Trenuri la Chisinau, Republica Moldova [Septembrie, 2013]<i></i>
Salut, dragi colegi! V?? prezint în minutele care urmeaz?? câteva cadre luate în zona G??rii Feroviare Chi?in??u, unde am înregistrat materialul rulant tractant ?i tractat. Locomotivele CFM sunt fie 3TE10M, fie ChME3 (sau M62), iar automotoarele D1 f??cute de Ganz-Mavag sau D1M modernizate la Pa?cani.
M??rfarele sunt rare, dar când ele apar, zdruncin?? locurile pe o raz?? de 50 de metri. Te uime?te for?a cu care locomotivele 3TE10M, aflate în dubl?? sau în tripl?? unitate, tracteaz?? zecile de vagoane. Vagoane mai înalte, mai grele, iar asta se vede în fumul negru-negru care iese de pe co?urile locomotivei.
Exist??, f??r?? îndoial??, o diferen??? între ?coala rus?? ?i ?coala vest-european?? de constructori de material rulant. Chestia de ââ??Âbalshoiââ?? se reg??se?te, deci, ?i în c??r?ile de material rulant. Ecartament, gabarit, consum, capacitate, putere, impresie... ??Ë?i scuza?i-m??, dragii mei, când ai acces la un teritoriu atât de vast cu atât de multe resurse, î?i permi?i s?? construie?ti în stil ââ??Ârusescââ??Â.
Vizionare pl??cut??!
http://www.youtube.com/watch?v=Iz6JZK5_M3Y