• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Evident, as fi preferat un tren in directia "corecta". Acesta nu a intarziat sa apara, sub forma lui S1 31740, impins in directia Dresda de catre 143 591:

DSC_5094.jpg


L-am mai surprins inca o data si "din lateral", ca sa stiu dupa aceea cu cine am avut de-a face:

DSC_5097.jpg


DSC_5098.jpg
 
  • Like
Reac?ii: GFN ?i mpursu
A urmat un alt S1, de data asta in directia opusa, tras de o 146.0:

DSC_5102.jpg


Este aproape imposibil de imaginat insa atunci cand Elba se revarsa, cam toate casele din poza ajung sub apa. In anul cel mai rau nivelul apei a ajuns pana la baza turnului bisericii care se vede in dreapta imaginii de mai jos:

DSC_5106.jpg
 
Aici se remarca foarte bine atat bacul care merge pe malul alaturat (in extrema stanga) cat si viaductul care serveste de mai bine de 150 de ani si drept stavilar in fata furiei apelor. In spate se vad peroanele haltei Königstein. Cladirea de calatori, azi inchisa, e mascata partial de randul de imobile de raport de dintre linie si soseaua federala:

DSC_5109.jpg
 
Ne-a mirat foarte mult succesiunea de 3-4 trenuri dintr-o directie, fara sa vedem nimic din sens opus. Aveam sa intelegem mai tarziu unde era problema.

Pe langa noi a trecut o naveta auto goala a Skoda, trasa de Vectronul MS al CD Cargo colantat special pentru jubileum:

DSC_5113.jpg


urmat de o 189 a DB Cargo, tot cu o naveta goala. Erau perechile trenurilor pe care le vazusem dimineata de pe Carolahöhe in sens opus:

DSC_5118.jpg
 
A urmat o naveta cu containere Metrans de la Hamburg spre Europa de Est, trasa de o locomotiva TRAXX 2:

DSC_5136.jpg


Multe vagoane pentru transportul de containere in ziua de azi sunt de tipul Sgns(s) cu 4 osii sau articulate Sggrs(s) cu 6 osii, precum cel de mai jos:

DSC_5140.jpg


Exista insa de cativa ani si o "specie" de origine ceheasca mai ciudata. Se numeste Sggnss si are nu mai putin de 25940 mm peste tampoane, suficient cat sa primeaca doua containere de 40 de picioare:

DSC_5139.jpg


La prima vedere pare al naibii de lung si de ciudat. Daca stam insa si ne gandim ca exista si vagoane de calatori care au 27500 mm, unele chiar 28000 mm peste tampoane, intelegem ca se poate si asa.
 
Se cam facuse vremea pentru EuroCity-ul de la Praga la Dresda insa dinspre Cehia se incapatanau sa soseasca doar marfare. Mai intai 386 030 a Metrans, tot un TRAXX 2, cu o naveta de containere nu tocmai plina:

DSC_5144.jpg


Si poza "de buletin": :)

DSC_5147.jpg
 
Pana la urma a venit si EC-ul usor intarziat. Si, cum se intampla uneori, intarzierea ne-a stricat poza. Din directia opusa ne-am trezit cu un S1 spre Schöna in momentul cel mai nepotrivit:

DSC_5162.jpg


Insa ce puteam sa facem? Shit happens... In cel mai bun caz, sa revenim a doua zi, in speranta ca nu va mai avea intarzierea de azi.

I-am facut totusi si EC-ului cu Vectron MS-ul sau ELL in leasing la CD o "poza de buletin":

DSC_5171.jpg
 
Dupa EC ar fi trebuit sa o stergem mai departe insa eram prea frustrati :) asa ca am mai stat "fix doua trenuri". Nu a fost nimic spectaculos, doar o "dubla" de locomotive Captrain izolate spre Cehia:

DSC_5178.jpg


Aici se remarca cel mai bine diferentele de forma intre cei doi concurenti, familia TRAXX de la Bombardier (aici TRAXX 1, seria 145) si Vectron MS de la Siemens (in dreapta):

DSC_5181.jpg
 
Fain s? v?d ?i partea cealalt?. Am fost cu trenul de la Dresda la Praga ?i ?in minte cât de fain e traseul pe lâng? Elba. Din p?cate nu am f?cut poze pentru c? vagonul nu avea geamuri care s? se deschid?.
Fain ca pe lâng? imagini avem ?i o mica descriere a zonei, a trenului etc.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Multumesc Florin.

Fain ca pe lâng? imagini avem ?i o mica descriere a zonei, a trenului etc.

Dupa parerea mea asa se face un reportaj. Personal prefer sa citesc si o poveste, nu numai sa ma uit la poze puse "alandala". Mi se pare ca o fotografie este mai "valoroasa" daca aflu si povestea care sta in spatele ei. :)
 
Ne-am urcat in "Calut" si am pornit in josul Elbei. Am facut si o fotografie de la departare stancilor cunoscute ca "Bastion" (in stanga, de partea cealalta a Elbei) si a cetatii care domina orasul Königstein, una din cele mai mari din Europa (in dreapta):

DSC_5193.jpg


Urmatorul punct de oprire, si ultimul pentru aceasta zi a fost statiunea (Kurort) Rathen. Abia parcasem (aici masinile sunt interzise in statiune) ca am si trecut un S1 spre Schöna tras de 143 884 pe langa noi. Nu sunt mare fan de "snapshot"-uri insa de data asta l-am prins in plina lumina:

DSC_5201.jpg


Si din cealalta parte lumina era suficienta pentru o poza rapida:

DSC_5203.jpg
 
Locul de poza, cu stanci in spate, era cam la un kilometru si jumatate mai departe, de cealalta parte a statiunii. Am parcurs distanta pe drumul de biciclete in pas rapid. Pe la jumatatea sa mi-a atras atentia un tractor cu forma cunoscuta. De fapt nu era un Universal de la UTB ci un vecin din fosta URSS tip Belarus, fabricat la MTZ:

DSC_5207.jpg


La locul de poza am intalnit doi colegi si jumatate :) adica un fotograf trecut de 50 de ani si cam intepat (care a refuzat sa faca un pas inapoi cand Peter l-a rugat, ca sa ne intre si stancile in cadru), un foarte tanar mecanic de locomotiva de la DB Regio si o si mai tanara prietena a celui din urma care dupa prima jumatate de ora de asteptare ne-a dat de inteles ca s-ar fi aflat mai degraba oriunde decat acolo. Deh, ce sa-i faci cu dragostea asta... :)
 
Locul era fain, soarele inca sus si traficul interesant. Mai intai ne-am trezit cu 146 010 cu un S1 spre Dresda si Meißen foliata cu reclama la un castel cu parc si vinarici din partea locului prin fata obiectivelor:

DSC_5208.jpg


Am apucat sa cadrez trenul si asa cum se cuvine, cu stancile de pe cealalta parte a Elbei pe fundal:

DSC_5211.jpg
 
Din directia opusa a sosit 146 007 cu S1 31745 spre Schöna:

DSC_5219.jpg


Perechea sa a era impinsa de 143 884, pe care o pozasem ceva mai devreme in graba. Dat fiind ca locomotivele seria 143 au disparut din Elbtal, imi pare foarte bine ca am reusit sa le imortalizez pentru o ultima data in conditii corespunzatoare si intr-un cadru natural perfect:

DSC_5227.jpg
 
Intre timp intrasem in vorba cu colegul de la DB Regio care ne-a explicat de ce trenurile circulau aiurea: undeva dupa frontiera, intre Schöna si D??ín (Tetschen/Bodenbach) se faceau lucrari si un fir era inchis. De aceea cei din Cehia lasau cate 3-4 trenuri pe sens inainte sa "schimbe sensul". In plus se mai faceau si teste cu 372 014, cea pe care o pozasem de dimineata de pe Carolahöhe. Tocmai cand ne gandeam la ea, ghici cine ne-a trecut prin fata obiectivelor? :)

DSC_5238.jpg


Se pare ca era momentul implinirii dorintelor. I-am spus lui Peter ca ar fi fain sa prind o 143 in acel loc si in "sensul corect" de mers. Se pare ca cineva sus mi-a auzit dorinta. :) Dupa putine minute a sosit S1 31747, tras de 143 591:

DSC_5243.jpg
 
Se facuse vremea pentru urmatorul EuroCity Praga - Dresda (de fapt Budapesta - Hamburg). Lumina nu permitea sa-l surprind in mod optim, insa schema actuala de vopsire a colegilor maghiari de la MÀV-START mi se pare cea mai frumoasa din toate cele din ziua de azi asa ca am facut si o poza "din spate":

DSC_5250.jpg


Si capatul trenului:

DSC_5255.jpg
 
Venise timpul pentru ceva marfare. Mai intai unul al DB Cargo, cu dedicatie speciala pentru M. P. Ursu. @mpursu :) Exista si in anul de gratie 2019 trenuri de marfa rosii, chiar daca nu mixte. Era o naveta cu rulouri de tabla de otel, trasa de 189 058:

DSC_5260.jpg


Din sens opus a venit o naveta de cisterne trasa de un Vectron MS al Captrain:

DSC_5264.jpg