Noutati 2013

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Interesant ca s-au facut studii de piata si a reiesit ca se asteapta modele CFR epoca 2.
Eu unul nu pariam. Ce este adevarat insa, e ca piata din RO e mica si a dracului. S-a vazut doar incurcatura cu punctul de injectie si multe altele, nu mai stau sa recapitulez. Ma mai gandesc doar daca un vagonas pe doua axe chiar trebuie sa coste 30 euro in RO.
 
Acuma una peste alta romanul o sa se adapteze. Cei care dispun de mai putini bani vor putea sa isi cumpere modelele existente si pe care nu le au in colectie, iar cei care dispun de ceva mai multi bani pentru acest hobby vor apela la cfr-izari de modele.
 
Salutare

Si eu cred ca andreiul nu este reprezentativ pentru Romania, dar din alte motive de cat cele care cred ca l-au facut pe Horia sa spuna asta. Modelismul de acest tip in Romania nu este reprezentativ pentru ca nu este foarte popularizat. In momentul in care am aratat unor prieteni colectia de trenulete sau ce vreau sa fac acestia s-au dat un pas inapoi si au murmurat: ai bani. Pentru ca este singurul element pe care televiziuni de prestigiu l-au "emanat" despre modelism, l-au vehiculat cu preponderenta extrema materiala. Da! - exista locomotive si de 2000 de euro... dar acelea sunt cateva. Cat stiu insa oamenii despre diorame, trenulete, poate si alte "modelisme"?

Producatorii cauta intr-adevar sa si vanda...

Ce sa mai zic eu cu TT-ul meu care nu se gaseste doar pentru ca producatorii nu fac asa ceva, tot ei fiind de vina de fapt pentru inexistenta pietei si orientarea cumparatorilor catre alte scari...

Oricum sunt un pic fericit - si aici vine informatia mea ;-) - : am gasit un site unde pot regasi, cu greutate insa, noutatile 2012-2013 SI in materie de TT:

http://www.elriwa.de/de/Neuheiten.html Daca gasesc ceva interesant... va spun. deocamdata am gasit ca Faller-ul a revenit si pe TT, ceea ce este mare lucru

PS: as cumpara cu drag LDH, DA, LDE romanesti, nu neaparat CFR. Si nu deodata...
 
destul de multi romani s-au invatat sa viseze cu ochii deschisi. nu ma refer numai la modelism, ci in general. si s-au invatat asa de mult sa visese, incat atunci cand visul are sansa de a deveni realitate descopera ca de fapt realizarea visului ar costa mult, si dau inapoi. asta nu se constituie intr-o critica, ci intr-o constatare. este efectul societatii in care traim, este efectul societatii in care am trait. am invatat sa visam si sa traim doar cu visele. chiar am un prieten care mereu cand e vorba de orice e primul, face planuri amanuntite, tinde sa-si impuna punctul de vedere asupra celorlalti, si cand tragem linie si zicem "hai sa..." e primul care da inapoi, gasind mereu scuze....... sincer, personal eu nu imi dau seama cum poate trai doar cu visele si nu-l dezamageste deloc ca nu le traieste.... eu unul as fi foarte frustrat .......

nu cred ca mai are rost sa subliniez ca totusi modelismul este un "sport" scump pentru noi..... si prietenii care nu activeaza in domeniu si nu ne zic "ba, esti un pic cu capu' " atunci cand luam cate un model peste 50 de euro, ii consider cel putin nesinceri......

Legat de modele, in ultimul an s-a insistat pe aceleasi matrite, in sensul ca avem aceleasi m??rii de Y si de AVA cu alte palarii si cu noi producatori pe piata, iar vanzarile slabe pentru epoca II le pun partial si pe seama faptului ca nu le avem cu ce trage, partial pe seama tineretii in domeniu a modelistilor ( nu avem o traditie in domeniu - o mana de oameni care sunt pasionati de mult timp totusi nu costituie o traditie - sa comparam cu nemtii de exemplu)

Personal chiar sunt un pic deprimat de lipsa CFR-urilor, sperantele se indreapta tot spre mult iubita si hulita AFM.... macar sotia e destul de fericita......
 
Cine a facut studii de piata in Romania si la cine s-au pus intrebari ? Totusi vorbim de o comunitate mica , parerea mea e ca ar fi trebuit sa se discute direct cu posibilii cumparatori. Ori la mine cel putin sau la multi alti modelisti nu am auzit sa se faca un studiu de piata. Este pacat sa aud ca nu se vor mai gasi modele CFR si sustin parerea lui Andrei cu toate ca multi spun ca nu este reprezentativ eu va garantez ca multi dintre modelisti si colectionari gandesc exact asa cum a descris Andrei. Mai mult, nu poti sa vi ca ca producator si sa tragi linie spunand ca nu se vinde CFR pentru ca nu s-a cumparat nu stiu ce sau sa spui ca daca nu s-a cumparat epoca V nu are sens sa mai produci III sau II. E ca si cum mi-ar spune mie cineva ca daca nu cumpar produsul X nici sa nu ma gandesc ca voi avea sanse sa cumpar Y.
 
Sunt absolut sigur ca nu s-a facut nici un studiu de piata. Au vazut ca suntem o tara mica, fara prea mare traditie in modelism feroviar si atunci au facut baietii un experiment, si aici ma refer la Roco. Au scos cele 3 vagoane de clatori de tip Y, au vazut ca nu au scos profitul la care se asteptau ca sa investeasca in dezvoltare si productie de alte produse si atunci s-au orientat spre tari de unde scot profit. Asta a fost marele lor studiu de piata. E simplu : o afacere neprofitabila nu are rost sa continue. Pentru ei e un business pentru noi e pasiune. Aici e marea problema.
 
TOTUL PANA LA BANI! Cam asa s-ar rezuma "insuccesul" afacerii! Psihoza, asa cum spune Bogdan, a fost mentinuta si de pseudo-reporterii in cautare de "senzational" dar si de unii "dealeri" dornici sa se laude: "facem o diorama de 40000 euro pentru X". Intr-o discutie dintre doi "vechi" si un astfel de dealer, acesta ne prezenta politica lui de marketing, avand ca "target" noii imbogatiti. I-am explicat ca aia isi fac o casa cat mai mare si mai urata, isi iau o masina de inf mii de coco si o pitzipoanca pe masura pentru a-si etala bogatia, asa ca tot noi astia cu "bogatia' in pivnita ramanem clienti. Si revenim la marketing, cu un caz concret. O colega reprosa magazinului de pe Calea Grivitei, ca in afara de benerul PIKO nu are nimic care sa sugereze necunoscatorului ce-i acolo. Cu alt bener Caranda deasupra, intre o spalatorie si un magazin auto, oricine poate crede ca PIKO vinde tot piese auto. Un poster mare pe poarta cu niste copii in jurul trenuletului ar atrage imediat atentia. Si era parerea unei domnisoare total straine de acest hobby. In afara grupului restrans de ahtiati de mai multi sau mai putini ani si de mediul lor de informare cum se face propaganda domeniului? Producatorii ar trebui in afara analizei situatiei vanzarilor sa analizeze si cat de cunoscuti sunt pe o piata.
Asa romanii se vor limita la tigaia careia ii face reclama zilnic o umflata!
 
Se vorbea mai sus de studiu de piata. Ce facem in cazul unei piete "virgine"? De regula, aici cauta un producator sa-si promoveze un produs, nu pe o piata saturata si se spune ca tocmai reclama este "sufletul comertului".
Mergeam pe vremuri, an de an, la expozitia de la Budapesta. Trecand prin vama cu compartimetul plin de cutii cu modele, case, diorame, vamesii unguri ne-au rugat sa le aratam si lor cate ceva, incepand fiecare sa zica ca are si el trenuri, ca stiu DE LA RADIO SI TV de expozitie si ca vor face tot posibilul s-o viziteze.... Vi s-a intamplat asa ceva in RO??? Dupa '90 era la TV , pe 7ABC, parca, o emisiune de hobby tinuta de fratele regretatului Cristi Craciunoiu. Am fost si noi prezenti cu pasiunea noastra. Acum,... ce face becali ( ca cu litera mare nu merita), cine cu cine si-o... sau nu si-o mai... Asta e nivelul cultural al tarii. Pai ca sa promovezi un astfel de hobby, care dezvolta copilului aptituni multiple, (desen, cunoasterea materialelor, tehnici si tehnologii...) trebuie inceput cred mai "din adanc". Or' nici ore de atelier cred ca nu se mai fac in scoli. Banul din sticle goale, hartie reciclata, blatul pe ITB, se ducea candva pe trenulete. Acum... etnobotanice, cluburi... ca asta vede tanarul care ar trebui sa fie tinta pentru aceste produse (trenuri adica)
 
Cam asa e ! O sa ajungem sa dam vina pe regim, problema vesnica. Din radacinile culturii sunt probleme pentru ca la noi e simplu pentru multi: cultura nu produce profit deci o punem intr-un colt sa adune praful.
 
Sal
Nenea PDI, esti cam depasit, habar nu ai ce este bun. Prost ca sunt in acceasi oala!

Fapt: vin la mine in acasa amici (pers. peste 25 ani), vad vitrinele: frumoase, superbe, etc. Lokomotiva scoate fum = extraordinar, extaz. Sunet, pufaituri, fluier = exaltare totala, vreau si eu, de unde, cum, etc.
Pret = ooooooooo esti cu capu', la bani astia mai bine plec la greci.

Pai de ce nu s-au vandut? Exe. G FLM de transport zarzavaturi, 130ron, imi place vagonul, este ok dar cunosc familii care cu acesti bani traiesc cateva zile daca nu o saptamana. Cate sotii/........ stiu adevarata valoare a jucariilor noastre?

Concluzia: este un hobby destul de scump si daca in alte parti 35eur nu reprezinta o suma, in RO este sau cel putin pentru mine.
Sunt curios: care este costul de productie pt 1000 buc G zarzavat? Si din acest motiv l-am intrebat pe Horia la un moment dat cate vagoane G de zarzavat au fost livrate in Ro, era o informatie interesanta care ne putea arata ce cred producatorii despre RO. Daca un astfel de vagon ar fi costa 15eur sunteti de acord ca vanzarile ar fi fost ......... cel putin duble.

Si cat timp acest hobby ramane, asa cum spunea PDI, cvasi necunoscut, nu stiu la ce se asteapta producatorii. Cum la noi ordinea este burta, casa si .............. vanzarile o sa creasca in cativa ani.

Numai ca atunci o sa platim vama pt ele.
 
Oameni buni, va rog sa ma iertati ca ma bag si eu, care nu sunt un "trenulist", ajungand aici interesat fiind de Trenurile PSI.

Oarecum similare discutii au purtat si cei ce se ocupa de realizarea machetelor statice.
TOTUL ESTE DICTAT DE VANZARI! Un roman a reusit sa scoata un kit a avionului cunoscut noua romanilor, IAR 80. Regretatul Cristian Craciunoiu incercase ceva, cehii au scos un kit insa cu erori, asa ca se anunta ca un succes. Chiar si cu un pret decent, vanzarile in tara au fost f. slabe, mai slabe ca si in tari unde aparatul era total necunoscut. Am inteles ca a inceta sa-l mai produca.
Cauzele:
1. Saracia
2. Comunitate extrem de redusa a pasionatilor.

Azi, cei care vand in RO, au invatat sa studieze piata romanesca si comportamentul romanului. Nu prea mai vezi reclame ca in anii '90, enervante pt. romanul de atunci, precum cele pt. pantofii Gregorio Rizo (sau le spuneau).
Socoteala se face simplu, dupa date statistice. Asta-i venitul mediu sigur, atat este haleala, atat intretinerea, cam atat cheltuielile cu copiii la scoala, pe haine , concedii, etc. se consuma cam asa, iar pe carti, teatru, spectacole, manifestari sportive mai nimic. Atunci, unul care ar vinde machete trage concluziile de rigoare.
Spuneati de 30 de euro. Inca inseamna MULT in Romania.
De ce nu se sporeste o comunitate a pasionatilor de modelism? Pe langa alte pacate, legate de interesul tinerilor pentru lucruri nesanatoase, ganditi-va, in saracia actuala, daca nu cumva este total descurajant pentru un parinte cu venituri medii sa isi indrepte copilul spre o pasiune care implica cheltuieli. Am doi colegi subofiteri, care dupa reducerea veniturilor, au cumparat impreuna o singura trusa de traforaj ca sa o foloseasca pe rand (evident fiii lor). Asa ca, de unde sa vina alti membrii? Discutand cu o familie, care are un fiu de 10 anisori, despre lucrul manual, atelierul de traforaj si mai apoi de lacatuserie de altadata, s-au pronuntat ferm: "Era o tampenie. Copilul meu sa invete carte sa faca bani. Cuiele in casa o sa i le bata ala care nu-i in stare decat de asa ceva."
Precizez ca acesti parinti lucreaza in banci si stau bine cu banii.
Asadar, lucrurile sunt "simplu de complicate".
Am convingerea ca atunci cand veniturile vor fi civilizate PENTRU CEI MAI MULTI dintre noi, vom fi priviti altfel de catre cei care ne alimenteaza cu materiale pentru hobby-urile noaste.
Multumesc pentru rabdare.
 
Oameni buni!

Reveni?i on topic.
La discut?ii diverse se poate deschide subiectul despre modelism, putere de cump??rare, etc...
Daca nu se închide topicul.

Aici, spre aducere aminte, se discuta de modele noi pe 2013.

E.
 
E, aici ai dreptate Razvan! Mi-ai trezit curiozitatea si mi-am aruncat si eu un ochi (l-am recuperat ulterior) pe inventarul meu (ca am asa ceva la toate modelele). Un G10 intre 15 si 18 euro (luate de noi). 13 un DRG (17646 Kassel)cumparat din Lucerna. 28.... e cam mult! E drept, vagonul e mai nou si mai complex dar.... Acum, fie vorba intre noi, vad pe Erkel, in Budapesta un Gbs CSD 3500Ft si acelasi MAV 4500Ft (la vremea aia) ... si ungurii normal, isi cumparau pe "al lor". (fara sa critice ca are...ca n'are...). La ei cred ca totusi e alt nivel de trai!
A! revenind la reclama, magazinul din Lucerna l-am identificat dintr-un pliant cu orasul care se distribuia in gara!
 
@interesantul

.... pai...despre asta discutam, de ce ele apar si noi nu le cumparam!
 
Si ce e de facut?
Trebuie sa stam sa asteptam ca nu stiu care producator sa ne faca modele pentru puterea nostra de cumparare? Sa cumparam G10 cu 10-12 euro? Sa ne faca locomotiva seria 40.000 cu 75 euro? Ca atat ne permitem?
 
Gam3 a spus:
Si ce e de facut?
Trebuie sa stam sa asteptam ca nu stiu care producator sa ne faca modele pentru puterea nostra de cumparare? Sa cumparam G10 cu 10-12 euro? Sa ne faca locomotiva seria 40.000 cu 75 euro? Ca atat ne permitem?

Nu asta am vrut sa zic. Ci doar ca, atata vreme cat nu ne prea permitem sa cheltuim, vom fi tratati ca atare de producatori.
Asadar, vom astepta, dar nu sa scada aia preturile, ci sa castige romanii mai bine.
 
PDI a spus:
@interesantul

.... pai...despre asta discutam, de ce ele apar si noi nu le cumparam!
Si ca sa fim on topic, de ce nu mai apar si noi ne plangem ca nu mai avem ce cumpara ...

Acum, la subiect de'a binelea: ar fi interesant sa posteze dl Corodescu un plasture pe buba: cam ce calendar de lansari are AFM in calcul pentru norocosul numar '13...