Sa construim impreuna H0

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
liniile tillig sar usor din traversa si nu stiu daca ma risc
dar pun o limitare de viteza si ceve oameni din reclama cu georgel sa repare :D
 
Da adevarat 2 lucruri bune in poza de sus 1 nu se lucreaza cu dubluadeziv care cedeaza la umezeala ci cu suruburi si faza cu papcii dar aici aveam o bucata de 3 cm intre 2 macaze
 
Pentru adezivi mai sunt 2 solutii, super-fix si instant-fix de la moment (posibil sa gresesc acum denumirea), care se gaseste in 2 variante, unul cu fixare in 24 ore, si altul cu fixare rapida, aproximativ 10 sec si uscare 24 ore.

Si da, se lucreaza cu suruburi + saibe cat mai mari.

Ai bucata de 3 cm intre 2 macaze? nu-i nimic, pui un papuc izolator la un capat al uneia dintre sine, si celalalt il pui la capatul opus, al celeilalte sine. Inceara intotdeauna sa eviti a pune papucii/clemele in acelasi loc, chiar si daca nu e curba.
 
cu un pic de indemanare si grija(exerciti forta asupra sinei deca) poti sa o indrepti cu un patent sau un spit...cleste mic.
daca nu....desfaci totul si faci asa cum ti-aratat Florinn
 
probabil ca ala va fi finalu
da in tzara asta nu duce nimeni linie tillig .. de macaze ce samai zic
la comanda nu mersi platesti acum - primesti la anu

am cerut linie tillig 20 m flexibila ...sa astept sa se mai stranga comenz :-x
 
alta marca nu merge?piko,peco,roco?pentru 3 cm de linie....sau iei o linie tillig si tai din ea,aducand-o la forma dorita.
 
nu as pune alta linie
asa aveam o vitrina plina de piko

problema e cu macazele ..am mai spus si inainte
macazele sunt drepte ..dar din cauza de spatiu am taiat pe spatele lor tot a doua traversa si am facut macaz flexibil si fortza lor de a reveni la faza initziala a facut sa cedeze papucii de plastic

cand vorbeam de spatiu m refeream la trenu din gara ...vroiam neaparat o loc + 5 vagoane sa intre in gara ..daca puneam macazele pe drept intrau 2 vag + o loc in gara
 
prieteni de la club mau inebunit cu linie tillig

de aceea dupa ce am vizitat in zona munchen 2 -3 mag ce aveau maxim 2 macaze pe stoc am luat un GPS si am plecat la München acolo din 20 de magazine vizitate doar un magazin avea ce-mi doream pe stoc .. cel de la gara de Ost (EST) si nu avea motoare (servomecanism)
acelea am reushit sa le cumpar din stu unde stateam
 
10x dar macaz e nevoie daca tot ma pun sa sparg
linie mai am vreo 3 m numa ca macazele alea drepte ce -s curbe acuma vor trage / dar pun shuruburi si nu mai misca atunci

mai am si la fabrica o linie ce nu are macaz ca nu am gasit e lasat asa in aer
pe linia aceea tzin aburoasa aia de muzeu ca e pe curent continuu
 
@mixu : ca sa nu iti mai "sara"macazele la loc trebuie sa la pui in apa fierbinte sa se mai inmoie plasticul , pe urma il indoi cum iti place , il fixezi provizoriu si astepti sa se raceasca si va ramane asa ... cel putin la cele flexi cam asa se procedeaza :x
Pentru macaz ....daca e ok 1 saptamana de asteptare , da-mi un semn pe privat :mrgreen:
 
da asa avoi face si eu dar momentan nu am ce mesterii pe diorama
am doar o vitrina in care voi face 4 module de 1 m /40 cm
nu stiu inca cum 4 module independente pt expozitzie din 4 anotimpuri
ori 4 module ce se pun cap la cap formand un triaj si astfel se pot expune si trenuri mai lungi eu optez pt prima varianta


si cand demarez lucrarile la module ( am banii pt ce trebuieste ) atunci asa voi face si eu voi fixa totul in suruburi
atunci probabil voi rezolva si macazele alea doua pe diorama daca nu se remediaza cu patentu :)
 
na am mesterit macazul mult discutat
am reushit sa scot linia de pe traverse dar merge perfect inclusiv crocodilii merg acuma pe segmentu ala de linie

fiind scurta 4 cm maxim sta in capeti (CLEME) prinsa
 
am reushit sa repar pantografu rupt
evident inlocuindul cu altul
deshi avea prinderea vizuala in patru puncte reala in un singur shurub am reushit sa-i scot un nit astfel am mutat lira de pe o carcasa veche de pe ceva locomotiva obb si am reushit sa o prind inclusiv arcurile pe bobicul marlboro

multzumesc pt pantografe (2 la numar )lui Andrei F. care a acordat un service rapid si promt

asa ca va trebui sa trimit la vopsit lira care va fi mutata maine pe noua garnitura cfr :)


deci ....calculand si socotind aveam 2 variante ;

1 sa iau un DA060 cu 2 vagoane ava 200 la 1100 ron (DA ul ce -l am nu prea ruleaza bien pe diorama mea iar DA ul nou oricum trebuia treimis la tuning) = 1300 ron

2 sa iau un bobic si doua ava 200 la 1000 ron + vopsire 270 ron = 1300 ron si va functiona perfect

:!: :!: :!: evident ca am optat pt varianta 2 si decodorul programat deja u numele DA02 se va redenumi de astazi EC03

garnitura CFR a fost scoasa pe piatza de www.hgd.ro
 
A venit fotografu sa faca ceva poze la noile ava 200 :roll:





concluzii trase

foarte bine finisate ...dar ...plastic transparent si de o calitate mai slaba
comparativ cu y -urile cfr in care oricat de tare ar fi lumina nu trece si prin pereti
 
dupa ce a tras 2 panoramari sa incins atmosfera si a inceput sa faca tot felu de poze