Va multumesc Cristi si Catalin!
Intr-adevar, ideea restaurarii acestei locomotive cu abur si ideea folosirii celui mai vechi traseu feroviar din tara pentru excursii nostalgice este excelenta, pacat ca in actualele conditii e mai degraba utopica, insa merita retinuta pentru viitor, DACA aceste segmente reusesc sa supravietuiasca pana atunci. Ceea ce, din pacate, e prea tarziu pentru segmentul Sarmizegetusa-Boutari.
In Anglia, tara unde s-a nascut pentru prima data transportul feroviar exista trasee feroviare inchise pentru traficul curent si care sunt in administrarea unor cluburi feroviare care organizeaza periodic excursii nostalgice. Nu fara probleme, de altfel... citeam acum catva timp intr-o revista a prietenului nostru Felippe despre problemele pe care le provoaca vandalii care distrug linia administrata de aceste cluburi. Nu numai in Romania exista oameni inculti, pusi numai pe stricaciuni si furtisaguri...
La fel se intampla si in Germania, unde trasee secundare sunt folosite pentru trenuri nostalgice si depouri istorice de locomotive.
Sa ne bucuram ca macar 50.065 mai exista, pare relativ intreaga si are inca si niste placi turnate din alama, nu din aluminiu, chiar daca nu este vopsit si fondul in negru asa cum ar fi trebuit si chiar daca nu mai functioneaza. Asa cum spunea Catalin mai devreme, atata timp cat nu se pierd aceste piese, cat nu se descompleteaza, mai exista inca sansa ca intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, macar nepotii celor care azi nu dau doi bani pe aceste ceainice stricate vor avea alta atitudine...
Intr-adevar, ideea restaurarii acestei locomotive cu abur si ideea folosirii celui mai vechi traseu feroviar din tara pentru excursii nostalgice este excelenta, pacat ca in actualele conditii e mai degraba utopica, insa merita retinuta pentru viitor, DACA aceste segmente reusesc sa supravietuiasca pana atunci. Ceea ce, din pacate, e prea tarziu pentru segmentul Sarmizegetusa-Boutari.
In Anglia, tara unde s-a nascut pentru prima data transportul feroviar exista trasee feroviare inchise pentru traficul curent si care sunt in administrarea unor cluburi feroviare care organizeaza periodic excursii nostalgice. Nu fara probleme, de altfel... citeam acum catva timp intr-o revista a prietenului nostru Felippe despre problemele pe care le provoaca vandalii care distrug linia administrata de aceste cluburi. Nu numai in Romania exista oameni inculti, pusi numai pe stricaciuni si furtisaguri...
La fel se intampla si in Germania, unde trasee secundare sunt folosite pentru trenuri nostalgice si depouri istorice de locomotive.
Sa ne bucuram ca macar 50.065 mai exista, pare relativ intreaga si are inca si niste placi turnate din alama, nu din aluminiu, chiar daca nu este vopsit si fondul in negru asa cum ar fi trebuit si chiar daca nu mai functioneaza. Asa cum spunea Catalin mai devreme, atata timp cat nu se pierd aceste piese, cat nu se descompleteaza, mai exista inca sansa ca intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, macar nepotii celor care azi nu dau doi bani pe aceste ceainice stricate vor avea alta atitudine...