• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Tot in Abstellgruppe se afla si o rama Bombardier Talent 2 din trei unitati. Dupa mai bine de 10 ani de serviciu au inceput sa se cam matuiasca:

DSC_5724.jpg


Inainte de venirea EC-ului am prins repede si un S1 cu 143 573 spre Schöna:

DSC_5729.jpg


Si din partea opusa:

DSC_5732.jpg
 
A urmat "pacaleala": in acea zi se circula exact pe dos, de pe 3 spre Cehia si pe 17 spre Berlin. Cum spunea Peter: "Sa stii e bine, sa controlezi si mai bine" :) Asa ca a trebuit sa ne multumim cu o poza cam din umbra. Era 193 292 a ELL in leasing la CD, cu EC 177:

DSC_5741.jpg


Inainte sa plecam spre hotel am mai "tras" repede si un S1 scurt cu numai 2 vagoane spre Pirna (S1 31037), remorcat de catre 143 932:

DSC_5747.jpg


DSC_5749.jpg


Locomotivele seria 143 imi vor lipsi foarte mult. Pur si simplu "faceau parte din peisaj" :(
 
In drum spre "Calut" am trecut prin hala. Tocmai sosise un ICE-T de la Saarbrücken/Frankfurt, linia ICE 9:

DSC_5755.jpg


Cum rama urma sa plece inapoi in celalalt colt al Germaniei, a schimbat repede "sensul":

DSC_5761.jpg
 
Odata ajunsi la hotel, ne-am improspatat un pic, am lasat "Calutul" sa se odihneasca in parcare si am plecat apoi pe jos la masa de seara. Am ales un Steakhouse cu mancare din America Latina. Dupa ce ne-am "umflat" bine, am mai facut un drum nocturn pe jos pana la gara centrala.

In hala principala astepta 143 883 cu un S3 (trenul 33034) spre Tharandt:

DSC_5767.jpg


DSC_5770.jpg
 
"Sus" am intalnit-o pe 143 591 cu S1 31771. Se remarca cromatica foarte "albastra", apropiata de iluminarea interioara a modelelor la scara, a acestei generatii de vagoane etajate:

DSC_5777.jpg


Cand ne-am intors in hala principala S3-ul de mai devreme plecase si locul sau fusese luat de o rama Alstom Coradia Continental nou-nouta. Era trenul RB30 74104 format din 1440 710/210 spre Zwickau:

DSC_5781.jpg
 
Oboseala sfarsise prin a ne ajunge din urma. Pana la hotel mai aveam aproape 4 km de mers pe jos prin oras. Nu am putut insa sa nu ne oprim pe Neumarkt. Am profitat pentru a imortaliza (pentru a cata oara?) "clopotul de piatra" al Frauenkirche:

DSC_5788.jpg


De cealalta parte a pietei, Muzeul Transporturilor era si el iluminat. Se disting exponatele de la sectia "Aviatie":

DSC_5790.jpg


Urmarea si sfarsitul aventurii feroviare (ziua a patra) in curand... :)
 
Vad ca si la DB se practica o loco electrica si 2 vagoane cu etaj. Mai au insa pana sa ajunga CFRul din urma cu 2 loco electrice si un singur etajat :D
 
Stai linistit ca CFR Calatori nu a inventat din acest punct de vedere nimic, nici macar apa rece :)

Inca din anii 1992-93 se circula pe anumite sectii pe fosta retea DR (Ost) in formula 143 (sau 142) + DBfa, adica tren reversibil cu locomotiva si un etajat cu post de conducere.

Si mai faine erau trenurile prin anumite regiuni in Thuringia, cu V100 + etajat + V100 sau U-Boot + Halberstädter + U-Boot. Doua locomotive la un vagon. :)
 
Dupa ce ne-am intors din oras am sunat stingerea pe la 11 seara. A doua zi dimineata ne-am trezit inca inainte de opt, am luat "Calutul" din parcare (camera fusese platita inca de la check in) si am mers la gara, de data aceasta cea principala din Altstadt. Doream neaparat sa pozez EC-ul de dimineata spre Praga. Peter ar fi preferat sa o facem undeva "in linie curenta" insa lumina era inca slaba si soarele jos asa ca pana la urma l-am convins sa o facem in gara.

Pana sa vina EC-ul am imortalizat doua locomotive din flota RailAdventure, firma care se ocupa cu transportul de material feroviar in intreaga Europa. Ei ne-au adus de exemplu noile Smartron EP-Rail si UTZ pana la Curtici. In Dresda stationau o 139 si o 111, cu Vectron MS 193 818 al Siemens (D-SIEAG) agatat in spate:

DSC_5814.jpg


Pe linia infundata de alaturi se odihnea o pereche de Talent 2 de la Bombardier:

DSC_5817.jpg
 
Putin inainte de EC a trecut pe langa noi si un S2 "scurt", tras de 143 828. Linia S1 circula intre Meißen, Dresda, Pirna si Schöna, S2 intre aeroportul din Dresda, Dresda si Pirna. Amandoua circula la jumatate de ora, decalate de un sfert de ora. Asa se obtine un orar cadentat la sfertul de ora prin Dresda si pana la Pirna. Pe langa acestea la orele de varf mai circula S1 suplimentare cu doar doua vagoane intre Dresden Neustadt si Pirna. Uneori trenurile se succed la doar 5 minute. Orice comparatie cu CFR Calatori ar fi aici complet deplasata.

Ca fapt divers, se vede in poza cum pe linia 3 de alaturi Vectron-ul de la EC isi arata si el "boticul": :)

DSC_5823.jpg


Iata si EC-ul. Era EuroCity 171 spre Praga, tras de 193 289 a ELL in leasing la CD:

DSC_5830.jpg
 
Am purces dupa aceea spre ultima tinta a voiajului nostru fotografic. Cunosteam de la colegi un loc fain de poza, din care se putea surprinde atat gara Schöna cat si valea Elbei si chiar si granita dintre Cehia si Germania cu schimbarea de semnale si catenara caracteristica. Partea faina este ca locul de poza era o stanca care nu e situata in Germania, ci in Cehia. Granita de-a lungul Elbei este din acest punct de vedere "asimetrica": pe o parte e inca Saxonia, de cealalta parte deja tara vecina. :)

Am trecut deci de Bad Schandau si am parcat in tara de alaturi, la cateva sute de metri de frontiera. Zona e un loc cunoscut pentru cei care pleaca la drumetie in munti. Fiind sambata, parcarea de-a lungul soselei era deja plina.

Abia ajunsesem ca ne-am si trezit cu o 372 a CD Cargo care traversa gara Schöna cu o naveta auto in directia Dresda:

DSC_5841.jpg


Prin partea locului exista o casa pe care o cunosc de aproape 20 de ani, unde un taran ceh batran vindea artizanat. De cand am trecut pe acolo ultima data insa se reconvertise, acum vindea haine ieftine de provenienta chineza:

DSC_5842.jpg
 
Nu venisem insa acolo ca sa pozam hotelul. :)

Ne-am orientat deci spre ce ne interesa mai mult. Mai intai ne-a aparut in obiectiv un Vectron MS al ÖBB, seria 1293, cu o naveta de vagoane cu pereti culisanti. Pana atunci nu prinsesem nimic de la ÖBB/RCA/RCC pe valea Elbei. Iat-o aici inca in Cehia:

DSC_5856.jpg


sau mai degraba chiar cand trecea frontiera. Se remarca in stanga stalpii catenarei cehesti, din beton, si cei metalici ai catenarei germane.
 
A urmat un Desiro Classic spre Sebnitz si implicit Bad Schandau, venind din Cehia. Era trenul RB5445:

DSC_5890.jpg


DSC_5893.jpg


Am profitat pentru a imortaliza si micul bac care duce turistii de la gara spre zona de drumetie din tara vecina:

DSC_5897.jpg
 
La putina vreme dupa aceea a urmat si perechea, RB5444 spre D??ín. Era 642 037 cel pestrit, cel cu reclama la Parcul Natural Elvetia Saxona, pe care il surprinsesem in fuga in Krippen in prima zi:

DSC_5901.jpg


Si la intrarea pe teritoriul ceh:

DSC_5907.jpg
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
A urmat ceva care mi-a incalzit sufletul. Nu am recunoscut-o dupa fum, ci dupa bataile inimii - ale ei, nu ale mele :) Eram pe versantul opus si la inaltime, cei cu targul de jos faceau o gramada de galagie insa oprise la semnal inainte de Schöna si a trebuit sa demareze in forta. In asemenea caz cei "cinci cazaci care bat in patruzeci si noua de armasari" sunt inconfundabili! :)

Iat-o deci pe 232 294 a DB Cargo, folosita anterior in Polonia si vopsita in culorile steagului polonez, tragand din motorul sau original Kolomna 5 D49 in fata unei navete auto goale spre Cehia:

DSC_5914.jpg


Am putea vorbi mult de poluare, de mers cu cazacii fumegand pe sub sarma si asa mai departe insa aparitia unei Ludmille intr-o schema speciala in monotonia de Vectron si TRAXX iti schimba ziua:

DSC_5918.jpg
 
Si cum m-a uns pe suflet, iat-o inca o data si la intrarea pe teritoriul ceh:

DSC_5924.jpg


Regula din zilele precedente cu trenurile pe "loturi" intr-o singura directie functiona si sambata. A urmat 193 782 a Captrain, un "banal" Vectron MS, cu o naveta de cisterne:

DSC_5934.jpg