Portul Galati, 1900

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
L.e. Voi reposta harta din 1981, cu ni?te informa?ii mai relevante pentru subiect.

Si o întrebare: Mai exist?? cl??dirile canibalizate a Lloyd Austriac?
adic?? astea:

sursa: http://www.norc.ro/street-view/
Ap??ruse la un moment dat o licita?ie pentru construc?ia unui sediu al Poli?iei de Frontier??... prin 2009.
 
Multumesc frumos. Ar fi interesant de gasit colectii private, chiar scanate mai prost.;-) O sa ajung pe la Galati zilele viitoare si poate am timp si de niste poze ale zonei.

Revenind la tramvaiele vechi... Din cate am inteles linia ingusta (metrica) ajungea si intorcea acolo unde este parcarea de microbuze de la gara? Nu autogara actuala, ci spatiul din fata garii , peste parcarea de taxi-uri?
 
M?? refeream la o colec?ie privat?? a ta, adic?? imagini luate de pe net pentru uz propriu ?i pe care nu le po?i înstr??ina. Poze actuale ar fi super, mai ales pe Strada Portului.
Da, din câte am în?eles traseul din zona g??rii nu a fost modificat, doar ecartamentul.
 
Multumesc, misha, asa am inteles si eu. Pozele facute de mine ar fi pentru a putea identifica schimbari ale zonei. De exemplu stiu ca Piata Centrala a fost modificata mult prin daramarea unor constructii, reperul fiind acuma biserica de pe Diminetii (Sf Haralambie - parca).

Oricum daca cineva ma poate ajuta cu poze din colectii private m-ar ajuta foarte mult...

Multumesc

PS: Am retinut treaba cu Strada Portului
 
bogdanra a spus:
(...)
Revenind la tramvaiele vechi... Din cate am inteles linia ingusta (metrica) ajungea si intorcea acolo unde este parcarea de microbuze de la gara? Nu autogara actuala, ci spatiul din fata garii , peste parcarea de taxi-uri?

Misha a scris:
,,Da, din câte am în?eles traseul din zona g??rii nu a fost modificat, doar ecartamentul."

Ba a suferit modificari! Tramvaiele vechi pe ecartament metric (1000mm) aveau capat exact unde este scara spirala de la viaductul Garii CFR. Sau pentru cei care nu au fost niciodata in zona, capatul era aproape sub Viaduct! Abia in 1975 cand s-a modificat ecartamentul, bucla de intoarcere s-a mutat pe locul actual!!
 
Salut,
Ai dreptate, nu m-am uitat cu aten?ie. Totu?i cred c?? exagerezi un pic :D
Nu cred c?? respectivul cap??t de tramvai ajungea a?a de aproape de viitorul viaduct. Mai degrab?? a? zice c?? se oprea cam în dreptul cl??dirii g??rii. (trecute ?i actuale) care sunt aproximativ pe acela?i amplasament.
 
misha a spus:
Salut,
Ai dreptate, nu m-am uitat cu aten?ie. Totu?i cred c?? exagerezi un pic :D
Nu cred c?? respectivul cap??t de tramvai ajungea a?a de aproape de viitorul viaduct. Mai degrab?? a? zice c?? se oprea cam în dreptul cl??dirii g??rii. (trecute ?i actuale) care sunt aproximativ pe acela?i amplasament.

Ba ajungea chiar asa aproape! Tramvaiele intorceau acolo cu muuult inainte de a se construi viaductul. Viaductul a fost construit abia, abia in 1970-1971, an cand s-a construit/trasat si Str. 6-Martie ( azi Calea Basarabiei), pe fosta strada Zefirului! Construirea stazii 6-Martie ( Basarabiei de azi) ei necesitand demolari, exproprieri, etc. pentru a putea aseza traseul tramvaiului catre Santierul Naval Galati de la Combainatul Siderurgic! Sunt multe de spus pe aceasta tema!!!
 
Ok. Mi-este un pic nelaîndemân?? s?? m?? contrazic cu tine care e?ti g??l???ean despre acest subiect. Ce vroiam s?? zic este urm??torul lucru:

aici ro?u=albastru (laturi ale unul unghi care se pot estima ?i ast??zi) ?i asta este tot ce am v??zut pe harta de la 1908 ca reprezentare a liniei de tramvai. Din ce am în?eles eu de la tine, linia se continua ?i cu partea verde. Ceea ce nu apare pe harta de la 1908. Poate a fost o ad??ugire ulterioar?? anului 1908. Oricum ar fi fost, chiar nu are prea mare relevan??? decât pentru cei care sunt interesa?i de epoca III ?i mai recent??, grup care nu m?? include deocamdat??.
 
Domnilor, eu va propun sa incepem cu... inceputul!

In avanpremiera, o randare la stadiul de azi. Va prezint tramvaiul din Galati, Anno Domini 1900, varianta de iarna cu toate geamurile puse pe vehicul. Nu-mi spuneti ca verdele este prea albastrui. Este verde, dar se reflecta in el culoarea fundalului si de aceea a iesit astfel. Deocamdata, numai cutia. Detaliile, urmeaza:

cbcev020cri141ex2.jpg
 
Salut baieti, merci de aprecieri!

@ Horia Radulescu:

Cu sasiul avem o problema. In nici o poza pe care am gasit-o pana acum nu se vede nimic clar, cel putin pentru tramvaiele din primul lot. Exista o singura poza luata de la nivelul solului unde s-ar vedea excelent dar... s-a gasit un amarat sa stea in poza taman acolo si acopera cu trupul lui toate detaliile! Deci nu pot decat sa presupun ca este in stil "grinda cu zabrele" si nu lonjeron din tabla cu ranforsari din cornier (Nivelles facea ambele variante). De asemenea, nu pot decat sa ghicesc pozitia arcurilor. Existau toate variantele: arc lamelar peste cutia de unsoare (pozitia clasica pentru materialul rulant de cale normala) arc lamelar SUB cutia de unsoare (parca, vag, imi aduc aminte ca tramvaiul din Sibiu, care era tot metric, avea solutia asta!) dar am vazut si solutii mai deosebite cu arcuri in foi si spirale intercalate. E o nebuloasa totala! Sa vad ce inventez, ca pana la urma asta e scopul unei modelari 3D, sa verificam ce s-ar putea face.

@ Misha: Nemetschek Allplan 15.
 
Buna Dorin,

Iata ceva care ca epoca ar trebui sa corespunda:
http://www.tram2000.de/html/die_erste_generation.html

si sasiul fara caroserie:
http://www.tram2000.de/assets/images/Fahrgestell_Lindner.jpg

Mai avem si celebrul sasiu Klett adica M.A.N. pentru tramvaie, cel mai vandut din toate lumea de la Buenos Aires la Shanghai la vremea sa. Din pacate nu gasesc poze decat cu versiunea modernizata folosit la tramvaiele Gotha din generatia '57:
http://img23.imageshack.us/img23/8434/fahrsag508081992.jpg

Ar mai fi si sasiurile existente si azi ale "magarusilor" din URAC, care desi sunt pe ecartament normal sunt din aceeasi generatie.
 
Multumesc frumos de ajutor, Horia! Eu ma orientam dupa asa ceva:

http://img-fotki.yandex.ru/get/5307/109481923.32/0_6af8e_24a8b2fd_orig

Asta este un tramvai facut la Nivelles pentru Rostov pe Don. De aici: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=86326247

Iar aici alte cateva exemple braziliene:

http://www.tramz.com/br/ct/ct05.jpg

http://www.tramz.com/br/vv/vv04.html

http://www.tramz.com/br/vv/vv13.html

Din pacate nici macar producatorul nu-l stim cu certitudine, informatiile lacunare pe care le am spun doar ca "producatorul era belgian".
 
Buna,

Producatorul tramvaiului nu este neaparat acelasi cu cel al sasiului.

Vezi ca in documentele din epoca o gramada de tramvaie si remorci de tramvaie facute de van der Zypen & Charlier din Deutz (inca nu era Köln) apar ca "belgiene" pentru ca si van der Zypen si Charlier erau de origine belgieni!
 
@ Horia: ce parere ai de sasiul vizibil in poza asta?:

http://costyconsult.files.wordpress.com/2011/05/img_8552.jpg

Este un tramvai din Barcelona, dar e cea mai detaliata poza pe care-am putut-o gasi pana acum! ;-)
 
Buna Dorin,

Inclin sa cred ca suspensia a fost modernizata ulterior si ca distanta intre osii e ceva mai mare decat la modelul din Galati.
 
Poate ajuta blogul urmator:


http://tranviasdelmundo.blogspot.pt/2012/08/tranvia-azul-del-tibidabo-barcelona.html

In stanga este o lista destul de maricica. :roll: