Oravita - Anina

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut Dane,
daca esti doritor de o expeditie pe ruta Oravita Anina, sau mai stii pe cineva, da-mi de stire. Eu mai stiu pe cineva eventual interesat, e vorba de cRistinel. As dori o astfel de tura de documentare fotografica, insa nu chiar acum, este prea firg pentru gusturile mele (pe care le-am mai exprimat) ci undeva in regiunea de timp sfarsit de martie inceput de aprilie. fara zi ploioasa, evident.

Pentru weekend trebuie plecat destul de dimineata pentru a mai avea si tren inapoi, cu posibilitatea de a lasa masina la Anina.
 
Eu cu Cristi CFR si cu Bobby tm am fost weekendul asta la iam iar ei au mers la Anina.
 
S-a anuntat oficial inchiderea liniei?
In vara cand l-am intrebat pe seful de gara la Anina, omul nu stia nimic, se vaita doar de nepasarea autoritatilor.
Sunt ceva vesti mai noi in domeniu?

Cu organizarea unui tren manifestar nu cred ca se poate, structura feroviara este foarte rigida din acest punct de vedere. E o idee frumoasa, dar cred ca si daca s-ar cumpara biletele integral, trenul nu s-ar abate de la parcursul propriu. Pretul biletului este mic, deci eventual s-ar putea cumpara mai multe bilete.

Personal acum caut mai multe persoane care sa formeze un grup compact si CIVILIZAT pentru o excursie tematica.
 
si eu planific o excursie in zona cu citiva entuziasti, insa poate pe la sfirsitul primaverii. Bine ar fi sa prindem vreme perfecta pentru sa nu facem drumul lung degeaba. Imi inchipuiesc sa vizitam citeva locuri fotogenice (viaducte, tuneluri, gari), chiar daca nu se ajunge usor pe acolo (cu aer de munte sint obisnuit! :D ), poate cu un autocar organizat, cu sofer din zona.
Daca reusim, as dori sa ma reintorc cu cel putin a duzime de fotografii perfecte!
 
Pai la sfarsitul primaverii ar fi super, vremea ar permite si conditii foto excelente.
Eu probabil voi merge cu masina, in functie de conditiile care vor fi.
Poate pana atunci se va imprastia vestea si vor exista mai multi doritori de participare.
 
Am mai facut o plimbare pe aceasta ruta simbata 12 mai
Citeva fotografii

Lisava

Diferenta de nivel este insemnata

Glasul rotilor de tren peste viaductul Jitin
http://www.youtube.com/v/5Cdzkm7XNaQ




Gara Anina



Binecunoscuta 69-003-9



Cine se acunde in remiza Oravita?
 
Doamne ce tara avem! Altii viseaza la asa ceva.... Pacat ca cei care ne-au, ne si ne vor conduce se gandesc doar la buzunarele lor.
Imi auc aminte ca in banat am prins in copilarie mersul cu vagoanele cu sezut si spatar din lemn trase de aburoase si tot acolo m-am indragostit de dieseluri.
Multumesc pentru pozele postate, si poate vor mai urma si altele.
 
Este prima cale ferat?? din România scoas?? la mezat. Num??rul mic de c??l??tori a f??cut ca traseul s?? nu mai fie rentabil pentru CFR.
 
Duminic?? 3 februarie 2013 la emisiunea ââ??Ca pe roateââ?? de la Radio România Actualit???i, în jurul orei 17.30 a fost un reportaj de aprox 15 minute despre Oravi?a-Anina, în care interlocutor era un localnic înn vârst?? di Oravi?a care a lucrat în sistemul CFR.
Pe lâng?? prezentare istorie regiunii, a c??ii ferate mi-au atras aten?ia 2 men?iuni.
1. Gara Oravi?a intr?? într-un amplu program de restaurare (se are în vedere ?i linia pân?? la Anina) finan?at de UE.
2. Este una din cele 2 g??ri din Europa b??trân?? care avea lift de acces la peronul 1, datorit?? diferen?ei de nivel de la stard?? la gar??. Se mai v??d urmele unde a fost liftul, iar la restaurare se are în vederea restaurea (reconstruc?ia) lui.

Nu g??sesc pe pagina de internet a RRA înregistrarea emisiunii.

Ave?i ceva semne care s?? confirme cele auzite de mine?
 
Mai multe articole confirma existenta liftului in gara Oravita.

http://www.caras-severin.djc.ro/ObiectiveDetalii.aspx?ID=946

<Vre?i la Anina? Trebuie sa urca?i! Dar nu v?? gr??bi?i, trenul pleac?? peste jum??tate de or??". Din Gara Oravi?a, pleac?? spre Anina dou?? garnituri pe zi. Gara este proasp??t zugravit??, are un ceas mare care nu merge ?i multe trepte pân?? la peron. Aici, trenul pleac?? de la etaj. E prima gar?? construit?? în România ?i, pentru c?? peronul este la etaj, avea ?i lift pentru marf?? (asta se întâmpla în 1856).

Liftul a fost zidit demult, pentru c?? nu mai func?ioneaz??. Nici locul nu se mai ghice?te în spatele u?ilor prinse de lac??tul greu ?i acoperite de perdele albe. De-aici pleca spre Bazia? trenul înc??rcat cu c??rbune, în 1854, pe prima cale ferat?? construit?? pe teritoriul României.>
fragment extras de aici:

http://m.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/cum-a-inceput-si-unde-se-termina-povestea-cailor-ferate-romane-reportaj-85587
 
"Compania de Cai Ferate Romane scoate la licitatie cea mai veche cale ferata montana, Oravita-Anina"

http://stirileprotv.ro/stiri/caras-severin/compania-de-cai-ferate-romane-scoate-la-licitatie-cea-mai-veche-cale-ferata-montana-oravita-anina.html
 
Lasati-ma sa ghicesc... Nu se va prezenta nimeni si linia va fi inchisa ca nerentabila, cu scuza "vedeti, oricum nu s-a prezentat nimeni s-o ia!" :twisted:
 
Intreaga tara a fost scoasa la licitatie si transformata in colonie asa ca nu mai mira pe nimeni acest lucru.
O bijuterie care cu care s-ar putea face minuni a fost transformata in groapa de gunoi din toate punctele de vedere.
Astia sunt conducatorii, astia suntem noi, nu avem ce face.
 
:D DA s-o vanda ptr ca e veche...are vagoane cu banci de lemn,iti dai sufletul de frica atunci cand treci prin tunele cu viteza melcului si vezi la o palma distanta stanca neslefuita ,scartaie ,peisajul e obturat in mare parte de vegetatie,vezi numai halte si foste intreprinderi pradate de fier si caramizi si nu mai spun ca a fost construita de ...olteni (erau si ceva austrieci si italieni dar nu conteaza..)
 
Am urmarit un reportaj tv in care se prezenta vizita unei doamne parlamentar din Germania care doreste sa revitalizeze cumva turismul pe aceastacale ferata si militeaza pentru pastrarea ei. A amintit ca in Germania exista numeroase asociatii private dar si ale societatii civile care au in patrimoniu si in intretinere astfel de trasee turistice unice. Insa a fost foarte clara intr-o privinta, pentru ca a spus ca va face lobby pentru acest onument unic, insa trebuie foarte clar sa se precizeze de catre statul roman ceea ce se doreste, si anume pastrarea in subordinea statului sau privatizarea (vinderea ei).
Parerea mea este insa ca astfel de solutii sunt temporare, pentru ca daca o natiune nu gaseste forta de a se mentine singura pe linia de plutire, degeaba incearca altii, si nu sunt vorbe mari ci este un adevar simplu care se aplica atat in natura cat si in tehnica.

Ca o paranteza, incerc odata cu imbunatatirea vremii care acum este extrem de capricioasa sa mai trag o oexcursie in acea zona, avand si cativa amici doritori, pentru ca exista sansa ca pe viitor sa nu mai se poata face acest lucru.
 
Licita?ia a avut loc ieri.

S-au prezentat doi ofertan?i, fiecare cu oferta pentru o sec?ie.

Au fost adjudecate sec?iile:
- Baia Mare - Baia Mare Nord -> Unicom Tranzit, 32.000 RON/an (pre?ul de pornire era 31.800 RON/an)

- Sebe? Alba - Petre?tii de P??dure -> S.C. Fulger Transport Rapid Interurban de C??l??tori S.R.L., 5200 RON/an (pre?ul de pornire era 4900 RON/an).
 
Era de asteptat.

Chiar mira pe cineva ca nu s-a ingramadit nimeni pe linii cu potential maaaaaaare cat golul din bugetul CFR Calatori precum Boutari - Subcetate sau Oravita - Anina?

@Parpala:
si nu mai spun ca a fost construita de ...olteni (erau si ceva austrieci si italieni dar nu conteaza..)

Ba conteaza foarte mult pentru ca este adevarul istoric.

De olteni nu am citit si nu am auzit niciodata. De italieni (din Istria precum si din provincia Venetia aflata atunci sub control austriac) si de austrieci (in general cadre, ingineri si maistri) se poate citi in toata literatura de specialitate, din enciclopedia cailor ferate a contelui von Röll pana la cele dedicate cailor ferate banatene. Deci pentru orice om cu oarecare cultura italienii si austriecii care au construit aceasta linie nu numai ca intr-adevar "conteaza" insa ar merita si monumente precum cele construite in memoria lor pe Semmering (garile Semmering, Mürzzuschlag, Gloggnitz) sau pe Brenner.
 
Va priveam intotdeauna ca pe un cititor experimentat care sta bine la capitolul gandire analitica mai ales atunci cand cineva foloseste o tehnica frecventa prin care prezinta in text in lumina favorabila idei /argumente solide tocmai cu scopul de a demonta si a nega o anumita teza.

cand m-am referit la olteni ma gandeam la bufenii si tirolezii colonizati în Oravita dupa 1717 :D