Noutati 2013

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Desigur, am uitat sa precizez ca este vorba de locomotiva 103.1 de la pagina 104 sau 260-ul de la pagina 89. :D
Nu imi dau seama si nici nu stiu germana dar la locomotiva 103 pare a fi tot un soi de cupla comandata din decodor. Nu mai sunt la curent cu noutatile de acest fel si nu stiu daca afirmatia mea e valabila.

Horia, vreau sa iti spun ca vis-a-vis de modelele Trix am o oarecare retinere, am fost extrem de dezamagit de locomotiva Ludmilla de productie "noua" care la prima panta cu doar cateva vagoane se chinuie amarnic sa o urce. Sa nu mai pomenesc de modul in care se desface , modul in care culege curent de la sine, etc. Nu am avut ca grad de comparatie o locomotiva din seria 130 facuta de Brawa ca sa pot avea de unde alege iar acum din punct de vedere financiar nu imi mai permit sa cumpar nimic asa ca am lasat-o balta cu totul .
:D
 
Buna Sogard,

"Ludmilla" de la Trix e falsa cu totul. Este prea larga, prea inalta, si construita pe sasiul altei locomotive, adica CC 72000 a SNCF. S-a facut asa ca model de compromis dupa 1990 numai pentru ca le trebuia repede o locomotiva DR.
Cea de la Brawa are si ea baiurile sale, insa e macar perfect la scara.

Sincere felicitari de asemenea pentru descoperirea lumii! :D
Cupla de care vorbesti tu este cupla clasica "Trix Express", introdusa de Trix in anul 1936, cand pesemne bunica ta abia vazuse lumina zilei. Este compatibila in principiu doar cu Trix Express, si aceasta e o lume de colectionari aparte.
 
Pacat de cei de la Trix , au modele destul de interesante , eu detin doar un mic diesel de la ei (V60 414) si am avut destule batai de cap cu el, de la culegerea tensiunii si pana la intepenirea pe macaze. Am dres-o cu ceva decodor, lamele pe osia centrala si niste condensatoare electrolitice dupa puntea redresoare. Acuma ma rog de ea sa se opreasca si nu vrea ! Marea problema , sa zicem asa, ar fi faptul ca nu are faruri functionale. Sunt in studiu de fezabilitate (nefinantat de guvern) . Insa e alta poveste si nu are sens sa poluam topicul cu noutati.

O singura precizare am , bunica'mea are 91 :D !
 
Bun, inseamna ca in 1936 era fata de liceu :D

V60 / 260 / 261 / 360 /361 etc. de la Trix este un model vechi, complet scos din scara (prea lat cu 2mm, prea inalt, capote disproportionate). Acum cativa ani a primit un motor nou si priza de decodor, ceea-ce il face ceva mai "acceptabil", insa nu face fata cu constructia de nota 9.50 de la Fleischmann de acum cativa ani sau cu modelul - hobby insa la scara - fabricat de Lemke pentru Conrad.
 
Roco Neuheitenkatalog 2013
http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/kataloge/2013_Neuheitenkatalog/2013_RO_NH-Katalog.pdf

Fleischmann Neuheitenkatalog 2013
http://www.menzels-lokschuppen.de/pdf/2013/Fleischmann/2013_Fleischmann_Neuheiten-Katalog.pdf
 
La scara 1:160 par sa fie multe noutati construite de fapt pe platforma Roco. Este o parere strict personala.
De mare interes pentru mine ar fi doua chestiuni si sper sa ma lamureasca tot Horia :D
1. Locomotivele seria 50.xxx respectiv 52.xxx sunt o constructie noua marca Fleischmann ? Ceva imbunatatiri la motorizare ?
2. Locomotiva electrica BR243 este cumva realizata pe vechea matrita Roco ? Daca da, are ceva imbunatatiri fata de Roco sau s-a pastrat mecanica si motorizarea , pe care le-as descrie ca fiind printre cele mai fiabile ?
 
Salut,
Ce dracie e stativul acela Smart Rail? Apare si la Roco si la FLM...
Imi par niste sine super - flexibile, niste sarme mai mult, care se rotesc si permit admirarea locomotivei, pe stativ, in miscare. Interesant cum se face corelarea vitezei locomotivei cu viteza sinelor... poate prin niste senzori in capetele de sina?
Daca stiti ceva mai mult va rog sa ma lamuriti si pe mine.
 
Pe youtube cineva a facut o filmare la dracovenie, in loc de multi rulmenti care trebuie pozitionati pe sub rotile locomotivelor au ales sa faca o ââ????sinaââ?? care se misca , se vede clar ca e ca un fel de curea care are propietati electrice pentru transmiterea DCC-ului. Sincronizarea vitezei se face prin senzorii de la capetele sinelor si probabil ca logica se face prin compararea variatiei de tensiune data de acesti doi senzori. Destul de igenios ! Partea cu senzori touch e cea mai tare gaselnita !
 
Buna sogard,

BR 243 DR Ost / 143 DB AG / 112.0 DR / DB AG / 114 DB AG este o constructie noua la standarde actuale (motor nou, KKK, priza NEM 651, lumina cu LED-uri cu cutia veche de la Roco - este o ideie buna, intrucat cutia Roco este relativ recenta si singura perfect la scara (Minitrix si Arnold sunt false).

BR 50 este constructia noua din 1997-98 care a inlocuit-o pe cea din 1970, BR 52 este constructia noua de acum doi ani care are la baza sasiul BR 50 si un ansamblu cazan / tender complet noi.
 
darkshadowro a spus:
Acuma cred ca ma pot deprima complect :( Modele CFR la anu'. Go AF :D
Eu vreau ca AF scoata ce era in catalogul 2012, sa scoata vagonul de marfa, vagonul restaurant, EA-ul clasic. Cate AVE putem sa cumparam?

Acum ca sa visez si eu, as vrea sa vad vagoane verzi in catalogul AF pe 2013.
 
Horia sa inteleg ca pentru BR52 motorul este cel de la BR50 , cel in trei poli cu semicarcasa metalica si pozitionat vertical in tender ?
 
Gam3 a spus:
darkshadowro a spus:
Acuma cred ca ma pot deprima complect :( Modele CFR la anu'. Go AF :D
Eu vreau ca AF scoata ce era in catalogul 2012, sa scoata vagonul de marfa, vagonul restaurant, EA-ul clasic. Cate AVE putem sa cumparam?

Acum ca sa visez si eu, as vrea sa vad vagoane verzi in catalogul AF pe 2013.

Si eu mi-as dori enorm vagonul de marfa si vagonul restaurant. Restu sunt interesante nu zic ca nu dar probabil din lipsa de altceva le-as lua. O sa fie toata gama de vagoane de calatori epoca VI scoase :D
 
Buna,

@sogard: nu, deloc, este tenderul nou construit cu motor nou, capsulat.
Cred ca "abundenta " de noutati CFR este raspunsul producatorilor la " entuziasmul " entuziastilor:)

Absolut de acord cu sandy.

Ne-am plans ani de zile ca nu ne baga nimeni in seama.
Atunci cand am fost bagati in seama, sau venise criza, sau se imbolnavise bunica, sau se stricase masina, fir-ar ea sa fie de masina, si nu am cumparat, asa ca modelele mai stau si acum pe rafturile magazinelor - atat de la AF cat si de la Fleischmann, Roco sau Tillig.
 
Horia,

Imi permit sa nu fiu de aceeasi parere.
Tuturor celor de aici le plac trenurile....dar...
Fiecaruia dintre noi ii place un anumit gen de trenuri mai mult decat altul. Din acest motiv, unii sunt pasionati de o anumita epoca dintr-o anumita tara, si asa mai departe. In ceea ce priveste CFR-ul, si aici, unora le plac epocile apuse, altora le plac trenurile actuale. Nu e nimic de condamnat aici. E vorba de gusturi si pareri subiective.

Mie personal, imi plac epocile mai mici. Legat de modelele CFR, mie cele actuale nu imi spun nimic. Repet, este o parere strict personala, subiectiva. Nu cumpar orice, numai pentru ca scrie CFR pe el. Trebuie sa imi si placa.

Evident, ca daca ma pui sa aleg intre a ma uita la un tren de epoca VI sau la o turma de capre, aleg sa ma uit la tren, ca doar imi plac trenurile, insa in cazul achizitiilor de modele nu este un factor determinant.

Parerea mea este ca din totalul de colectionarilor de modele CFR, sa zicem ca jumatate le prefera pe cele actuale. Acestia au avut ce cumpara si au cumparat. Piata este saturata de acest gen de modele CFR (adica doua locomotive si vreo 3 vagoane in diverse scheme de vopsire).

Parerea mea este ca ceea ce propun cei de la FLM cu modelele de epoca II au alt target, alti potentiali cumparatori. Acelasi lucru se intampla si cu pasionatii de epoca III-IV CFR.

Am sarit in sus cand am vazut ca FLM a scos vagoanele de epoca II; evident, le-am si cumparat. Abia astept sa apara si altele. Dar asta nu inseamna ca, de exemplu, daca maine Piko va scoate Desiro CFR o sa il cumpar. Pentru ca nu e genul meu.

Deci nu e neaparat vorba de criza, bunici sau masini.

Asa cum spunea Robert, viciile si pasiunile nu tin cont de criza. Romanii oricum sunt invatati sa stranga din dinti si sa faca eforturi mari pentru a avea ceva.
 
Buna Andrei,

Iti respect opinia, insa imi permit sa afirm ca nu esti din pacate reprezentativ pentru piata romana.
Am sarit in sus cand am vazut ca FLM a scos vagoanele de epoca II; evident, le-am si cumparat. Abia astept sa apara si altele. Dar asta nu inseamna ca, de exemplu, daca maine Piko va scoate Desiro CFR o sa il cumpar. Pentru ca nu e genul meu.

De acord, insa vanzarile modelelor epoca II CFR de la Fleischmann de pana acum nu au fost tocmai excelente. De aceea in anul care vine se va face o pauza de Romania si se vor servi alte piete.

Ca nu oricine cumpara orice, numai pentru ca pe respectivul model scrie CFR este clar. Insa intre intentiile afirmate, studiile de piata pe langa distribuitori adica magazine reale si virtuale si realitatea pietei sunt in Romania discrepante asa de mari cum nu mai gasesti in nici o tara europeana. Nu o spun eu, ci producatorii.
 
Horia_Radulescu a spus:
...
De acord, insa vanzarile modelelor epoca II CFR de la Fleischmann de pana acum nu au fost tocmai excelente. De aceea in anul care vine se va face o pauza de Romania si se vor servi alte piete.

Ca nu oricine cumpara orice, numai pentru ca pe respectivul model scrie CFR este clar. Insa intre intentiile afirmate, studiile de piata pe langa distribuitori adica magazine reale si virtuale si realitatea pietei sunt in Romania discrepante asa de mari cum nu mai gasesti in nici o tara europeana. Nu o spun eu, ci producatorii.
Nici vanzarile la modelele ep V nu au fost cele asteptate, Roco a spus ca daca vanzarile sunt ok o sa mai scoata si alte variante de vagoane tip Y.
Vedeti modele noi in catalog?

Din fericire se pot face multe modele CFR dar din pacate nu le vom vedea in curand. Daca nu se cumpara un vagon ep II la un pret de 30 euro cum o sa se cumpare un model de 60; 70; 90 euro?

E cale lunga de la a scrie pe net "vrem modele CFR" pana a le cumpara.