Intrebari venite de la incepatori.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salutari. Vin cu o intrebare. Ce lungime si latime are o traversa de sub sina, si la ce distanta una de alta se pozitioneaza? Toate astea la HO.
 
As avea nevoie de marimile la HO pentru o caramida, si o traversa de la sina

Orice model H0 este realizat la scara 1:87 deci poti afla si singur raspunsurile la intrebarile tale ...
Iei un metru si masori ceea ce doresti sa reprezinti la scara (exemplu o caramida) si foarte simplu dimensiunea respectiva exprimata in milimetrii o imparti la 87 obtinand astfel valoarea dorita pentru scara H0 .
Similar se poate afla diemnsiunile pentru orice scara din modelism....
 
@alex14
ce mai usor sa te duci in realitate si sa masori dimensiunile unei caramizi, de exemplu?!...
si apoi faci analogia de 1 la 87...este greu?...
si cu celellalte lucruri la fel ...numai ca ai nevoie de atentie...sa nu te gasesti in fata vreunui tren!!!!
 
Stiu cum si ca pot face aceste masuratori, si o sa am grija cu trenu :D , dar nu am cum sa ajug la gara pentru traversa, si nu am caramizi pe acasa. Am cautat pe net pe la Dedeman si Praktiker, prin cataloage, si sunt vreo 3-4 tipuri si marimi pentru caramizi, nestiind care sunt cele necesare. Despre caramida am aflat de la Ferrocarril, fiind la Faller, aprox. 0.75 x 2.75mm, eu luand 1 x 3mm, neavand instrument de masura mai mic de mm.
Inainte de a posta vreo intrebare, caut si ma interesez, si daca nu reusesc, intreb. Nu vreau sa postez aiurea si degeaba :-? , pentru ca am un respect fata de membri si fata de cei care citesc ce scriu :D
 
Traversale sunt de mai multe dimensiuni si difera in functie de utilizarea lor (la cale ferata normala sau ingusta, linie curenta sau schimbator de cale, etc)

O traversa de lemn in linie curenta (banuiesc ca asta te intereseaza) are 16/26/260 cm.
 
Razvann a spus:
Salutare la toti trenulisti !

Razvan este numele meu, sunt nou pe aici si vreau sa va intreb ceva.

Am o locomotiva BR 110 de la Roco, are montat decodor digital Tams LDG 32 cu compensare de sarcina, nou nouta, alimentata analog cu un variator de tensiune Piko. Problema este ca aceasta merge doar intr-un singur sens, doar in fata, indiferent de sensul dat din variator. Bun zic, bine ca merge si asa.
Acum dupa ce am rulat-o pe acelasi circuit analog impreuna cu un BR 218 (BR 218 de la Piko, nou nout, digital din fabrica, provine din startset) dupa ce am schimbat de cateva ori sensul de mers din variator, aceasta ( BR 110) numai merge decat cu spatele :confused:
Mentionez ca cealalta locomotiva BR 218 merge foarte frumos, in ambele sensuri.
Este normal sa faca asa sau am stricat eu ceva pe acolo ?

Mulumesc de raspuns,

[/img]
http://i1258.photobucket.com/albums/ii535/Razvann1/BR110_BR218.jpg]</IMG>[/img]

Rezolvat problema de mai sus prin achizitionarea centralei digitale Piko de la @dac. Acum ambele loco functioneaza perfect.

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
 
Poate sa-mi spuna cineva cum se leaga pe circuit un blocsignalset 6866 de la Piko care are o sina lunga dreapta cu un clips de plastic la un capat si osina scurta cu nu contact la sina cred ca de comanda,ce rol are clipsul de plastic?Pe suportul semnalului are 4 contacte 2 in dreapta releelor si 2 in stanga lor.Multumesc.
 
Pe vremea locomotivelor cu aburi, garile aveau anumite anexe, diferite de cele de azi, (turn de apa, incarcator de carbuna, etc). Care este lista completa cu aceste anexe?? La ce folosea fiecare din aceste "constructi" :?:
 
Turn de ap?? sau castel de ap?? - Asigura rezerva de ap?? pentru alimentarea locomotivelor cu aburi prin coloanele de ap??, ce se g??seau pe liniile curente în ambele capete ale peroanelor din g??ri ?i la unele linii de triere.
înc??rc??tor de c??rbuni - în sta?iile mari, unde erau mi?c??ri multe, era o instala?ie care ajuta la înc??rcarea tenderelor de c??rbuni ale locomotivelor. (vezi o poz?? de la topicul ââ??linia 402ââ??)
etc. - mai vorbim ?i de:
Plac?? turnant??, unde se întorceau locomotivele cu abur, ela prin construc?ia lor având bine definite o fa??? ?i un spate.
Canal de zgur?? - locul unde locomotivele goleau zgura ?i cenu?a rezultat?? în urma arderilor din cuptorul cazanului
Cu corecturi ?i alte anexe, pot veni colegii mei.
 
Am mai observat pe diverse magazine online, turn de nisip, acesta la ce foloseste??
Iar "canalul de zgura" , cum arata??
P.S. multumesc de lista si explicati :D
 
Buna ziua!
Stau de ceva timp pe forum si tot nu pot sa-mi fac o parere despre ce sa fac.Asadar mi-am luat inima-n dinti,cum se zice, si va intreb. As vrea sa fac o diorama, cu gara, tunel, pod, oras, lumini,etc. insa nu stiu cum sa incep cu trenuleturile. Aveti pe forum descrise decodoare, locomotive, macaze dar nu stiu cum sa le combin.Aici vreau ajutor.
Dati-mi citeva combinatii digital,dcc.Nu sunt electronist. Am vazut ca totul incepe de la locomotiva. Daca e digitala cu ce decodoare merge ce face, semafoare, macaze etc. iar de aici totul consta in imaginatie.Imi cer scuze daca sunt chiar "prostanac", sper ca veti trece cu vederea. Nu ma grabesc.Vreau sa fac totul in timp.
Multumesc
 
Mai repede as zice ca totul incepe de la un start set. Sunt relativ ieftine si iti asigura un inceput bun: 1 locomotiva, cateva vagoane, sine si transformator cu care sa-l alimentezi. Ai de ales intre analog si digital. Alea digitale sunt mai scumpe, dar sunt rentabile avand in vedere pretul componentelor luate separat. Diferenta de baza e ca in analogic poti controla o singura locomotiva, daca ai 2, iti merg in acelasi sens, iar in digital le poti controla individual.
 
daca esti convins ca doresti sa continui cu boala asta (prietenii stiu de ce :p) atunci ti-as recomanda un start set digital, preferabil de la roco (ca sa incepi direct cu multimaus); ar mai fi interesant setul digital de 2 garnituri de la piko (cu br 218 si taurus parca), contine si 2 garnituri si multe multe sine (dar si pretul este pe masura)
probabil ca mai putin conteaza care e primul trenulet, ca vorba aia, asa cum prima dragoste nu se uita, si daca ai lua cea mai mare troaca iti va ramane ca amintire si probabil va fi greu sa te desparti mai incolo de ea
vorbind de pret, e criza si stiu ca fiecare ban trebuie dramuit asa cum se cuvine; dar este o vorba: "suntem prea saraci ca sa cumparam ieftin"; asa ca ai mare grija la cumparaturi pentru ca cel putin la inceput cu totii (sau foarte multi dintre noi) am avut tentatia de a cumpara porcarii ieftine, si dupa aia nu mai stiam cum sa mai scapam de ele (ori nu se potriveau ca epoca sau tara, ori pur si simplu erau praf calitativ vorbind); daca ai ceva oferte in gand le poti pune aici, sa vezi ce discutii aprinse se genereaza, ca fiecare are parerea si gusturile lui; dar in final tragand linie poti ajunge la niste concluzii pertinente
un ultim sfat: ar fi bine inca de la inceput sa vezi daca te intereseaza vreo anume epoca (sunt 6 la numar) - automat legat de epoca vine si tipul locomotivei (electrice, diesel, cu aburi) si cel al vagoanelor (ca doar nu o sa vezi tgv-uri pe o diorama ep. I de la 1900), si eventual o tara / companie feroviara (desi cu globalizarea actuala oricum sunt amestecate, doar daca ti s-a pus pata pe o anumita tara/companie ramane valabila selectia)
mult succes si daca mai ai intrebari nu ezita sa le pui, ca vorba aia, meseria nu prea se invata, mai mult se fura