Portul Galati, 1900

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.031
2.557
Ia?i
LOCATION
Iași
Vagoanele CFR tip Gr erau rosii. Pusese Catalin o poza cu un Gr cu 16 banci pentru transport militari

Cat de adevarate sunt culorile aici?



Ilustrata e de pe facebook, cred ca de pe pagina orasului Galati sau Constanta.
 
Cum spune Catalin, este portul Galati. De altfel, imaginea se continua cu asta...

capxypmo5ztvaa8xw.jpg
 
...si se vad cel putin 2 vagoane identice in culori diferite.Si se mai vad si jugurile/hamurile pentru cai, diferite de cele din Oltenia, de exemplu.Prin filmele rusesti mai vedeam asa... :roll:
 
In ambele fotografii se vede acelasi tren.

Vagoanele 1 si 2 (de la stanga la dreapta): vagoane acoperite standard CFR
Vagonul al 3-lea: probabil vagon francez, retea privata
Vagonul al 4-lea: vagon austriac, StEG, kkStB sau maghiar.

Culorile sunt o fantezie a celui care a retusat imaginea.
 
victorian a spus:
Deci, Horia, fara gluma, este clar ca bavarezii se simteau "diferiti" de ceilalti nemti. Nu in ultimul rand datorita religiei. Ceilalti nemti sunt preponderent protestanti, bavarezii sunt catolici. Desi aceeasi religie nu i-a impiedicat cu anumita ocazie sa tropaie amarnic prin tara vecina dinspre est si sa-i asupreasca amarnic pe tirolezii de aceeasi religie ca si ei, motiv pentru care unii dintre ei si-au luat lumea-n cap si s-au refugiat taman in Banatul nostru, de avem pana in ziua de azi un sat care se cheama "Tirol"!

http://adevarul.ro/locale/timisoara/sarbatoare-mare-satul-tirol-200-ani-asezarea-colonistilor-austrieci-banat-galerie-foto-1_50aedc517c42d5a663a14fe0/index.html

iar gara din Tirolul romanesc e aici

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10248

scuze pentru off topic
 
Multumesc frumos de completari, DanTM. Din partea mea nu este un offtopic, ma apuca jalea cand vad cladirile acelea feroviare daramate din pozele tale. Nu intamplator folosesc eu motto-ul acela, citat din Camillo Benso, conte di Cavour. E jale! Mare lucru ca ti-ai facut timp sa le documentezi inainte sa dispara cu totul!
 
Dar cite gari si vagoane s-au prapadit inainte sa apucam noi sa le pozam.
 
Salut,
Superbe ilustratele din Gala?iul vechi. O c??utare de imagini pe Google întrege?te vizual atmosfera portului ?i mie mi-a dat multe idei de detaliu pe o eventual?? dioram??.
O întrebare: Moara Steaua (cl??direa) mai exist??? întreb pentru c?? în zona docurilor din vestul ora?ului, amenajare care apare ?i pe h??r?ile vechi (1908), apare o cl??dire asem??n??toare dar parc?? are alte propor?ii.
Mul?umesc anticipat pentru orice alte informa?ii referitoare la acest subiect.
 
Salut Misha,

Intr-adevar, imaginile cu portul Galati sunt superbe si dau idei pentru o diorama "Galati, 1900". De altfel, eu unul sunt sigur ca ambele imagini postate aici au fost facute de acelasi autor, din acelasi loc, la aceeasi data. In ambele poze apar aceleasi vagoane si aceleasi carute. In mod cert aparatul era pe trepied, in acelasi loc. Dovada? iata o imagine compozita realizata de mine prin "imbinarea" celor doua poze. Doar unghiul de privire al aparatului difera!

caqz0lw8ljcik7pgk.jpg


Cu scuze pentru postarea unei imagini mai mari de 900 de pixeli, fapt care va duce la deranjarea formatului forumului, dar e important ca poza sa fie "panoramica" ;-)
 
Salut,
Bravo, Dorin, mul?umesc pentru panoram??. Aveam de gând s?? fac ?i eu mi?carea asta...

întreb??ri:
1. Moara Steaua este cl??direa cea mai înalt??, f??r?? acoperi? în ?arpant??, care pare c?? are schele pe ea?
http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=rk64yrkb5m7x&lvl=17.73&dir=351.11&sty=b&form=LMLTCC
2. în imaginea de mai sus este aceea?i cl??dire, cea cu 3 rezervoare în fa??? din dr. sus?
Mul?umesc,
Mihai

L.e. Poate ar trebui f??cut Subiect separat cu Portul Gala?i...
 
@ Razvan:

Merci de aprecieri! E de fapt o "marsavie" ce am facut eu acolo, din pacate pozele nu se potrivesc perfect si prima caruta se vede de doua ori! De asemenea, ar fi trebuit sa reglez luminozitatea celei de-a doua poze ca sa nu se vada lipitura, am preferat insa sa se vada clar locul de imbinare, iar la cer am dat rasol si n-am mai schimbat culoarea cerului si pentru cladirile aflate la linia orizontului :D E deci doar o sugestie...

@ Misha,

Iti marturisesc ca din pacate despre subiectul "portul Galati" nu stiu prea multe, desi sunt de acord cu tine ca este un subiect fascinant. E un oras in care n-am fost decat de vreo trei ori in viata mea, asa ca ascult cu mare interes parerile celor mai avizati decat mine.


Totusi, judecand dupa acele trepte de acces vizibile la marginea apei, eu cred ca imaginea de mai sus este pe malul Dunarii si nu in bazinul docurilor. Este zona care pe Bing Maps se intinde de-a lungul "strazii portului"si din pacate se vad niste blocuri in spate. Adica, zona a fost remodelata masiv in perioada 1950-1989.

Catalin, unde era "moara Steaua"?

Poate cineva din Galati ne poate spune mai multe?

De acord cu voi, ar merita un subiect separat... si o diorama! :D
 
Vagon de marfa CFR GF 62450 construit la Waggon Fabrik Nurnberg in 1899.



Vedeti ca vagonul este acelasi cu cele din Galati numai ca cele de acolo nu mai sunt pentru transport militari.

Vagon de marfa CFR GF 62465 fabricatie 1888-1899.



Si un fost GVF 111xxx constuit la Ganz Tarsa in 1899


scuze pentru incadrare dar eram la o fabrica si nu aveam voie sa fac poze. Vagonul a fost taiat cateva zile mai traziu. Petru documentare merge.
 
@ Florin:

Wow, excelente poze! As zice ca-s o invitatie la modelism. Iar poza aceea din fabrica, unde nu aveai voie sa faci poze... bravo, bine ca ai reusit macar asa. Oare cate minuni din astea s-or fi pierdut, complet ne-documentate?
 
Sal
Dorin, multi gandesc dar putini fac cate ceva deci aprecierile pentru "marsavie" (desi cuvintele potrivite ar fi fost - lipsa de timp -) iti apartin :wink:. Faptul ca se vede punctul de imbinare intre poze este ok, zic eu.

Florin, super pozele, multumesc.
 
Bun?? seara,
Dorin, cred c?? te în?eli apropos de detaliul de cheu. Mai jos ai dou?? ilustrate cu o cl??dire de pe mal, nu din bazinul docurilor. Chiar ?i pe bing (vezi mai jos) se poate observa cheul înclinat.

Cl??direa Lloyd a supravie?iuit cel pu?in pân?? a f??cut bing poze...
http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=rk558qkb50t9&lvl=18.74&dir=354.04&sty=b&form=LMLTCC
pe de alt?? parte... casele de pe fundal care apar în Panoram?? nu prea se potrivesc cu peisajul de pe latura nord vestic?? a bazinului. Poate cu cea sud-vestic??? Dar atunci care e Moara? :D
Poate un g??l???ean ne poate l??muri...
 
Salut Mihai,

Ce-au fost cladirile... si ce-au ajuns! :roll:

Ai dreptate ca in dreptul fostei cladiri a Lloyds-ului austriac cheiul este inclinat, insa daca analizezi imaginile de pe Bing Maps, vei vedea ca mai in aval pe acelasi mal incepe o portiune de chei drept, care are chiar si scarile acelea de acces vizibile si pe poza de la care a pornit discutia. Ce-i drept, eu in poza nu vad unghiul domol spre dreapta pe care-l face Dunarea in zona aia, pare ca malul se continua drept... asa ca nu stiu sa-ti spun cu precizie ce se petrece, cum spuneam mai sus, cunosc prea putin zona si mi-ar placea sa ma lamureasca si pe mine cineva. Sa-l asteptam si pe Catalin, poate ne spune el mai multe!
 
Corect la tine, Dorin!

Ce mi se pare pu?in ciudat este c?? Panorama are o distan??? foarte mare între mal ?i case ?i ora?ul este foarte dezvoltat în spate.

Deci fac dou?? supozi?ii:
1. Panorama este mai recent?? decât 1908, an care apare cel mai probabil ca cel al edit??rii h??r?ii de mai jos.
2. Fundadul este pictat/colat de altundeva.

Dac?? sunt probleme de copyright cu urm??toarea, cer scuze...

Pe mal sunt ni?te texte în dreptul fiec??rui debarcader de unde ne putem l??muri cam ce cl??diri erau pe acolo.
Voi reveni cu ce am distins eu din respectivele texte.
Mihai
 
Incerc sa ma fac si eu util, am unit pozele mai aproape de adevar. Intrucat cadrul fiind larg e clar ca la una dintre poze s-a miscat aparatul in plan orizontal. Photoshop zice ca astea ar trebui sa fie aliniate.

Alb negru ca sa se inlature dubiile legate de culori si sa se afunde emigma si mai mult:

Si versiunea originala de culori asa cum le-ati postat:


Nu am taiat nimic pentru ca se pierdea jumatate din imagine.

Ca si idee de pus pe diorama, e absolut geniala, mai ales daca nu ma insel in perioada aia circula pe ape si frumosul Jean impreuna cu slepurile NFR despre care s-a discutat mult aici : http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=1431