiile sau subiectul acestora, va stam bucurosi la dispozitie. :)
 

Surprinzator este ca va aflati in zona de siguranta a caii ferate, nu aveti veste reflectorizante dar totusi nici un mecanic nu va tifoneaza sau va flash-uieste. Sunt obisnuiti cu "train-spotters" ?
In Olanda cand persoane se plimba pe langa linie fara a anunta infrastructura, circulatia de obicei intra in regim de siguranta (trenurile merg mai incet) si in max. jumate de ora vine politia sa te intrebe ce cauti pe langa linie.
Nicu
 
Depinde de la tara la tara.

Gam3 iti poate povesti de multe expeditii in Germania, atat pe magistrale intens circulate cat si pe linii istorice unde nu ne-am apropiat de linie fara veste portocalii. Are si poze. :)

In Elvetia oamenii sunt mai relaxati. Pe Gotthard fotografii erau ceva banal si sinucigasii ceva inexistent.

Iti pot povesti si o anecdota. Amicul elvetian Peter H, de felul lui angajat de birou, jurnalist pe teme feroviare si presedinte de club de modelism, a dorit candva sa fotografieze un transport "Castor" (pentru cei care nu cunosc, transporturile "Castor" sunt cele de deseuri radioactive; in Germania sau Franta se lasa cu activisti ecologisti care se pun in lanturi si catuse de calea ferata ca sa impiedice trenul si cu batai seroase cu fortele de ordine). In Elvetia trenul era format din locomotiva si doua vagoane, fara elicoptere, doar cu 6-7 politisti pe vagoane. Peter statea langa linie, trenul a oprit, un politist a coborat sa-l intrebe ce face acolo. "Pai vreau sa fac o poza pentru "Eisenbahn Amateur" sau pentru "Loki"". Raspunsul a fost unul pur elvetian: "Aha", urmat de un strigat spre colegii de pe tren: "Hai jos baieti, ca vrea omul sa faca o poza"... :D

Alte tari, alte moravuri...