Oravita - Anina

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Din cate am inteles, liniile Oravita-Anina si Oravita-Iam nu pot fi inchiriate pentru ca le-au bagat acum 2 ani in patrimoniu deci ori se inchid ori se mai circula pe ele :confused:
 
srazvi a spus:
Din cate am inteles, liniile Oravita-Anina si Oravita-Iam nu pot fi inchiriate pentru ca le-au bagat acum 2 ani in patrimoniu deci ori se inchid ori se mai circula pe ele :confused:

:roll: si daca e in partimoniu, se poate sa fie lasata distrusa? Nnu vreau sa tiu ce se-ntimpla daca se opreste circulatia.
Nu inteleg logica... :-|
 
Dac?? e sec?ie interoperabil?? ?i se retrage operatorul na?ional de pe ea, atunci r??mâne ,,deschis?? f??r?? trafic", ca Golen?i - Poiana Mare, Pojorâta - Fundu Moldovei, Vama - Vatra Moldovi?ei, C??ciula?i - Snagov ?.a.. Desigur, în func?ie de localnicii din zon?? (?i Anina e un sat cam s??rac) încep s?? dispar?? de la ?uruburi la cupoane de ?in??.

Dac?? e neinteroperabil?? ?i se retrage CFR C??l??tori, sunt obliga?i s?? o scoat?? la licita?ie pt. închiriere ?i s?? CFR C??l??tori e obligat s?? asigure pachetul minim social pân?? vine alt?? firm??.
 
Am navigat azi pe panoramioi si dupa ce am plecat de la Anina am luat-o spre Oravita si apoi spre Bazias, cand colo ce sa vad, si sarbii au aniversat cei 150 de ani de la constructia liniei, ce pare doar infundata pana la Jasenovo:
http://www.panoramio.com/photo/30384545
Interesant ca nu au trenuri pe acolo, doar au organizat unul festiv, linia fiind maronie :D
http://www.panoramio.com/photo/24731102
Noroc cu sarbii ca se pastreaza o bucata din istoria noastra:
http://www.panoramio.com/photo/33729182
 
AlexCFRmures a spus:
http://www.petitieonline.ro/petitie/impotriva_inchiderii_liniei_oravita_anina-p51717047.html

Am facut aceasta petitie, am strans cu diverse ajutoare, pe care culmea ca nu le-am solicitat direct un numar considerabil de semnaturi, am primit mail-uri de la un secretar de stat si de la o asociatie non-guvernamentala privind arheologia industriala, ca urmare m-am tinut de promisiune si am inaintat o scrisoare pentru CFR Calatori.

Astfel scrisoarea suna cam asa, pentru anexe cautati-ma pe mess (ID: [email protected]) sau mail ([email protected]) :

-------------------------------------------------------
Stimata conducere CFR Calatori,

Conform unor stiri aparute in cadru publicatilor locale si nationale s-a iscat discutia despre inchiderea liniei Oravita - Anina, magistrala secundara 925.

In aceasta cauza, am initiat aceasta scrisoare catre dumneavoastra in vederea unor potentiale raspunsuri si probabil, schimbari.

In aceasta scrisoare se includ notificarea unei petitii cu 1770 de semnaturi, diferite pareri cu un grad ridicat de importanta, alte anexe plus link-uri destinate vizualizarii diferitelor stiri, concluzii ce au aparut pe aceasta tema.

Fiind autorul petitie, mi-am asumat raspunderea de a instrumenta acest caz si de a incerca schimb parerea dumneavoastra.

Stiri conform carora linia se va inchide:
Romania Libera
Adevarul

Sustinere petitie, instrumentatie, detali tehnice:
art-historia.blogspot.com
Banaterra
Radio Resita

Anexe (fisere atasate):
Anexa1 - Semnatarii petitiei
Anexa2 - Mail Irina Iamandescu
Anexa3 - Reportaj ruta
Anexa4 - Un alt raspuns al dumneavoastra

Intr-un cat am mai primit un raspuns pozitiv de la dumneavoastra (anexa4) astept un astfel de raspuns si la acest raport.

Petitia ramane activa, pana la rezolvarea problemei: PETITIE .

Astept confirmare,

Cu stima,
Alexandru Sos

-------------------------------------------------------

Ca urmare am primit urmatorul raspuns, care chiar daca din punct de vedere moral m-a dezamagit, este plin de adevar...


--------------------------------------------------------
Buna ziua,



V?? mul?umim pentru disponibilitatea de a v?? adresa Ministerului Transporturilor ?i Infrastructurii - CFR C??l??tori ?i v?? inform??m c?? Serviciul Rela?ii cu Publicul r??spunde peten?ilor în conformitate cu prevederile Legii 233/2002 ?i a Ordonan?ei nr. 27/2002 privind reglementarea activit???ii de solu?ionare a peti?iilor, cu modific??rile ?i complet??rile ulterioare.



Referitor la mesajul dumneavoastr??, preciz??m c?? infrastructura feroviar?? este proprietatea Statului Român, iar acesta este singurul care poate decide închiderea sau dezafectarea unor linii.

CFR C??l??tori este doar un operator feroviar de transport de c??l??tori, care are obliga?ia asigur??rii pachetului minim social prev??zut în ââ???žContractul de servicii publice pentru perioada 2008-2011ââ?? .



V?? mul?umim pentru mesajul dumneavoastr?? care demostreaz?? un real interes ?i cele mai bune inten?ii.



Cu stim??,

SNTFC CFR CALATORI SA

Serviciul Relatii cu Publicul


------------------------------------------------

In final, am ascultat instructiunile lor, si ale unui domn inspector guvernamental, si am trimis scrisoarea catre statul roman, raspunsul il voi afisa, cand il voi primii.
 
Pai doar au bagat in noul mers trenuri din "pachetul social", dar n-am inteles daca tot anul 2011 sau la inceput, pentru ca daca vor circula in 2011 e liniste, cine sa anuleze vreun tren sau sa inchida o linie in 2012 in plina campanie electorala, atunci vor zice ca fac linii de mare viteza si mii km de autostrazi :D
 
Pfai cât?? modestie poate afi?a CFR C??l??tori când vine vorba de pasat pisica moart?? în curte la vecinu'. Adic?? nu mai suntem marele operator na?ional de transport feroviar de c??l??tori, ci un operator acolo printre al?ii. Culmea e c?? au dreptate: va fi decizia exclusiv?? a statului român închiderea sau continuarea circula?iei. Ieri am aflat din surse credibile, c?? linia e scadent?? la RK de ni?te ani buni, iar dac?? nu se investesc acolo ni?te milioane de euro linia se va închide din cauza imposibilit???ii asigur??rii condi?iilor minime de siguran?a circula?iei. Acuma noi suntem ultrasubiectivi ?i ne dorim salvarea liniei cu orice pre? dar calcula?i ?i voi câte linii de pe magistrale ?i submagistrale a?teapt?? RK-ul ?i coada se m??re?te de la an la an. Pân?? la urm?? decizia apas?? pe umerii guvernului, adic?? instan?a care împarte banii publici în eterna ?i fascinanta Românie.
 
Sint linii in Banat pe care inca se circula pe sinele puse de Austro-Ungaria,asa ca putem sa mergem mult si bine pe astea care sint aici.Problema este sa nu porti ochelari de cal si sa nu vezi totul in functie de comisionul care iti iese la partid ...
 
O sa facem. o sa dregem, o sa atragem fonduri, vorbim pe proiecte, absorbtie, absorbante, mai era un articol sa refacem linia Iam -Iasenovo, vaaaai ce frumos dar de unde bani? Adica eu observ ca tara se indatoreaza insa nu prea produce nici macar ca sa ii dam inapoi pe aia luati.

La modul absurd vorbind daca ar veni un ,,mogul" sa faca ceva pe acolo i s-ar pune o gramada de piedici pe ideea ca vrea sa fure sau sa cistige ceva fara sa imparta.
Nu putem pune tabla cu Aici sint banii dvs.

Ministerul turismului nu se va implica niciodata, unde s-a implicat pina acuma? eu nu am prea vazut sau poate nu stiu.
 
Luni 8 august 2011
Calatorie pe cea mai inverzita linie din Romania!


Statia Lisava













69 ââ??â?? 003 in Anina


In Oravita
 
Hi everybody!

Vreau sa ma interesez despre situatia liniei Oravita-Anina: ce se aude, care este situatia actuala? Mai se circula pe linie? Sper ca da!
Din Timisoara pornind cu trenul, se poate ajunge in regiune si inapoi intr-o zi, inclusiv Oravita-Anina & v.v.? Se poate ajunge cu masina in apropierea viaductelor pt. filmare/pozare? Este posibil de a organiza o cursa turistica cu scopul de filmare/pozare? Aici ma gindec la un tren turistic care se opreste la locurile fotogene (viaducte, portale de tunel, peisaj etc.), cine vrea sa filmeze/fotografieze coboara, trenul mege putin inapoi apoi traverseaza din nou locul.
Unde in zona, in apropierea liniei se poate bine acomoda?
Sper ca nu v-am bombardat cu intrebarile mele. THX!
 
...Clouseau, se poate si cu trenul si cu masina...

locuri bune de pozat sunt destule...dar trebuie sa umbli putin, vezi pe harta...eu am nimerit acum 2 ani (din gresala) prin astfel de locuri (a se citi drumul Oravita-Ciudanovita)...si am ramas fascinat.


Aceleasi senzatii le-am mai trait anul trecut cand am fost pe Semmering, sub Kalte Rinne Viaduct.

Pentru poze e indicat de mers la inceputul primaverii cand nu este vegetatie si vremea este mai buna


PS...Daca e vorba de o excursie de 1 zi...plus viaducte mai bine mergi cu masina si apoi cu trenul (Anina-Oravita)
 
Momentul este acum pentru ca nu e vegetatie.

Duminica au fost doi pasionati in zona.Eu am fost doar la Iam.