Niste mici clarificari.
Am urmarit un reportaj la tv cu acest subiect, si era vorba despre doua lucruri complet diferite. Din ce am inteles eu, era vorba despre zilele Remarul, cu ocazia acestor evenimente s-a prezentat automotorul descris aici, despre care s-a spus clar ca reprezinta doar o modernizare de echipament feroviar din afara.
Pe de alta parte, s-a prezentat situatia companiei, precizandu-se faptul ca in lucru se afla un automotor complet nou, productie integral romaneasca, aflat la momentul filmarilor in stare finala, adica peste 90% din partea de proiectare definitivata iar un vagon sau mai bine spus o unitate a ramei era deja produsa, urmand ca restul sa intre in fluxul de fabricatie al prototipului.
Cei de acolo, sau mai bine spus oficialii au mai declarat ca se fac angajari in aceasta perioada crancena pentru economia nationala, si s-a mai prezentat o loko aburoasa de cale ingusta, restaurata, care se va posta in Alba Iulia.
Faptul ca se produce ceva in tara este un lucru bun. Nu m-ar interesa nici macar daca ar fi un tramvai cu cai, atat timp cat se da de lucru celor de aici, in loc sa se importa sroturi expirate de afara. Deci eu propun sa nu se mai arunce cu noroi in cei care fac ceva, indiferent de motivele care stau la baza functionarii unei firme sau a alteia. Adica, mai concret, daca oricum se fac manareli, si banii se mai duc stiu eu pe unde si inc e sensuri, faptul ca o parte din acesti bani vor duce la locuri de munca pentru romani e un lucru bun. Este normal sa ne dorim calitate pe calea ferata romana. Este normal sa se produca vagoane si loko moderne, la standardele de viteza, confort, siguranta actuale. Acestea insa pot functiona foarte bine alaturi de echipamente mai putin performante pe linii secundare, unde oricum la traficul de tip "navetist" nu s-ar preta material rulant de linia intai.
Eu unul m-am bucurat cand am vazut acel reportaj, interesandu-ma putin partea de management si bani si mult partea tehnologica a problemei. Asteft oricum simpozionul din toamna cand se pare ca va fi expusa rama de productie romaneasca.