Salut,
eu vorbesc intotdeauna la modul general si nu la modul particular,
cu siguranta ca la oricare producator se poate gasi o locomotiva super fiabila pe care sa o dai ca si exemplu si in acelasi timp poti gasi la acelasi producator model catastrofal.
Cand vorbesc de fiabilitate nu ma refer strict la functionarea motorului, ci per ansamblu, ma refer la total, fiabilitate insemnand si cat de repede se imbacsesc periile culegatoare de curent, cat de des trebuie intretinuta, curatata, unsa, etc.
La capitolul asta de exemplu roco care produce niste modele foarte bune din pct de vedere al motorului, detaliilor, rulaj, acestea sunt catastrofale din punct de vedere al intretinerii, se imbacsesc repede, se desfac greu, nu ai acces in mod practic la piese etc, etc, . (Si va rog sa rulati 2-3 luni un model cateva ore pe zi la o expozitie, inainte sa ma contraziceti) E un exemplu de avantaje/dezavantaje, nu vreau sa se traga concluzia ca am zis ca roco sunt proaste, depinde la ce le folosesti.
Ca si concluzie la ceea ce vreau sa zic, ma indoiesc ca IN GENERAL modelele vechi sunt mai performante decat cele actuale. Chiar ma indoiesc rau de tot.
Si nu compar mere cu pere, adica un model vechi profi, cu unul nou hobby.
La fel sunt convins ca un model bun, chiar daca are motor made in china, este un motor de top, chinezii fac si produse bune, daca esti dispus sa platesti pentru un produs bun, practic ei produc la ce calitate doresti tu ca si client.
Dar hai sa revenim la tema subiectului pentru ca intr-adevar discutiile despre fiabilitate nu s-ar termina vreodata.
Legat de sine, as trage urmatoarele concluzii ca si criterii de alegere a sinelor.
- se aleg dupa priceperea modelistului in a le monta (cred ca e cel mai important criteriu)
- se aleg dupa tipul de material rulant pe care il va folosi
- se aleg in functie de fondurile celui care le va monta
- se aleg si dupa gust (a se citi aspect)
Am uitat ceva ?